ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین در سال ۲۰۲۰ ساخت بزرگترین برخورددهنده جهان را آغاز خواهد کرد

رسانه های دولتی چین خبر می دهند که این کشور قصد دارد در سال ۲۰۲۰ ساخت بزرگترین برخورددهنده جهان را برای رسیدن به درک بیشتر در زمینه بوزون هیگز آغاز نماید. این مورد یکی از سوالات مهم ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۱ آبان ۱۳۹۴ | ۱۵:۱۵

رسانه های دولتی چین خبر می دهند که این کشور قصد دارد در سال ۲۰۲۰ ساخت بزرگترین برخورددهنده جهان را برای رسیدن به درک بیشتر در زمینه بوزون هیگز آغاز نماید.

این مورد یکی از سوالات مهم دنیای علم به شمار می رود که پروژه های بسیار عظیمی برای تحقیق در مورد آن انجام شده، از جمله برخورددهنده هادرونی بزرگ سازمان سرن که بوزون هیگز نخستین بار در آنجا کشف شد.

Wang Yifang مدیر موسسه فیزیک پر انرژی آکادمی علوم چین می گوید طراحی این مرکز تحقیقاتی تا اواخر سال آینده میلادی به پایان خواهد رسید، برخورددهنده ای که قرار است حداقل ۲ برابر از نمونه موجود در مرز سوییس و فرانسه بزرگتر باشد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

آقای Wang می گوید برخورددهنده سرن به نهایت محدوده فعالیت خود رسیده و به نظر نمی رسد که در شکل فعلی امکان افزایش انرژی برای تولید تعداد بیشتر ذرات را داشته باشد.

نمونه چینی ۷ برابر برخورددهنده اروپایی قدرت دارد و قادر است با برخورد دادن الکترون ها و پروتون ها، میلیون ها ذره بوزون هیگز ایجاد کند، رقمی که بسیار فراتر از توانایی سازمان سرن به شمار می رود.

کشورهای پیشرفته در پی بحران های اقتصادی سالهای اخیر، بودجه تحقیقاتی خود را محدود کرده و آن را تنها برای مواردی صرف می کنند که دارای کاربردهای عینی و چشمگیر باشد.

چین اما از سوی دیگر به لطف رشد سریع اقتصادی، علاوه بر موارد کاربردی، مبالغ هنگفتی را نیز برای تحقیقات نظری صرف کرده و تلاش می کند خود را در علوم مختلف، از نجوم گرفته تا زیست شناسی به سرآمد جهان تبدیل کند.

شهر بندری و شمالی Qinhuangdao نقطه آغاز دیوار بزرگ چین به شمار می رود و آقای Wang آن را از هر نظر بهترین مکان برای ساخت برخورددهنده مورد بحث اعلام کرده است، مجموعه ای که برنامه ریزی برای ساخت آن در سال ۲۰۱۳ و تنها یک سال پس از کشف بوزون هیگز توسط سازمان اروپایی پژوهش های هسته ای آغاز شد.

رییس موسسه یاد شده اما اعتقاد دارد این پروژه ای مربوط به تمام جهان است و صرفاً به چین محدود نمی شود، چرا که فیزیک دانان بسیاری از سراسر دنیا برای محقق شدن آن به این کشور سفر کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • سیاه چاله
    سیاه چاله | ۱ دی ۱۳۹۴

    ببینیم بلاخره یه سیاه چاله درست حسابی پایه دار میتونن بسازن کل مون رو منقرض کنن یا نه؟

  • ممد
    ممد | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    برخورد دهنده چیه دیگه؟

  • ش
    ش | ۱۲ آبان ۱۳۹۴

    هر کسی هر عقیده ای دارد باید برای علم و دانش هم احترام زیادی قائل باشد.
    یک فرد سالم کسی است که بدون دغدغه های تعصبی چه افراط و چه تفریط به کار خودش که خدمت به بشریت ادامه بده.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی