ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بنیانگذاران اسکایپ رباتی برای تحویل زمینی کالا ساخته اند

در حالی که شرکت هایی نظیر آمازون و گوگل در چشم اندازهای آتی خود برای تحویل مرسوله های پستی، پهپادها را می بینند، دو تن از بنیانگذاران اسکایپ تصمیم گرفته اند روشی زمینی را برای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ آبان ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰

در حالی که شرکت هایی نظیر آمازون و گوگل در چشم اندازهای آتی خود برای تحویل مرسوله های پستی، پهپادها را می بینند، دو تن از بنیانگذاران اسکایپ تصمیم گرفته اند روشی زمینی را برای این منظور ابداع نمایند.

آنها شرکتی به نام Starship Technologies را راه اندازی کرده اند که ربات های تولید شده اش به صورت خودکار پیاده روها را طی می کنند تا بسته هایی را با متوسط سرعت 4 مایل بر ساعت به صاحبانشان برسانند.

این ربات ها در اصل برای تحویل دو پاکت خواربار به وزن 9 کیلوگرم طراحی شده اند و می توانند این کار را ظرف 5 الی 30 دقیقه با هزینه ای که 10 الی 15 مرتبه پایین تر از مبلغ تمام شده معمولش است به انجام برسانند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

گفته شده که ربات های این شرکت تا 99 درصد خودکار عمل می کنند و این یعنی با وجود حرکت خود به خودی شان همواره یک ناظر انسانی عملکردشان را تحت نظر دارد و چنانچه ربات دچار سردرگمی شود کنترل آن را در دست می گیرند.

اجناس قرار داده شده در داخل سبد این ربات در فضایی بسته و امن نگهداری می شوند و این سبد تنها از طریق موبایل خریدار باز خواهد شد. تصور می شود که برای این منظور به اپلیکیشن خاصی نیاز باشد و علاوه بر این مشتریان می توانند ربات را تا لحظه دریافت مرسوله دنبال نمایند.

به خاطر سرعت پایین و برد حرکتی محدود این ربات ها لازم است که تعدادی هاب مخصوص آنها در فضای یک شهر نصب گردد و هر کدام از این هاب ها نیز وظیفه خدمت دهی در محدوده مشخصی را بر عهده بگیرند.

Ahti Heinla مدیر عامل شرکت Starship Technologies اظهار داشت که ایده ساخت این ربات حول سه صفر به وجود آمده: هزینه صفر، زمان انتظار صفر و پیامدهای زیست محیطی صفر.

این ربات ها الکتریکی هستند و به همین خاطر از نظر فنی درست مانند شبکه های برق مورد استفاده شان آسیبی را متوجه محیط زیست نمی کنند و تردیدی نیست که نسبت به دوچرخه ها و ون های تحویل کالا کم ضرر تر هستند.

در برنامه های تدوین شده برای فروش این ربات ها آمده است که شرکت ها می توانند کالاهای خود را به صورت انبوه در اختیار این هاب ها قرار دهند تا در مرحله بعد، کار تحویل خانه به خانه آنها از طریق ربات ها آغاز گردد. این شیوه تحویل کالا البته تفاوت چندانی با سرویس تحویل Prime Now ندارد و در آن صرفا ربات های کندرو با راننده ها جایگزین شده اند.

روشن است که استارشیپ در ساخت این ربات، شرکت هایی را هدف قرار داده که قصد رقابت با سرویس هایی نظیر Prime Now آمازون و تحویل یک ساعته اش را دارند البته اگر مقرون به صرفه بودن این ربات ها به اثبات برسد، روشن است که آمازون دلیلی برای استفاده نکردن از آنها در ناوگان تحویل کالای خود نخواهد داشت.

البته شرکت ارائه دهنده این ربات ها هنوز هم باید به پرسش های زیادی در رابطه با آنها پاسخ بدهد. این کمپانی اعلام کرده که برق مصرفی ربات هایش از  اغلب لامپ های حبابی کمتر است اما این به هیچ وجه مقیاس خوبی برای اندازه گیری نیست.

علاوه بر این نمی دانیم که استفاده و نگهداری از این ربات ها چقدر برای شرکت ها آب می خورد یا اینکه آیا استارشیپ می تواند مجوزهای قانونی لازم برای حرکت آنها در سطح پیاده رو ها را دریافت نماید یا خیر. با فرض اینکه شرکت مورد بحث بتواند به این سوالات و بسیاری موارد دیگر که ظرف ماه های آتی مطرح می شوند پاسخ دهد، پیش بینی شده که در سال 2016 تعدادی مرکز سرویس رسانی برای این ربات ها در آمریکا، انگلستان و برخی کشورهای دیگر راه اندازی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۱۱ آبان ۱۳۹۴

    تو خیابونا تهران که درپوش فاضلاب رو هم میدزدن خوبه اینا بیان .... تیمهای شکار و اوراق کردنشون به سه شماره محل در آمد جدیدی دست پیدا میکنن

مطالب پیشنهادی