ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابداع نوعی شبکه عصبی مبتنی بر هوش مصنوعی که سلفی های خوب را از بد تشخیص می دهد

تفاوت میان یک سلفی خوب و بد چیست؟ یک هوش مصنوعی دارای شبکه عصبی که با استفاده از دو میلیون سلفی تحت آموزش قرار گرفته است خیلی خوب از این تفاوت آگاه است. این سیستم ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ آبان ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

تفاوت میان یک سلفی خوب و بد چیست؟ یک هوش مصنوعی دارای شبکه عصبی که با استفاده از دو میلیون سلفی تحت آموزش قرار گرفته است خیلی خوب از این تفاوت آگاه است.

این سیستم معیارهای مشخصی را برای تشخیص زیبایی سلفی ها در نظر می گیرد و برای مثال در آقایان، مساله مهم مشخص بودن کامل صورت و شانه هاست و اگر کمی هم موهای سرشان بلند باشد که قطعا سلفی آنها را در زمره برترین ها انتخاب می کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

آندری کارپاتی خالق این سیستم که با تیم تحقیقات و واحد DeepMind گوگل کار کرده است در این رابطه اظهار داشت: این سیستم نوعی شبکه عصبی پیچیده است که کار تشخیص و قضاوت در مورد عکس ها را انجام می دهد.

برای آنکه قضاوت خوبی از عکس خود داشته باشید می توانید از ربات توئیتر این شبکه استفاده نمایید. اگر بخواهیم به صورت خلاصه برایتان توضیح دهیم، کارپاتی 5 میلیون عکس را که تگ #selfie داشتند در اختیار سیستم طراحی شده خود قرار داد و آنها را به قدری فیلتر کرد که تنها 2 میلیون عددشان باقی ماند.

در ادامه، این سیستم عصبی یادگرفت که چطور ارزیابی مناسبی از سلفی ها داشته باشد و با بررسی لایک های این عکس ها در شبکه های اجتماعی مشخص نماید که کدامشان خوب است و کدام بد. این سیستم حدودا 140 میلیون پارامتر را برای تشخیص این مساله مورد ارزیابی قرار می داد و با تجزیه کردن عکس ها به اشکال و رنگ های مختلف آنها را آنالیز می کرد.

پس از این مرحله 50 هزار سلفی جدید در اختیار این شبکه قرار داده شد تا به واسطه آنها اصول تعریف شده قبلی برای آن تثبیت گردند. راهنمایی های وسیع تر برای انتخاب عکس ها هم مواردی نظیر نور کم، گروه های بزرگ یا گرفتن عکس هایی که بیش از اندازه نزدیک هستند را شامل می شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی