ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی HTC تمایلی به صحبت درباره ی آینده ی خود نشان نمی دهد

از چند ماه پیش خبرهایی به گوش می رسید مبنی بر آن که کمپانی اچ تی سی با مشکلات زیادی مواجه شد و با توجه گزارش های مالی اخیرا منتشر شده نمی توان گفت که ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۸ آبان ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰

از چند ماه پیش خبرهایی به گوش می رسید مبنی بر آن که کمپانی اچ تی سی با مشکلات زیادی مواجه شد و با توجه گزارش های مالی اخیرا منتشر شده نمی توان گفت که شرایط برای این کمپانی چندان تفاوتی کرده است. اچ تی سی در سه ماهه ی اخیر دچار زیان مالی 138.6 میلیون دلاری شده که نسبت به ضرر 265 میلیون دلاری سه ماهه ی قبل بهبود داشته اما در کل تفاوت چندانی ندارد چرا که شرکت همچنان دچار ضرر و زیان است.

با این حال شاید این مسئله تنها مشکلی نباشد که اچ تی سی با آن دسته و پنجه نرم می کند؛ چرا که در تماس اخیر سرمایه گذاران با این کمپانی، به آن ها گفته شده که دیگر اچ تی سی، جزییات رهنمودی (Guidance) و عملکرد آینده ی خود را منتشر نخواهد کرد. در علم اقتصاد، رهنمود به هدف گذاری یک شرکت و انتظار آن ها از میزان سود یا ضرر در سه ماهه ی بعدی گفته می شود.

در آوردن این اعداد و ارقام معمولا کار نسبتا راحتی است؛ چرا که یک کمپانی دقیقا می داند که چه میزان محصول در اختیار دارد، تا چه حد گنجایش دارد و میزان تقاضا برای محصولاتش چقدر است. متاسفانه اعلام نکردن این آمار و ارقام چندان برای سرمایه گذاران خوشایند نیست و اچ تی سی پیش از این هم با گفتن جمله ی «بازار بی ارزش است» چنین حرکتی را تکرار کرده بود.

از یک طرف ماجرا، اچ تی سی هم چنان به میزانی از سرمایه دسترسی دارد که مطمئن شود تا مدتی نسبتا طولانی با ورشکستگی مواجه نخواهد شد اما از طرف دیگر، عدم ارائه ی رهنمود از سوی آن ها نشان دهنده ی ای است که آن ها از اعتماد به نفس کافی نسبت به بازگشت به بازار برخوردار نیستند. شاید پس از این ماجرا اچ تی سی تصمیم گرفته باشد که تمرکز خود را روی تولید موبایل های میان رده معطوف کند و کماکان با ضرردهی به کار خود ادامه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • پیر خرابات
    پیر خرابات | ۹ آبان ۱۳۹۴

    ای بابا چرا زودتر نگفتی خب برادر من !؟ :| الان باید بگی که همه دارن این خبر تلخ رو میخونن !؟
    نمیتونستی تحلیل و پیش بینیه طلاییت رو زودتر ارائه بدی و همه رو از نگرانی در بیاری جناب پیش گوی اعظم؟! :|
    الانم در نیست به هر حال، برو زودتر ی تحلیل ابگوشتیت رو به شرکت ارائه کن از نگرانی درشون بیار.

  • sina_akbari
    sina_akbari | ۹ آبان ۱۳۹۴

    ایشالله مدیر عاملش عوض میشه و وضع و اوضاع درست میشه.
    البته همه چی به مدیر ربط نداره و باید یه ایده و طرح جدید با قیمت کم عرضه شه تا دوباره این شرکت دوست داشتنی به اوج برسه

  • Mo30A30
    Mo30A30 | ۹ آبان ۱۳۹۴

    حتما یه فکرا و برنامه های جدید داره که نمیدونه قراره با سوددهی همراه باشه یا با ضرر. بخاطر همینم چیزی اعلام نمیکنه. htc مثل شیائومی و هواوی و .. یه شرکت نوپا و بی تجربه نیست که بذاره هرچی سرش میاد بیاد.

  • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
    ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۹ آبان ۱۳۹۴

    از شهر کهن, شهر هنر, شهر راز(( شیرازshiraz)) به همه درودhello میفرستم , من تعصبی کور نیستم و فقط طرفدار بهترین هستم که این شامل همه موارد میشه مانتو موبایل و فبلت و...همیشه در فبلت و موبایل بهترین میتونه وجود داشته باشه اما هرگز کاملترین وجود نداره و نخواهد داشت چون اگه وجود داشت رقابتی هم درکار نبود و همه چی بی معنی میشد و اینکه تکنولوژی در حال پیشرفته و ثابت نیس!بازهم عرض میکنم: هر فبلت و موبایل و...یه سری مزایا و یه سری معایب دارن !امیدوارم که آینده روشنی داشته باشه , مطمئنن در HTC one m10 و درست تر مدل بعدی m9 شاهد شاهکار خواهیم بود و مجدد HTC خودشو نشون میده , شرکت HTC یه شرکت ناچیز وکوچوک نیس که به این راحتی از میدان خارج شود !آینده رو نمیشه پیش بینی کرد اما تا الان HTC بالاترین و بهترین کیفیت ساخت رو داره , البته رابط کاربری مشهور و عالیش و موارد دیگش فعلا باهاشون کاری نداریم! خود من شخصن در برنامه قطعی خرید صد درصدیم شاهکار پیش روی سامسونگ گلکسیS7 قرار داره با اون قدرتمندترین چیپست پردازنده اش Exynos M1یاهمون8890 اما واقعا HTC و دیگر شرکت ها مانند Apple وSONY و... راهم دوست دارم وبه پرچدارهاشون که همزمان با گلکسیS7 بیان بدون شک توجه میکنم (( تعصب و دروغ و توهین ممنوع و زنده باد آگاهی))

  • Majid
    Majid | ۹ آبان ۱۳۹۴

    htc دوباره به دوران اوج خودش بر خواهد گشت.htc one A9 تازه معرفی شده و شرکت رو به سود دهی میرسونه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی