ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت: ویندوز ۱۰ از ابتدای سال ۲۰۱۶ در کامپیوتر کاربران بارگذاری خواهد شد

مایکروسافت حدود ۳ ماه پیش نسخه نهایی ویندوز ۱۰ را عرضه کرد و آن را به شکل رایگان در اختیار کاربران نسخه هفتم و هشتم از ویندوز قرار داد. در میانه مهر ماه، تری میرسون ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۹ آبان ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

مایکروسافت حدود ۳ ماه پیش نسخه نهایی ویندوز ۱۰ را عرضه کرد و آن را به شکل رایگان در اختیار کاربران نسخه هفتم و هشتم از ویندوز قرار داد. در میانه مهر ماه، تری میرسون در رویداد معارفه ابزارهای ویندوز ۱۰ عنوان نمود که تا کنون، بیش از ۱۱۰ میلیون کامپیوتر در سراسر کره زمین از ویندوز ۱۰ بهره می برند اما به نظر می رسد که چنین رقمی برای سازنده این پلتفرم رضایت بخش نیست و باید شاهد افزایش چشمگیر آن در آینده باشیم.

اما چنین هدفی چگونه محقق خواهد شد؟ از ابتدای سال میلادی آینده، مایکروسافت تصمیم دارد ویندوز ۱۰ را در بخش Windows Update به عنوان یک «بروز رسانی توصیه شده» قرار دهد. چنین امری به معنای آن است که ویندوز ۱۰، به شکل خودکار در کامپیوتر کاربر دانلود شده و به همین شکل، احتمالا بر روی میلیون ها دستگاه دیگر قرار خواهد گرفت. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تری میرسون در همین رابطه توضیح می دهد: «البته کاربر است که باید نصب کردن ویندوز ۱۰ را انتخاب کند تا این عمل به شکل نهایی انجام گرفته و ویندوز در کامپیوتر ایشان نصب گردد. کاربر با دو گزینه رو به رو خواهد شد که بر اساس آنها می تواند عملیات نصب را انجام دهد یا انصراف خود را اعلام نماید.»

آقای میرسون همچنین خبر می دهد که شرکتش تصمیم ندارد بارها نظر کاربر را در این رابطه بپرسد و صرفا یک بار نظر وی را جویا خواهد شد. اما مشخصا کاربر در صورت پاسخ منفی دادن، می تواند در آینده به سراغ بخش بروز رسانی رفته و به شکل دستی عملیات نصب را نهایی کند. با اینحال، از ابتدای سال ۲۰۱۶ کاربران فایل ها را به شکل خودکار دریافت خواهند کرد.

در این میان البته افرادی که تمایل به دریافت این نسخه ندارند باید به شکل کلی، بخش بروز رسانی ویندوز را غیر فعال نمایند. این در حالیست که ویندوز ۱۰، برای کاربران نسخه ۷ و ۸ از همین پلتفرم تا ۲۹ جولای ۲۰۱۶ رایگان است و آقای میرسون، خبر نمی دهد که پس از این تاریخ سرنوشت پرداخت برای دریافت این نسخه به چه شکل خواهد بود.

این تغییرات همه بخشی هستند از برنامه های مایکروسافت برای دستیابی به ۱ میلیارد گجتی که از ویندوز ۱۰ برخوردار خواهند بود. شرکت یاد شده خبر داده بود که پس از دو الی سه سال، تعداد کامپیوتر و ابزارهایی که همگی از ویندوز ۱۰ بهره می برند، بیش از یک میلیارد عدد خواهد بود.

میرسون در همین رابطه می گوید:‌ «بازخوردهای بسیار مناسبی از ویندوز ۱۰ دریافت کرده ایم و می توانم بگویم طرح بروز رسانی کامپیوترهای شخصی در چنین ابعادی، تا کنون در مایکروسافت انجام نشده بود. در ابتدای کار حتی مجبور شدیم بسیاری از کاربران خود را در لیست انتظار قرار دهیم، حال اما وارد مرحله ای شده ایم که به هم می گوییم: "بیایید بروز رسانی ویندوز ۱۰ را برای کاربران بیشتری ساده تر کنیم."»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • علی
    علی | ۱۷ بهمن ۱۳۹۴

    سلام دوستان / اکثر مردم نسخه کرک ویندوز 7 رو استفاده می کنن نه نسخه اصلی رو
    می خواستم ببینم این نسخه هم قابلیت بروز رسانی داره ؟
    بروز رسانی اش رایگان هستش؟
    اگر بروز رسانی کنیم ویندور همونطور غیر اصلی و کرک شده می مونه یا تبدیل به اصلی می شه؟
    ممنون می شم کسی بنده رو راهنمایی کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی