ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بنیانگذار آکیلس کابل ها را «اصلی ترین مانع» برای موفقیت واقعیت مجازی در کامپیوترهای شخصی می داند

ماه ها قبل از آنکه موج نخست فروش هدست های واقعیت مجازی ویژه مصرف کنندگان آغاز شود، پالمر لاکی بنیانگذار شرکت آکیلس یکی از ایرادات اساسی این دستگاه ها را که می تواند باعث شکست ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ آبان ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

ماه ها قبل از آنکه موج نخست فروش هدست های واقعیت مجازی ویژه مصرف کنندگان آغاز شود، پالمر لاکی بنیانگذار شرکت آکیلس یکی از ایرادات اساسی این دستگاه ها را که می تواند باعث شکست فروششان شود تشخیص داده بود.

وی در قالب توئیتی اظهار نمود که «کابل ها به یک مانع اساسی و مهم در صنعت واقعیت مجازی بدل خواهند شد و واقعیت مجازی مدت ها قبل از آنکه به صورت وایرلس روی سیستم های دسکتاپی درآید، روی سیستم های موبایلی به موفقیت می رسد.»

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

البته منظور لاکی از واقعیت مجازی موبایلی دستگاه هایی نظیر کاردبورد گوگل و Gear VR سامسونگ است که در همکاری این شرکت با آکیلس ساخته شد.

این دستگاه ها برای کار کردن به تلفن های هوشمند سازگار با خود نیاز دارند تا نمایشگر و توان پردازشی مورد نیازشان را از آنها دریافت نمایند در حالی که پرچمدار آکیلس به نام ریفت دارای یک نمایشگر داخلی است و باید به یک کامپیوتر قدرتمند متصل گردد.

هدست های واقعیت مجازی یک مزیت مهم دارند و می توانند به صورت سرخود و یک دستگاه وایرلس به خدمت گرفته شوند، در حالی که انواع دارای سیم نظیر  ریفت یا PlayStation VR سونی قادرند تجربیاتی به مراتب پیشرفته تر را در اختیار کاربران قرار دهند.

لاکی می گوید، شرکت ها باید با در نظر داشتن همین محدودیت ها سخت افزار و نرم افزار دستگاه های خود را طراحی نمایند. او ادامه می دهد، کاربران واقعی به تنهایی از این تکنولوژی استفاده می کنند و کسی برای آنها سیم ها را جابجا نمی کند.

در واقع اگر کاربری از هدست های دارای سیم استفاده کرده و در تجربه واقعیت مجازی خود غوطه ور شود آنگاه لازم است که فردی مرتبا از نزدیک هوایش را داشته باشد.

آکیلس همواره از واقعیت مجازی تحت عنوان «تجربه نشسته» یاد کرده و علت هم این است که فرد به راحتی می تواند سر خود را تکان دهد و با وجود آنکه قادر به حرکت کردن در محیط اطرافش نیست باز هم تجربه ای جالب را پشت سر می گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۱۱ آبان ۱۳۹۴

    قراره هدست های واقعیت مجازی برا هر چشم 8k هم رد بکنه یعنی برا هر چشم 32 مگاپیکسل این نرخ باید 60 فریم باشه این جز کابل نمیشه این حجمو رد کرد !
    همین العانش که این قدر نیست نمیشه
    خیلی خوبه کابل نباشه با یه برد 10 متری بتونه با کامپوتر کار کنه ولی محدودیت سخت افزار وجود داره

    مشکل بعدی باتریه ؟؟؟؟؟ په چیزی به pc بخوره باتری دار بشه چه فایده داره ؟؟؟؟
    متسفانه کابل حذف نمیشه

  • THE VERGE
    THE VERGE | ۱۱ آبان ۱۳۹۴

    به نظر من هم بدون سیم بهتره ولی خب مسلما فعلا راهی جز کابل برای انتقال تصویر و گرافیک در این حد وجود نداره

  • بی نام و نشون
    بی نام و نشون | ۱۱ آبان ۱۳۹۴

    دوستان لطفا بیشتر درباره واقعیت مجازی بحث کنید
    چیزه جالبیه

مطالب پیشنهادی