ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

فرمانده ی بازنشسته ای که هنوز ساعت چهار و نیم بامداد از خواب بر می خیزد

تکاور بازنشسته ی نیروی دریایی آمریکا، یوکو ویلینک عادت دارد صبح ها وقتی از خواب بیدار می شود، عکسی از ساعت خود توئیت کند. ساعت داخل عکس همیشه زمانی حدود چهار و نیم صبح را ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۰ آبان ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

تکاور بازنشسته ی نیروی دریایی آمریکا، یوکو ویلینک عادت دارد صبح ها وقتی از خواب بیدار می شود، عکسی از ساعت خود توئیت کند. ساعت داخل عکس همیشه زمانی حدود چهار و نیم صبح را نشان می دهد. ویلینک دیگر به ساعت زنگ دار نیاز چندانی ندارد اما در صورت نیاز، نه یکی، بلکه سه ساعت زنگ دار دارد.

او در کتابی که به همراه فرمانده ی سابق خود نوشته است در این مورد می نویسد: «نظم روزانه ی من با زنگ اولین ساعت در ساعات اولیه ی بامداد آغاز می شود. می گویم اولین ساعت، چون من سه ساعت زنگ دار دارم. این را از یکی از مورد احترام ترین افسران آموزش یگان ویژه ی نیروی دریایی یاد گرفتم: یک ساعت که با برق کار می کند، یک ساعت باطری دار، و یک ساعت دیگر که با تکان شارژ می شود. به این ترتیب هیچ بهانه ای برای بیرون نیامدن از رختخواب وجود نخواهد داشت، مخصوصاً با حال و هوای خاصی که آدم در آن لحظه ی سرنوشت ساز خواهد داشت».

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ویلینک سال ها به رهبری تیم های یگان ویژه ی نیروی دریایی آمریکا پرداخت، سپس بعد از 20 سال خدمت، در سال 2010 بازنشسته شد و پس از یک سال، شرکت مشاوره ی رهبری ایکلان فرانت را به همراه همان فرمانده ی سابق خود به راه انداخت.

بیدار شدن قبل از بقیه در میدان نبرد مزیت محسوب می شد، اما در حال حاضر ویلینک چه نیازی دارد ساعت چهار و نیم بامداد از خواب برخیزد؟

او این کار را از روی انضباط انجام می دهد و به همین دلیل است که برای محکم کاری سه ساعت زنگ دار دارد. خودش در این باره می گوید: «امتحان اول با زنگ اولین ساعت شروع می شود؛ امتحانی که تکلیف بقیه ی روز را روشن می کند. خیلی پیچیده نیست، وقتی ساعت زنگ می زند، از رختخواب بلند می شوید یا راحت سر جای خود لم می دهید و دوباره خوابتان می برد؟»

او ادامه می دهد: «اگر آنقدر به نظم مقید باشید که از رختخواب خود بیرون بیایید، از این امتحان سر بلند بیرون آمده اید و آن را با موفقیت پشت سر گذاشته اید. اما اگر برای آن لحظه از لحاظ ذهنی ضعیف باشید و اجازه دهید این ضعف شما را در رختخواب نگه دارد، در این آزمون شکست خورده اید. این ضعف با اینکه خیلی جزئی به نظر می رسد، به تصمیمات بیشتری در طول روز تسری پیدا می کند. اما اگر به اندازه ی کافی به انضباط پایبند باشید، در تصمیمات و عناصر اساسی تر زندگی، نظم را جایگزین آن ضعف خواهید کرد. سحرخیزی اولین نمونه ای بود که در گروه های یگان ویژه ی نیروی دریایی، تفاوت خوب بودن با فوق العاده بودن را به من نشان داد».

ویلینک وقتی در نیروی دریایی خدمت می کرد می دید که برترین نیروهای یگان همیشه زودتر از بقیه بیدار می شوند و هیچ گاه این عادت را ترک نمی کنند، حتی اگر شب قبل دیرتر خوابیده باشند. آنها از این زمان اضافه برای تعمیر و نگهداری لوازم و مطالعه ی تاکتیک های جدید بهره می گرفتند و نتیجه اش را در میدان نبرد می دیدند.

این میزان نظم و انضباط شخصی هنوز برای ویلینک موثر است. او سعی می کند آن را به شرکت هایی که از طریق ایکلان فرانت با آنها کار می کند منتقل کند.

ویلینک می نویسد: «وسوسه ی انتخاب مسیر راحت تر همیشه با ماست و به اندازه ی بیرون نیامدن از رختخواب و بیشتر خوابیدن آسان است. اما نظم، از دیدگاه تمام رهبران برای رسیدن به موفقیت و پیروزی بی نهایت اهمیت دارد».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • مراد
    مراد | ۱۰ آبان ۱۳۹۴

    البته یه خورده اش هم شعر بود و اونچنان کاربرد نداره 4 بلند میشدم .بعضی وقتها دو میخوابیدم . روز گیج و منگ بودید کارم چهار تموم میشد . بهترین زمان بیدار شدن،بستگی به رفع نیاز خوابتان دارد ساعتهای 6 7 و 8 صبحه بیشتر 7 و 8 صبح . به هفت هشت ساعت خواب شبانه نیاز داریم. حتی اگه دو بخوابید هفت هشت بیدار شید خیلی خوبه. خیلی از عدم کاراییها ،اشتباهات ،مشکلات کاری ،عصبی ،روحی ،روانی به خاطر زود بیدار شدنه. خروجی نامطلوب است.متاسفانه زود بیدار شونده ها زندگیهای خوب و مطلوبی ،مطلوبی رو نداشتند. اینم بگذریم که بعضی ها بیماریهای خواب دارند .کم خوابند .

  • خواب آلود
    خواب آلود | ۱۰ آبان ۱۳۹۴

    منم مثل اینم
    اصلا بیدار شدنم دست خودم نیست
    ناخودآگاه چشم باز میکنم میبینم ساعت یازده و نیمه
    :/

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی