ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

ری:وُرک، وبسایت جدید گوگل برای مدیران

لازلو باک، رئیس منابع انسانی گوگل، اوایل همین امسال با انتشار کتابی، خود را در بین پرفروش های سال قرار داد. کتاب او کتابی است مدیریتی و مملو از راهنمایی ها و داستان هایی از ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۱ آبان ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

لازلو باک، رئیس منابع انسانی گوگل، اوایل همین امسال با انتشار کتابی، خود را در بین پرفروش های سال قرار داد. کتاب او کتابی است مدیریتی و مملو از راهنمایی ها و داستان هایی از گوگل و تلاشی که برای حفظ محیط کاریِ داده محور و پر شتاب آن انجام می شود.

حالا او و تیمش مشغول کار روی وبسایتی است با نام Re:Work، با شعار «بیایید کار کردن را بهتر کنیم». این وبسایت ابزار ها و منابعی برای کمک به دیگر شرکت ها در الگوبرداری از سبک مدیریتی گوگل در اختیار آنها قرار می دهد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

باک روی پروفایل لینکدین خود در این باره می نویسد: «پیشخدمت ها، وکلا، رانندگان تاکسی، مدیران اجرایی و صاحبان کسب و کار های کوچک، همگی برای من نوشتند که کتابم برایشان مفید بوده و حالا دارند سعی می کنند در سازمان هایشان از روی رویه های اشاره شده در کتاب الگوبرداری و تمرین کنند؛ رویه هایی مثل مصاحبه های ساختارمند و شناخت همکاران. اما بسیاری از آنها این را نیز به من گفته اند که به مطالب بیشتری نیاز دارند؛ چیزهایی مثل جزئیات، برنامه ها و شیوه ها. آنها می خواستند با استفاده از این مطالب بیشتر، در محیط کار خود تغییراتی به وجود بیاورند».

ری:وُرک گوگل، بررسی های موردی و ابزار های کاربردی و قابل شخصی سازی در حوزه هایی نظیر استخدام، تحلیل شخصیتی و مدیریت در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد. مثلاً شرکت ها بعد از مطالعه ی نحوه ی مصاحبه ی گوگل با افراد می توانند چک لیستی از سایت دانلود کنند و آن را برای نیروی کار مورد نظر خود شخصی سازی کنند.

باک در معرفی این وبسایت نوشته است: «ما در زندگی خود بیشترین زمان را به کار کردن اختصاص می دهیم. کار باید انگیزه بخش و انرژی بخش باشد، و متاسفانه این برای جمع بسیار زیادی از مردم صحت ندارد. من پس از فعالیت در مشاغل و صنایع مختلف در اوایل زندگی کاری ام، از اینکه رهبران شرکت ها در حرف کارکنان خود را مقدم می شمردند اما در عمل مثل قطعاتی قابل تعویض با آنها برخورد می کردند مستأصل شده بودم. این برای من معنایی نداشت. چرا با انسان ها بهتر برخورد نمی شد؟ چرا شکاف میان رفتار مورد انتظار ما و آنچه واقعاً در حق ما روا می شد تا این حد عمیق بود؟»

او در ادامه می گوید: «این من را بر آن داشت که به حوزه ی منابع انسانی وارد شوم؛ جایی که امید داشتم در آن روزی بتوانم بر نحوه ی برخورد شرکت ها با کارکنان خود تأثیر بگذارم. در سال 2006 به گوگل پیوستم. از آن زمان تا کنون، تیم ما روی این کار می کرده است که داده ها و اطلاعات علمی بیشتری برای بهبود تصمیم گیری هایی که در مورد افراد انجام می شود فراهم کند. من کتاب Work Rules! را نوشتم تا بگویم تفکر ما در گوگل نسبت به کارکنانمان چیست، ظرف 17 سال گذشته چه درس هایی فرا گرفته ایم و اینکه هر تیم یا شرکتی چه کارهایی می تواند انجام دهد تا کارکنان خود را در اولویت قرار دهد و فضای کارش را متحول کند».

باک در مورد وبسایت جدید گوگل می نویسد: «وبسایت ری:ورک واکنشی است به تمام کسانی که می خواهند در سرتاسر جهان کار کردن را بهبود ببخشند. ما نمی خواهیم فقط راجع به گوگل حرف بزنیم، چون همه ی جواب ها را نداریم. سازمان های زیادی هستند که سعی دارند با استفاده از داده، شرایط کار را بهتر کنند. به این ترتیب، ری:ورک مجموعه ای از پژوهش ها، شیوه ها و ایده هایی از سازمان ها و رهبران مختلف را به مخاطبان خود ارائه می دهد».

باک امید دارد مخاطبان این وبسایت، ایده های مطرح شده در آن را بخوانند و ابزار های آن را امتحان کنند. او همچنین قول داده به صورت مستمر محتوای جدید به ری:ورک افزوده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی