ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

مرورگر فایرفاکس به زودی در اختیار کاربران iOS قرار خواهد گرفت

موزیلا لحظه به لحظه به انتشار مرورگر فایرفاکس برای آیفون و آیپد نزدیک می شود. این کمپانی ساعاتی پیش با یک توئیت اعلام کرد که نسخه نهایی فایرفاکس "به زودی" در اختیار کاربران iOS قرار ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ آبان ۱۳۹۴ | ۱۷:۱۵

موزیلا لحظه به لحظه به انتشار مرورگر فایرفاکس برای آیفون و آیپد نزدیک می شود. این کمپانی ساعاتی پیش با یک توئیت اعلام کرد که نسخه نهایی فایرفاکس "به زودی" در اختیار کاربران iOS قرار خواهد گرفت.

اگر به خاطر داشته باشید، موزیلا چند ماه پیش آزمایش نسخه بتای این اپ در کشور نیوزیلند را آغاز کرد و سپس آن را به کشورهای دیگر همچون استرالیا، اتریش و کانادا گسترش داد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

هنوز زمان دقیق عرضه نسخه نهایی برای iOS مشخص نشده و ضمنا نمی دانیم که آیا موزیلا برای عرضه نسخه بتا در ایالات متحده هم برنامه دارد یا خیر؟ نسخه بتای فایرفاکس از قابلیت های خوبی همچون جستجوی هوشمند از طریق سرچ یاهو و ویژوال تب برای مشاهده تب های جدید در بلوک های مختلف بهره می برد.

firefox-ios1

با فایرفاکس iOS می توانید تب های جدید، تاریخچه مرورگر و رمزهای عبور را میان نسخه دسکتاپ و موبایل همگام سازی کنید. البته هیچ کدام از قابلیت های فایرفاکس چیز چندان جدید و خارق العاده ای به کاربر ارائه نمی کنند. گفتنی است موزیلا قبلا و در سال 2012، اپلیکیشنی تحت عنوان Firefox Home را در اپ استور منتشر کرد که با آن میشد از طریق سافاری به بوکمارک ها و تاریخچه مروگر فایرفاکس در دسکتاپ دسترسی داشت.

موزیلا در همان سال این اپلیکیشن را از اپ استور حذف کرد و دلیل این کار را محدودیت های بسیار زیاد اپل برای توسعه دهندگان شخص ثالث عنوان نمود. اما به نظر می رسد که انتشار iOS 8 با امکانات توسعه پذیری مناسب، نظر این سازنده مرورگر را تغییر داده باشد.

موزیلا ماه می در یک بیانیه، علت عرضه فایرفاکس برای iOS را این گونه عنوان کرد: "اگرچه ما نمی توانیم به خاطر برخی محدودیت ها، موتور رندرینگ و تجربه کامل فایرفاکس را به پلتفرم iOS بیاوریم، اما ارتقا و ابزارهای خوبی که در iOS 8 دیدیم ما را بر آن داشت که توسعه فایرفاکس برای iOS را آغاز کنیم."

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • rk.reza
    rk.reza | ۱۲ آبان ۱۳۹۴

    فایرفاکس ک خیلی وقته واسه اندروید اومده
    بیچاره طرفدارای اپل

  • majid
    majid | ۱۲ آبان ۱۳۹۴

    من دو هفتست نسحه کامل و نه بتا را دارم تست می کنم
    نسبت به خود سافاری ی مقدار کند تره ولی برای مطالعه طولانی مدت بهتره و هنگ و کرش نداره .ورژن1

  • Penguin Lame
    Penguin Lame | ۱۲ آبان ۱۳۹۴

    “اگرچه ما نمی توانیم به خاطر برخی محدودیت ها، موتور رندرینگ و تجربه کامل فایرفاکس را به پلتفرم iOS بیاوریم، اما ارتقا و ابزارهای خوبی که در iOS 8 دیدیم ما را بر آن داشت که توسعه فایرفاکس برای iOS را آغاز کنیم.”

    بخاطر محدودیت ها، موتور رندرینگ و تجربه کامل فایرفاکس نمیتوان به Ios بیاورند؟! برای چی میخواهد بیاد....؟ هان؟ فایرفاکس اوپن سورس چیو به اپل کلوزسورس!؟

مطالب پیشنهادی