ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوپو ColorOS 2.1.5i را برای موبایل Find 7 عرضه کرد

سرانجام پس از مدت ها سکون، شرکت چینی اوپو نسخه جدیدی از سیستم عامل ColorOS خود را رونمایی کرد. این نسخه که ColorOS 2.1.5i نام دارد به صورت کامل (نه نسخه آزمایشی) منتشر شده و ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۰ آبان ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

سرانجام پس از مدت ها سکون، شرکت چینی اوپو نسخه جدیدی از سیستم عامل ColorOS خود را رونمایی کرد. این نسخه که ColorOS 2.1.5i نام دارد به صورت کامل (نه نسخه آزمایشی) منتشر شده و بر اساس اظهارات تیم توسعه دهنده Oppo آخرین آپدیت سیستم عامل مذکور برای تلفن هوشمند Find 7 خواهد بود.

به این دلیل می گویند آخرین نسخه زیرا پس از این، تیم اوپو همه تمرکز خود را روی پروژه های اوپن سورس اندروید (AOSP) خواهد گذاشت. این شرکت چینی همزمان با بروزرسانی و توسعه ColorOS، مشغول طراحی و تولید پروژه AOSP برای Find 7 نیز بوده. بر این اساس، می توان حدس زد که از این پس شاهد رابط های کاربری بیشتری با ویژگی های ColorOS برای اوپو خواهیم بود و از این لحاظ می توان آن را به پلتفرم های دیگری نظیر سیانوژن 12 و OxygenOS در دنیای اندروید تشبیه کرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در حال حاضر نسخه بتای سیستم عامل مذکور (ورژن 1.1 آن) بر مبنای اندروید 5 یا آبنبات چوبی برای موبایل Find 7 ساخته شده و نسخه 2.0 آن هم فعلا محرمانه به نظر می رسد و احتمالا بر مبنای نسخه مارشملو اندروید طراحی و تولید خواهد شد.

در پلتفرم ColorOS 2.1.5i (که بر مبنای اندروید 5 ساخته شده)، بسیاری از باگ ها از میان رفته اند و به روز رسانی های ارزشمندی روی آن صورت گرفته. از جمله مشخصات جدید این نسخه باید به پشتیبانی از قفل هوشمند در قسمت تنظیمات اشاره کرد. همچنین، کاربر می تواند هنگام ویرایش صفحه های اصلی موبایل، اپلیکیشن های گوگل را غیر فعال کند. برطرف شدن مشکلات همیشگی کارت میکرو اس دی نیز از دیگر امکانات اضافه شده روی این پلتفرم به شمار می رود.

امکان تصحیح رنگ در عکس های خام (RAW)، ثبت نوتیفیکیشن ها با واتس اپ هنگامی که در پس زمینه موبایل در حال اجراست و یک پچ برای برطرف کردن مشکلات احتمالی از جمله بهینه سازی های مثبت و تغییراتی هستند که روی این محصول انجام شده اند.

به طور کلی باید گفت این به روزرسانی کاملا سبک بوده اما تغییرات اساسی در موبایل ایجاد می کند. حالا باید منتظر باشیم و ببینیم اوپو چگونه می خواهد مشخصات قابل توجه ColorOS را در پروژه اوپن سورس اندروید خود پیاده کند.

کاربران می توانند ColorOS 2.1.5i را به طور مستقیم روی موبایل Find 7 دانلود و به روزرسانی کنند یا منتظر باشند تا فردا پکیج OTA این سیستم عامل به طور رسمی منتشر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی