ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل برای نخستین بار تکنولوژی DoubleClick را در تبلیغات بیلبوردی خود به خدمت می گیرد

گوگل تصمیم گرفته تا به صورت آزمایشی استفاده از تکنولوژی تبلیغاتی DoubleClick را گسترش داده و به غیر از کامپیوترهای دسکتاپی و تلفن های همراه، روی بیلبوردهای تبلیغاتی نیز از آن استفاده نماید. این شرکت در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ آبان ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

گوگل تصمیم گرفته تا به صورت آزمایشی استفاده از تکنولوژی تبلیغاتی DoubleClick را گسترش داده و به غیر از کامپیوترهای دسکتاپی و تلفن های همراه، روی بیلبوردهای تبلیغاتی نیز از آن استفاده نماید.

این شرکت در واقع مشغول تدوین روشی برای تبلیغات بیلبوردی خود است تا با استفاده از تکنولوژی یاد شده، رزرو تابلو را به صورت خودکار انجام دهد و دیگر نیازی به ثبت سفارش به صورت دستی برای این منظور نداشته باشد.

چنین اقدامی هم برای گوگل و هم صنایع تبلیغات محیطی از اهمیت بالایی برخوردار است. البته لازم به یادآوری است که فعلا هیچ برنامه ای برای بسط دادن این توانمندی و رساندن آن به ورای مرحله تست اولیه وجود ندارد. اما در صورتی که پروژه مذکور موفقیت آمیز باشد، امکانی برای شرکت های تبلیغاتی فراهم می گردد تا با استفاده از تکنولوژی DoubleClick گوگل بیلبوردهای تبلیغاتی را خریداری نمایند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این فناوری سپس از داده های آنی و تاریخی منطقه نصب بیلبورد از جمله نوع مخاطبان، آب و هوا، اطلاعات سفر، رویدادهای ورزشی و امتیازات ثبت شده برای تیم ها بهره می گیرد تا تصمیم گیری کند که چه پیامی را نمایش دهد، کدام بیلبوردها آنها را نمایش دهند و بهترین زمان برای نمایش آنها کدام است.

ایده اصلی این است که عابرین پیاد، مرتبط ترین تبلیغات را در ساعات مختلف شبانه روز و موقعیتی که در آن قرار دارند دریافت خواهند کرد. اگر فردی که از مقابل یک بیلبورد عبور می کند سنخیتی با محتوی تبلیغات در حال نمایش نداشته باشد، آنگاه پخش آن متوقف می گردد.

البته این طرح آزمایشی از اوایل اکتبر در لندن آغاز شد و تا ماه نوامبر سال آینده نیز ادامه پیدا می کند و در جریان آن، تبلیغات دیجیتالی هوشمند در وسایل حمل و نقل عمومی، حاشیه جاده ها و بزرگراه ها و مراکز خرید انگلستان به نمایش در می آیند.

گوگل پیشتر این موقعیت های تبلیغاتی را خریداری کرده و در نظر دارد با استفاده از تکنولوژی  DoubleClick تصمیم بگیرد که کدام تبلیغات متعلق به برندهای مختلف آن بهترین گزینه برای نمایش در یک موقعیت خاص هستند و در ادامه بهترین زمان شبانه روز را برای نمایش آنها معین نماید.

البته تبلیغات برنامه ریزی شده محیطی به خودی خود ایده نوینی محسوب نمی شود و پیشتر برخی شرکت های تبلیغاتی نظیر Xaxis، Rubicon Project و Tubemogul چنین روندی را دنبال می کردند. اما آنچه باعث تمایز پروژه گوگل می شود تکنولوژی DoubleClick آن است که در حال حاضر بر بازار تبلیغات اینترنتی حکمرانی می کند.

از همین رو، به لحاظ عملی، هر شرکت تبلیغاتی از این تکنولوژی استفاده می کند و به زودی امکانی برای آنها فراهم می گردد تا از این فناوری برای مدیریت تبلیغات محیطی خود نیز استفاده نمایند.

وجه تمایز دیگر این است که گوگل مدتهاست تبلیغات برنامه ریزی شده بیلبوردی را در برخی از مهم ترین مراکز پر مخاطب انگلستان از جمله ایستگاه واترلو لندن و میدان Vauxhall به مرحله اجرا در آورده است.

youtube_oct_16_b

تیم آزمایشگاه رسانه ای این غول جستجو با شرکت هایی نظیر JCDecaux و Outdoor که در زمینه تبلیغات فعالیت دارند، وارد همکاری شده و علاوه بر این نوعی پلتفرم ویژه به نام OpenLoop را مورد استفاده قرار می دهد که مالکیت آن پیشتر در دستان GrandVisual بود.

این شرکت همچنین با تعدادی از آژانس های رسانه ای و هنری از قبیل Talon، Essence و R/GA وارد همکاری شده تا پروژه تازه اش را به بهترین شکل ممکن کلید بزند.

تیم کولر رئیس بخش راهکارهای موبایل DoubleClick طی مصاحبه اخیرش با بیزنس اینسایدر اعلام کرد که این دوره آزمایشی صرفا جهت اثبات کارایی این شیوه تبلیغاتی انجام می شود اما در عین حال به تمامی شرکت های دست اندرکار امکان داده تا درک بهتری از تغییرات مورد نیاز برای تبلیغات در محیط های واقعی و دیجیتال پیدا کنند.

euston road westbound google search rwc umbrella.v2f. 17thoct15

وی اظهار داشت که «اشتباه رایج میان مردم این است که تلفیق این دو صنعت کاری را بسیار ساده در نظر می گیرند در حالی که اجرای این برنامه آزمایشی باعث شد تا با برخی از تفاوت های بنیادین میان این دو آشنا شویم و دریابیم که چه بخش هایی نیازمند توسعه و یکپارچه سازی بیشتر هستند.»

کولر در پاسخ به این سوال که آینده و موفقیت این پروژه را چطور ارزیابی می کند اظهار نمود: گوگل قصد دارد ترفیک کاربران هدف خود را فراتر از میزان فعلی برای تبلیغات محیطی برساند. این شرکت همچنین در تلاش است تا دریابد که آیا سرمایه گذاری روی رویدادهای آنی نظیر تغییرات آب و هوایی یا مسابقات ورزشی می تواند بر فاکتورهای دیگری نظیر افزایش تعامل کاربران با برند آن اثر بگذارد یا خیر؟

گفتنی است که گوگل مدتی است یک جایگاه تبلیغاتی را در میدان اولد استریت خریداری کرده است تا این مساله را به صورت آنی مورد بررسی قرار دهد. بیلبورد دیجیتالی مورد استفاده در این میدان اطلاعات محلی، آب و هوا و داده هایی را نشان می دهد که مردم بیشتر به دنبالشان هستند و آنها را جستجو می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • JC
    JC | ۱۰ آبان ۱۳۹۴

    BMW رو عشقه

مطالب پیشنهادی