ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن های هوشمند اکسپریا Z5 و Z5 کامپکت، پچ مربوط به باگ Stagefright را دریافت خواهند کرد

تلفن های هوشمند پیشرفته سونی که چندی پیش معرفی شدند (اکسپریا زد 5 و زد 5 کامپکت) قرار است به زودی یک آپدیت نرم افزاری را دریافت کنند که هدف آن در وهله نخست رفع ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ آبان ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

تلفن های هوشمند پیشرفته سونی که چندی پیش معرفی شدند (اکسپریا زد 5 و زد 5 کامپکت) قرار است به زودی یک آپدیت نرم افزاری را دریافت کنند که هدف آن در وهله نخست رفع آسیب پذیری Stagefright خواهد بود.

حجم این آپدیت برابر با 281 مگابایت و شماره ساخت آن 32.0.A.6.152 اعلام شده و طبق اعلام سونی برای تمامی نسخه های پرچمدار اخیر این شرکت و در اقصی نقاط دنیا عرضه می گردد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

البته این را هم باید یادآور شویم که سونی هنوز هم همه تغییرات لازم را در قالب آپدیت یاد شده عرضه نکرده است اما تعدادی از کاربران در سایت هایی نظیر ردیت اعلام کرده اند که به لطف به روز رسانی جدید شاهد بهبودهای متعددی از جمله بارگذاری سریع تر اپلیکیشن دوربین، دقت بیشتر سنسور اثر انگشت و در مجموع بهبود کلی عملکرد موبایل های خود بوده اند.

اگر از کاربران اکسپریا زد 5 و اکسپریا زد 5 کامپکت هستید باید بگوییم که در کوتاه ترین زمان آپدیت مذکور را دریافت خواهید کرد. این را هم باید به اطلاع تان برسانیم که بررسی آپدیت ها از طیق اپلیکیشن PC سونی به مراتب راحت تر از این است که منتظر به روزرسانی OTA بمانید.

اخیرا نسخه بین المللی تلفن هوشمند اکسپریا زد 5 کامپکت در سکوت خبری و از طریق سایت آمازون به بازار ایالات متحده آمریکا عرضه شد و نسخه بدون قرارداد آن حالا 430 دلار قیمت گذاری شده است. این نسخه نیز آپدیت یاد شده را ظرف هفته های آتی دریافت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • BOZORG#
    BOZORG# | ۹ آبان ۱۳۹۴

    430 دلار
    خیلی خوبه واقعا
    من فک میکردم ۶۰۰ دلاره

  • Ali_Kiaian
    Ali_Kiaian | ۹ آبان ۱۳۹۴

    ota یعنی هوایی
    مرسوم بود که در قدیما زمانی که شماها به دنیا نیومده بودین گوشی ها را برای آپدیت نرم افزار با رایانه فلش می کردند. و اصطلاح ota در واقع بدین معناست که گوشی در دریافت آپدیت خود کفا است و نیازی به فلش شدن ندارد

  • shs77
    shs77 | ۹ آبان ۱۳۹۴

    کاش زودتر بیان بازار!
    هنوز این دو مدل خوبن به بیشتر کشور ها عرضه شدن دیروز هم Z5 در ژاپن عرضه شد اما نسخه پریمیوم اصلا انگار هیچ خبری از عرضه اش نیست! فکر کنم برای سال دیگه میخواد عرضه بشه!
    فروششون هم خیلی پایین میاد هر چی دیرتر عرضه بشن!

    من طرفدار سونیم ولی واقعا یک انتقاد جدی نسبت به سونی دارم چرا سری Z5 یا لااقل نسخه پریمیومش رو نزاشت 3-4 ماه بعد با اسنپ دراگون 820 عرضه بکنه؟ تازه میتونست چندین تغییر و بهبود نرم افزاری هم در این گوشی ها ایجاد بکنه!
    مثلا نسخه جدید برنامه دوربینش که هنوز آماده نشده رو میزاشت داخلش نه اینکه با یک آپدیت اضافه بکنه!
    گیرنده دیجیتال رو بهش اضافه میکرد!
    میتونست سبکتر و باریکترشون هم بکنه باتری شون رو بهتر بکنه و...

    همین که آدم فکر میکنه که احتمالا تا 3 ماه دیگه اسنپ دراگون 820 میاد اما گوشی که 1 ماه دیگه میاد بازار اسنپ دراگون 810 داره آدم مردد میشه! تازه اولش قیمت بالاست باید حداقل یک ماه دیگه هم برای کاهش نسبی قیمت صبر کرد ! کمتر از یکماه بعد از خرید گوشی گوشی های بسیار قدرتمند تر میان!

    حیف این گوشی ها واقعا!

    اما نمیدونم چرا یک حسی بهم میگه نسخه پریمیوم یک سرو گردن از Z5 بالاتره چه از لحاظ نرم افزاری (سرعت ، رابط دوربین و...) چه سخت افزاری ( صفحه نمایش ، اسپیکر و...)
    احتمالا هم یک برنامه برای تغییر رزولوشن برنامه ها بصورت دلخاه بزاره رو گوشی اگه بزاره عالی میشه

    • ali.n
      ali.n | ۹ آبان ۱۳۹۴

      در مورد عرضه موافقم واقعاً اشتباهات سونی زیاده ..راجع به 810 حداقل دیگه مشکل نداره و پردازنده قوی و خوبیه ،فقط امیدوارم نسل بعد بفکر نواوری و چیزای جدید هم باشه نه فقط ارتقاء پردازنده ،صدا و دوربین و صفحه نمایش که عالی شدن ،نسل بعد نیاز به تغییر زیاد ندارن ،اما طراحی رو واقعاً باید متفاوت کنه و لازمه دیگه....اما تغییر رزولوشن که فرمودید ،اصولا برنامه های شخص ثالث فور کی نیستن و اگرم باشن نیاز نیست ،چون خیلی شارژ باتری و قدرت پردازنده رو درگیر میکنه ،،اینکه فول اچ دی رندر میکنه کافیه ،،تو همون فیلم و عکس نمایش فور کی معقول تره و البته باید ببینیم ،شاید تو همونم محسوس نباشه این ارتقاء،،اگه از 4kx.reality
      استفاده میکرد خوب بود ،چون این پردازشگر تصویر ویدئو های فول اچ دی رو هنگام پخش با ارتقاء نرم افزاری تا حد فور کی سطح جزئیات رو ارتقاء میده ،شاید تو نسل بعد استفاده کنه .

      • shs77
        shs77 | ۹ آبان ۱۳۹۴

        دوست عزیز از 4K X-Reality استفاده کرده اتفاقا

        این موتور پردازشی باعث بالا بردن کیفیت و کمتر کردن نویز فیلم و عکس میشه
        در ضمن در پرچمداران قبلی که از X-Reality استفاده شده بود روی فیلم های 4K هیچ تغییری ایجاد نمیکردن اما این تغییر ایجاد میکنه!

        قابلیت ارتقا کیفیت فیلم های بی کیفیت به 4K هم داره که احتمالا با همون X-Reality کار میکنه که Z5 این قابلیت رو نداره!

  • xrr
    xrr | ۹ آبان ۱۳۹۴

    ota ینی چی؟

    • رضا
      رضا | ۹ آبان ۱۳۹۴

      یعنی Over The Air
      مستقیم با خود گوشی آپدیت کنی بدون نیاز به کامپیوتر

    • جواد
      جواد | ۹ آبان ۱۳۹۴

      Ota = Over the air
      یعنی همون اپدیتی که از داخل گوشی انجام میدید. در واقع همون اپدیتی میشه که شما از داخل تنظیمات به قسمت اپدیت میرید و گوشی رو با از اون طریق اپدیت میکنید. بعضی مواقع اپدیت ها با نرم افزارهای اپدیت از طریق کامپیوتر زودتر ارائه میشن.

    • ali.n
      ali.n | ۹ آبان ۱۳۹۴

      یعنی از طریق خود گوشی بدون نیاز به اتصال به pc ،،مثل اپدیت برنامه ها تو استور ،مزیتش راحت تر بودن و کم حجم تر بودنه ،چون فقط تغییرات جدید رو دریافت میکنه

مطالب پیشنهادی