ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قصه‌ خوانی برای کودکان نابینا و کم‌ بینا؛ استودیو سیار ضبط صدا سامسونگ ایران‌ گردی می‌ کند

کمپین «کودکان امید» سامسونگ از سال ۱۳۹۱ در ایران آغاز به کار کرده اما به تازگی این شرکت در اقدامی جالب و با قرار دادن استودیوهای سیار در تهران، صدای افراد علاقمندی که مایل به قصه ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۰ آبان ۱۳۹۴ | ۱۶:۴۵

کمپین «کودکان امید» سامسونگ از سال ۱۳۹۱ در ایران آغاز به کار کرده اما به تازگی این شرکت در اقدامی جالب و با قرار دادن استودیوهای سیار در تهران، صدای افراد علاقمندی که مایل به قصه خوانی برای کودکان نابینا و یا کم بینا هستند را ضبط می نماید.

شرکت یاد شده تا کنون در برخی نقاط تهران استودیو سیار خود را قرار داده و صدای افراد را به همین منظور به ثبت رسانده. سپس استودیوی سیار به کاشان سفر کرد و حالا در ادامه مسیر، نوبت به سایر شهرستان های ایران رسیده است. نمایندگی سامسونگ در ایران، بیانیه خبری خود در همین رابطه را برای دفتر دیجیاتو ارسال نموده که در ادامه مطلب می توانید آن را مطالعه فرمایید.

در هفته‌ های گذشته شاید توجه‌ شما نیز به حضور استودیو سیار ضبط صدای کمپین کودکان امید سامسونگ در برخی پارک‌ها و فرهنگسراهای تهران، جلب شده باشد. خودرویی مجهز به وسایل و تجهیزات ضبط صدا که کار خود را از پارک هنرمندان، پارک ملت، فرهنگسرای بهمن و پارک لاله در تهران، آغاز کرد و سپس به شهر کاشان رفت و قرار است در ادامه مسیر خود به نقاط مختلف تفریحی و فرهنگی سراسر ایران نیز برود. استودیو سیار ضبط صدا در ادامه پروژه‌های مشارکت اجتماعی سامسونگ، به شهرهای رشت، مشهد، زنجان، کرمانشاه، اصفهان و اهواز سفر ‌می‌کند تا با ضبط صدای عموم مردم، داستان‌های بیشتری در اختیار کودکان نابینا و کم‌بینا که سهم ناچیزی از قصه خواندن دارند، قرار دهد و مردم را تشویق به اهدای صدای خود به کودکان کم‌بینا و نابینا کند. 

Picture8-w600

از سال 1391 و با افتتاح نخستین کتابخانه گویا سامسونگ در ایران، تاکنون 12 کتابخانه گویا در ایران فعالیت می‌کند و همچنین 3500 نفر با صدای خود برای کودکان نابینا و کم‌بینای ایرانی، قصه خوانده‌اند.

علیرضا امیدوار مدیر بخش توسعه مشارکت اجتماعی شرکت سامسونگ در ایران درباره استودیو سیار گفت: «اطلاعات دقیق زمان حضور استودیو متحرک سامسونگ در شهرهای مختلف ایران در وب‌سایت www.zabtkonid.ir در دسترس علاقه‌مندان است. همچنین اگر کسی امکان مراجعه به این استودیو را نداشت می‌تواند از طریق همین وب‌سایت به‌صورت آنلاین تست صدای خود را ضبط و ارسال کند. البته در این وب‌سایت امکان دانلود اپلیکیشن موبایل برای ضبط و ارسال تست صدا نیز وجود دارد. بعد از بررسی فایل‌های ارسال شده از افراد دعوت می‌شود تا با حضور در استودیو‌های مجهز و حرفه‌ای برای کودکان نابینا و کم‌بینا داستان بخوانند.»

Picture5-w600

تاکنون افرادی چون پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، علی لهراسبی، فرهاد اصلانی، سیما تیرانداز و بهرام رادان از میان هنرمندان و بازیگران در کمپین «ضبط کنید» شرکت کرده‌اند.

خانم صابر یکی از اعضای مؤسسه عصای سفید که در کمپین «ضبط کنید» مشارکت دارد، درباره امکان ضبط صدا در استودیو سیار گفت: «بیشتر کتابخانه‌های گویا با کمبود کتاب‌های صوتی مناسب برای کودکان مواجه‌اند. این ابتکار علاوه بر اینکه صدای مشکلات 1.5 میلیون نفر از جامعه کم‌بینا و نابینا و انجمن نابینایی کشور را به گوش تعداد زیادی از مردم می‌رساند، این امکان را نیز فراهم می‌کند تا مردم مشارکتی هرچند کوچک در مورد کودکان نابینا داشته باشند و قصه‌ها را برای کودکان نابینا به تصویر بکشند.» گفتنی است که در 4 رویداد گذشته در تهران و کاشان نزدیک به 4000 نفر با این کمپین از نزدیک آشنا شدند و حدود 300 نفر برای کودکان قصه خواندند.

پروژه کتابخانه گویا در یک نگاه

Picture4-w600

کتابخانه‌های گویا عموماً شامل امکاناتی از قبیل لپ‌تاپ، نرم‌افزار‌های مخصوص نابینایان (نرم‌افزار گویا)، مانیتور بریل یا برجسته‌نگار و تجهیزات صوتی موردنیاز نابینایان هستند که با هدف بهبود کیفیت آموزش به کودکان نابینا و کم‌بینا و تسهیل فعالیت‌های آموزشی این قشر راه‌اندازی شده‌اند. این کتابخانه‌ها تا به حال در ۱۲ شهر ایران در استان‌های خراسان جنوبی، فارس، گلستان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، کرمانشاه، هرمزگان، زنجان، اصفهان، کردستان، آذربایجان غربی و کاشان احداث شده است. کتاب‌های این کتابخانه شامل کتاب‌های صوتی و بریل است که نسخه صوتی آن با مشارکت و صدای مردم تهیه شده است. بهره‌برداری از این کتابخانه‌ها و محتوای موجود در آن‌ها با نظارت و هماهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در زمینه نابینایان، انجمن نابینایان ایران، انجمن خزانه و عصای سفید اجرا می‌شوند.

درباره کمپین کودکان امید

Picture1-w600

کمپین کودکان امید یکی از پروژه‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ است که در سه فعالیت جداگانه، موفق به تجهیز مدارس مناطق محروم به کلاس‌های هوشمند، راه‌اندازی کتابخانه‌های گویا برای نابینایان و کم‌بینایان و یک مرکز مهندسی با عنوان مرکز آموزش تخصصی برای اشتغال جوانان شده است. این کمپین با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان تهران، سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران، سازمان بهزیستی کل کشور و نهادهای دولتی مرتبط، سازمان‌های غیردولتی چون انجمن نابینایان، مؤسسه عصای سفید و انجمن تعالی صورت پذیرفته است. طبق تفاهم‌‌نامه‌های امضاشده با این دستگاه‌ها، شرکت سامسونگ صرفاً برای تجهیز این مراکز به تکنولوژی و تجهیزات موردنیاز اقدام می‌کند تا دسترسی افراد در مناطق محروم به امکانات آموزشی روز دنیا را فراهم آورد. کمپین کودکان امید در سال 1393 برگزیده جشنواره هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی زبانان شد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت www.koodakaneomid.ir یا www.samsung.com/iran/hopeforchildren  مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • dr_amir66
    dr_amir66 | ۱۱ آبان ۱۳۹۴

    جی جوری میشه توضیح بدی کامل

  • dr_amir66
    dr_amir66 | ۱۰ آبان ۱۳۹۴

    سلام بچه ها این سوالم بی ربطه به این پست ی برنامه میخوام برا کامپیوتر که بدونم کیا به wi_fi متصلن بعد اتصال های نا مربوطو قطع کنم

    • فرشید
      فرشید | ۱۰ آبان ۱۳۹۴

      نیازی به نرم افزار نیست .. توی تنظیمات مودمت میتونی این کار رو بکنی هم محدود کنی هم ببینی که کی وصله ..
      "توی تنظیمات وایرلس مودم"

مطالب پیشنهادی