ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

چگونه به عنوان یک کارآفرین جوان جدی گرفته شوید

روز به روز بر تعداد جوانانی که برای گذران زندگی خود به کارآفرینی روی می آورند و در دوران دانشگاه یا اندکی پس از آن، کسب و کار خود را به راه می اندازند افزوده ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۸ آبان ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

روز به روز بر تعداد جوانانی که برای گذران زندگی خود به کارآفرینی روی می آورند و در دوران دانشگاه یا اندکی پس از آن، کسب و کار خود را به راه می اندازند افزوده می شود. این کارآفرینان جوان با وجود اینکه از سوی هم سن و سال های خود مورد تشویق قرار می گیرند، توسط سرمایه گذاران و یا حتی مشتریانی که بابت پول دادن به جوانی 20 ساله و کم تجربه نگران هستند به چالش کشیده می شوند.

اما شما نباید اجازه دهید سن و سال کم، سد راه موفقیتتان شود. دو کارآفرین جوان، در ادامه ی مطلب توصیه های خود را با شما در میان می گذارند و به شما یاد می دهند چطور جدی گرفته شوید.

با دیجیاتو همراه باشید.

روی وجهه ی خود متمرکز شوید

آنتونی جیمز گرین، مؤسس و صاحب گرین تست پرپ، در دوران دانشجویی کار خود را به عنوان مشاور امتحان ورودی دانشگاه ها آغاز کرد تا اندکی درآمد بیشتری داشته باشد. گرین تست پرپ برای آزمون ورودی دانشگاه های آمریکا، خدمات آنلاین مشاوره ارائه می کرد. او خدمات مشاوره ای خود را با استفاده از آگهی های کاغذی تبلیغ و بعد از 40 تماس اولین مشتری اش را جذب کرد. او در این باره می گوید: «وقتی می فهمیدند چقدر جوان و کم تجربه هستم، واقعاً برای ادامه ی کار تمایلی نشان نمی دادند».

اما گرین به جای اینکه دلسرد شود، تعدادی مشتری پیدا کرد و روی نتایجی که با آنان می گرفت متمرکز شد. تردیدی که ابتدا نسبت به اعتبار وی وجود داشت با نتایج خوبی که دانش آموزان مذکور کسب می کردند از بین رفت و این باعث شد به عنوان یک مشاور خوب میان دانش آموزان وجهه ای کسب کند. گرین عقیده دارد «اگر بتوانید کاری را خوب برای مردم انجام دهید، دیگر سن و سالتان واقعاً برایشان اهمیتی نخواهد داشت».

روی مشتری تمرکز کنید

کلید موفقیت گرین، تمرکز روی نیاز های مراجعانش بود. این، کم تجربگی اش را پوشش می داد. او می گوید: «هر وقت از خودم حرف می زدم، مشتری ام را از دست می دادم، چون حرف زیادی برای گفتن نداشتم. من یک جوان 18 ساله بودم که تجربه ی زیادی نداشت و مشغول تحصیل در کالج بود. اما وقتی مثلاً از آنها می پرسیدم دخترتان در چه درسی قوی و در چه درسی ضعیف است، مشتری شروع می کرد به تعریف کردن و توضیح دادن». دور کردن این مکالمه از خود، و متمرکز کردن آن روی مشتری، سؤال کردن از وی درباره ی نیاز هایش، و توضیح برنامه ای که برای حل کردن مشکلات وی در نظر دارید، بهترین راه دور زدن کم تجربگی شماست.

فرا تر از سنتان رفتار کنید

برای مدی و الکس هاسولاک، مؤسسین لاو گرون فودز، وادار کردن مشتری به نادیده گرفتن سن و سال کمشان (به ترتیب 21 و 22 ساله در زمان راه اندازی)، به این معنا بود که باید لباس رسمی به تن می کردند و رفتارشان در جلسات، فرا تر از سن واقعی شان می بود. این به آنها کمک می کرد نه تنها بالغ تر، بلکه توانا تر از سنشان به نظر بیایند. مدی هاسولاک در این باره می گوید: «تأثیر اولین برخورد خیلی مهم است؛ مخصوصاً برای کارآفرینان جوانی که هیچ سابقه ی کاری ندارند».

خودتان را در جمع افراد موفق قرار دهید

یکی از راه هایی که می توانید به عنوان یک کارآفرین جوان، رشد سریع تری داشته باشید این است که خودتان را در جمع افراد موفقی قرار دهید که از شما بزرگ تر هستند. مدی و الکس هاسولاک در ابتدای راه، برای شرکت خود یک هیئت مشاوران ایجاد و برخی نام های شناخته شده ی این صنعت را با خود همراه کردند. مدی در این باره می گوید: «آنها به ما اعتبار دادند، مخصوصاً وقتی کم کم سرمایه ای جمع کردیم و آنها نیز هنگام مواجهه ی برندِ در حال رشدی چون برند ما، توصیه، درونداد و دیدگاه های فوق العاده ای در اختیار ما قرار می دادند».

از سن و سال خود استفاده کنید

برخی از کارآفرینان جوان ممکن است گهگاه به خاطر کم سن و سالی شان مورد بی حرمتی قرار بگیرند و به همین دلیل وسوسه می شوند در مورد سن خود دروغ بگویند تا توانا تر به نظر برسند. اما در برخی موارد، جوان بودن می تواند بر اعتبارشان بیفزاید. مثلاً در مورد مدی و الکس هاسولاک، جوان بودن به آنها اجازه داد در ارائه ی انرژی و خون تازه ای که می توانستند به رگ های صنعت راکد و کهنه ی خود وارد کنند، به معنای واقعی کلمه بدرخشند.

برای گرین نیز، سن و سال کم از زاویه ای مزیت به حساب می آمد و به او اجازه داد با مخاطب هدف خودش که دانش آموزان دبیرستانی بودند، ارتباط بهتری برقرار کند. او می گوید «آنها جوان بودن من را دوست داشتند، چون به کارم علاقه داشتم و برای آن اشتیاق زیادی به خرج می دادم». او با این حرف به ما نشان می دهد برای موفقیت همیشه لازم نیست سن و سال پایین خود را مخفی کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ershad
    ershad | ۸ آبان ۱۳۹۴

    ممنون بابت مطلب !

  • erfaan
    erfaan | ۸ آبان ۱۳۹۴

    مرسی آقای ادیب

مطالب پیشنهادی