ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا بوگاتی ویرون گران ترین ماشین دنیا لقب گرفته؟

خودروها طیف بسیار وسیعی را شامل می شوند و هرکدام هم طرفداران خود را دارند. اما گران ترین ماشین حال حاضر دنیا حتی اگر صرفا هزینه های تعمیر و نگهداری اش را هم در نظر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ آبان ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

خودروها طیف بسیار وسیعی را شامل می شوند و هرکدام هم طرفداران خود را دارند. اما گران ترین ماشین حال حاضر دنیا حتی اگر صرفا هزینه های تعمیر و نگهداری اش را هم در نظر بگیریم بوگاتی ویرون است.

در هفته ای که گذشت فلوید می ویدر بوکسور مشهور آمریکایی 3.5 میلیون دلار را بابت خرید مدل Grand Sport Vitesse بوگاتی ویرون (محصول سال 2015) صرف کرد؛ هیولایی که می تواند بیشینه سرعت خود را به 408 کیلومتر بر ساعت برساند.

روشن است که لذت سواری چنین خودرویی صرفا نصیب ثروتمندترین افراد می شود و هر کسی چنین شانسی را پیدا نمی کند. اما آنچه باعث می شود بوگاتی ویرون عنوان گران ترین خودروی دنیا را به خود اختصاص دهد نتنها قیمت کلی آن که هزینه هایی است که باید بابت تعمیر و نگهداری اش پرداخت گردد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا بیشتر در مورد این خودروی استثنایی و ویژگی های منحصربفردش بدانید.

اخیرا یکی از مجموعه داران ماشین و کاربران توئیتر با نام Salomondrin تصمیم گرفت که جزئیات مربوط به هزینه های جانبی خودروی بوگاتی خود را با دنبال کنندگانش در میان بگذارد.

او در وهله نخست به مبلغ بالایی اشاره کرده که بابت مالیات خرید این ماشین پرداخت نموده. فرض کنید قیمت تمام شده ماشین 2.4 میلیون دلار باشد. اگر 10 درصد مالیات هم به این میزان اضافه گردد آنگاه باید 240 هزار دلار اضافه بابت خرید آن بپردازید.

اما چون پرداخت مالیات در همه خریدهای بزرگ عادی است بگذارید به سایر هزینه های داشتن این ماشین نگاهی بیاندازیم.

اگر بخواهید تایرهای این خودرو را تعویض نمایید، لازم است مبلغ 30 هزار دلار را بپردازید هرچند که این قیمت بسته به ست انتخابی می تواند تا 40 هزار دلار هم افزایش پیدا کند. اگر قصد تعویض همزمان رینگ و لاستیک را داشته باشید، مبلغ تا 120 هزار دلار بالا می رود.

حتما می خواهید بدانید چرا قیمت این لاستیک ها تا این اندازه بالاست. یکی از کاربران سایت Quora اظهار داشته که شرکت میچلین این تایرها را به صورت اختصاصی برای بوگاتی ویرون طراحی و تولید می کند. این لاستیک ها باید توانایی حرکت با سرعت 408 کیلومتر در ساعت را داشته باشند و به همین خاطر نیازمند مهندسی دقیقی هستند.

جدای از بحث تایرها اجازه دهید در مورد هزینه های سرویس این ماشین بگوییم. دارندگان این خودرو برای اطمینان از اینکه خودرویشان در بهترین حالت ممکنش قرار داد باید مبلغ 30 هزار دلار را پرداخت نمایند و تعویض روغن آن هم هربار در حدود 20 هزار دلار آب می خورد.

اما بوگاتی برنامه خدمات پس از فروش ویژه ای هم دارد که در آن مصرف کننده می تواند از قبل 50 هزار دلار را به این شرکت پرداخت نموده و به این ترتیب تا سه سال از صرف کردن هرگونه هزینه دیگری بابت تعمیر و نگهداری ماشین در امان باشد.

در پایان هم بهتر است به هزینه بیمه این خودرو اشاره کنیم که چیزی بین سی الی 50 هزار دلار آب می خورد. حال که از هرینه های جانبی بوگاتی ویرون گفتیم بهتر است در مورد ویژگی هایی سخن بگوییم که بوگاتی ویرون را به یک خودروی استثنایی بدل می کند.

این ماشین به طرز عجیبی سریع است. تمامی مدل های بوگاتی مجهز به نوعی سیستم کنترل ثبات هستند که به راننده کمک می کند حتی در سرعت های بیشتر از 290 کیکلومتر بر ساعت نیز کنترل کاملی روی ماشین داشته باشد.

جالب است بدانید تنها مساله ای که باعث می شود این ماشین نتواند فراتر از بیشینه سرعت اعلام شده اش توسط شرکت سازنده حرکت کند این است که لاستیک های آن در سرعت های بالاتر از 408 کیلومتر دجار ترکیدگی می شوند و کمپانی سازنده آنها نیز هنوز نتوانسته راهی برای جلوگیری از بروز این مساله بیابد.

چرم مورد استفاده در کابین این خودرو نیز همانطور که انتظار می رود بهتر از هر چیز دیگری است که درون ماشین های دیگر دیده اید. بوگاتی چرم مورد نیاز خود برای فضای داخلی این ماشین ها را از گاوهایی می گیرد که در ارتفاعاتی خاص پرورش یافته اند تا از گزند هر نوع پشه و زنبور در امان بمانند و پوستشان کاملا یک دست بماند.

bugatti-leather

در صفحه فیسبوک بوگاتی نیز به موارد دیگری اشاره شده که در ادامه می توانید آنها را مشاهده نمایید:

  • کل موتور بوگاتی ویرون توسط دو تن از تکنیسین های این شرکت ساخته می شود که قطعات مختلف را تماما به صورت دستی سر هم می کنند و برای این منظور از هیچگونه ماشین و دستگاهی استفاده نمی کنند.
  • برای درآوردن تایرهای این ماشین نیز به ابزار خاصی نیاز است که تنها در فرانسه موجود است و این یعنی تنها در فرانسه می توان لاستیک های ماشین را از بدنه آن جدا کرد.
  • میزان هوای مصرفی یک روز توسط این ماشین برابر با هوایی است که یک انسان بالغ در چهار روز مصرف می کند.
  • در سرعت های بالا، اسپویلر یا همان باله عقب این ماشین نقش نوعی ترمز هوایی را ایفا می کند و عملکرد آن درست مانند ترمزهای حقیقی ماشین است.
  • بوگاتی ویرون ظرف 10 ثانیه می تواند سرعت خود را از بیشینه به صفر برساند.
  • این ماشین 10 رادیاتور دارد که مرتبا کار می کنند تا موتور 1200 اسب بخار آن را خنک نمایند و از این لحاظ باید بگوییم که کمتر ابر ماشینی به گرد پای ویرون می رسد. در ادامه می توانید نگاهی به خودروی 3.5 میلیون دلاری می ویدر بیاندازید.

floyd-mayweather-bugatti-veryron-black-orange

bgr
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • DE
    DE | ۲۳ مرداد ۱۳۹۵

    این ماشین از لحاظ مهندسی تکمیله ولی مشکلش خرجشه
    ? وخرج زیادی داره
    میشه با کمی دقت
    یه ماشین زیبا و پرسرعت انتخاب کرد
    به خرج کمتری کردی
    بهترین گزینه ونئوم جی تی هستش ولی باز هم خرجش نسبت به ماشین زیاد هستش
    و به نظر من بهترین گزینه ماشینهای کوئنسینگ یا پاگانی هستند
    و هم کیفیت مرقوبی دارند و هم خرج کمتری و سیستم ایمنی کامل
    ولی یکی از مشکلات بوگاتی سیستم ایمنی هست که برای نصبش به چند میلیون دیگه نیاز داره واین هیچ کجا گفته نشده و کریستیانو
    یا همون رنالدو این رو توی پیج اینیستای خودش فاش کرد
    ما ایرانیا اگر تصمیم بگیریم حتما میرسیم به خواسته هامون واخرین حرفم اینه که به خدا توکل کنید که تنها کسیه که میتونه شمارو به ارزوهای فراتر از تصورتان برسونه?
    میلاد حضرت رضا(ع)برهمگان مبارک

  • علی
    علی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۴

    گرونترین ماشین دنیا الان بوگاتی سه سه منتو هست این ماشین با شرگت بویینگ زدن همه بدنه کربنه ایتالیا ساخته اسمش به معنی عنصر ششم هست سه سه منتو دو میلیون پونده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی