ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمار و ارقام اولیه منتشر شده از فروش اپ استور tvOS حاکی از محبوبیت بالای بازی هاست

سه روزی می شود که اپل تی وی جدید به بازار عرضه شده است و آنطور که کارکنان این شرکت می گویند با استقبال خوبی از سوی خریداران روبرو گردیده. اما یکی از اصلی ترین ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ آبان ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

سه روزی می شود که اپل تی وی جدید به بازار عرضه شده است و آنطور که کارکنان این شرکت می گویند با استقبال خوبی از سوی خریداران روبرو گردیده.

اما یکی از اصلی ترین و مهم ترین ویژگی های این محصول که توجه کاربران را به خود جلب کرده اپ استور tvOS است. تصویری که در ابتدای این مطلب مشاهده می کنید عکس رسانه ای استور جدید ایجاد شده برای اپل تی وی است که بخش Top Charts و Categories آن هنوز هم قابل دسترسی نیستند و صرفا عناوین اختصاصی این سایت قابل مشاهده هستند.

به این ترتیب اگر بازی یا اپلیکیشنی در قسمت اختصاصی ها نباشد آنگاه عملا در آن وجود ندارد و تنها راه برای دسترسی به آن تایپ کردن نامش در سرچ باکس است.

استیو ترافتون اشمیت توسعه دهنده ای است که با ارزیابی مستقیم داده های اینترنتی و آمار و ارقام سرچ های انجام شده برای دانلود این اپ ها به اطلاعات جالبی در این رابطه دست یافته و لیستی از برترین اپلیکیشن های پولی، برترین موارد رایگان و فهرست پرفروش ترین ها را تا روز گذشته به دست آورده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

جای تعجب ندارد اگر بگوییم که بازی ها هم در میان موارد پولی و هم موارد رایگان بیشترین توجه را از سوی کاربران به خود جلب کرده اند و در این میان می توان به Beat Sports، Galaxy on Fire، Lumino City و Alto’s Adventure اشاره نمود.

یکی از موارد پرتی که در این لیست ها قرار دارد SimpleX (یک کلاینت شخص ثالث برای پلکس) است که جایگاه دوم برترین عناوین پولی و رتبه پنج پرفروش ترین ها را به خود اختصاص داده است.

از روی همین اطلاعات می توان دریافت که مالکان اپل تی وی به دنبال یافتن راهی برای استفاده از پلکس روی دستگاه های خود هستند هرچند که یک کلاینت رسمی هم برای این نرم افزار ارائه شده با این همه، آن کلاینت هنوز هم تایید نشده و در نتیجه SimpleX بهترین راهکار برای استفاده از این نرم افزار است.

از دیگر اپلیکیشن های «کاربردی» که جایگاه های دهم تا بیستم را به خود اختصاص داده اند می توان از AirVideo و Carrot Weather یاد کرد که ظاهر با موفقیت بالایی هم همراه بوده اند.

در فهرست برترین اپلیکیشن های رایگان هم رقابت میان بازی ها (مواردی چون Crossy Road و Rayman) و اپلیکیشن های ویدئویی (نظیر HBO Now، Nat GEO TV، فاکس و نتفلیکس) است.

جالب است بدانید قیمت اپلیکیشن های پولی ارائه شده برای این دستگاه به مراتب بیشتر از نمونه های مشابه ساخته شده برای iOS است. عناوین برتر معمولی رنج قیمتی بین 5 الی 10 دلار دارند و این در حالی است که شمار اندکی از آنها با قیمت 99 سنت عرضه می شوند.

در ادامه توجه شما را به لیست ده تایی برترین اپلیکیشن های پولی برای tvOS جلب می کنیم تا خودتان قیمت های تعیین شده برای آنها را قضاوت کنید. همانطور که مشاهده می کنید تنها یکی  از آنها 99 سنت قیمت گذاری شده است.

1- Beat Sports (با قیمت 9.99 دلار)

2- SimpleX (با قیمت 2.99 دلار)

3- Galaxy On Fire (با قیمت 5.99 دلار)

4- Lumina City (با قیمت 4.99 دلار)

5- Alto’s Adventure (با قیمت 2.99 دلار)

6- Does not Commute (با قیمت 2.99 دلار)

7- Battle Supremacy (با قیمت 4.99 دلار)

8- Geometry Wars 3 (با قیمت 9.99 دلار)

9- Shoot The Zombies (با قیمت 99 سنت)

10- Oceanhorn (با قیمت 8.99 دلار)

اینکه توسعه دهندگان همچنان بتوانند چنین قیمت هایی را از کاربران طلب کنند یا خیر مساله ایست که با گذشت زمان مشخص می شود. البته کاربران چنین شرایطی را در سال 2008 و همزمان با رونمایی از اپ استور نیز تجربه کرده بودند و برای اپ های خود به طور متوسط 9.99 دلار را پرداخت می کردند.

روشن است که این مساله روی آیفون ادامه نیافت و رقابت میان اپلیکیشن ها آنچنان شدید شد که قیمت تعیین شده برای آنها به 99 سنت یا صفر تنزل کرد.

بدون وجود قسمت هایی نظیر Top Charts و  Categories (یا دسته بندی ها) در اینترفیس اپ استور tvOS یافتن اپلیکیشن ها و بازی هایی غیر از موارد به تصویر کشیده شده توسط اپل در صفحه نخست برای کاربران بسیار دشوار خواهد بود.

همانطور که در تصویر می بینید این بخش ها وجود دارند و در نتیجه امکان آنکه به زودی فعال شوند بسیار بالاست. شاید علت غیر فعال بودن این دکمه ها آن باشد که اهالی کوپرتینو منتظر ارائه اپلیکیشن های بیشتری برای اپل تی وی هستند. محض اطلاع تان باید بگوییم که براساس برآوردهای صورت گرفته در حال حاضر بیش از 1000 عنوان به کاربران این دستگاه عرضه گردیده. اینکه اپلیکیشن ها و بازی های بیشتری در اپ استور به نمایش در آیند در مجموع باعث می شود که قدرت میان همه آنها به شکل مساوی تقسیم گردد و رقابتی شدن هرچه بیشتر آنها نیز قیمت شان را قطعا تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Milad
    Milad | ۱۲ آبان ۱۳۹۴

    اپل تی وی جدید فوق العادس
    واقعا بازی هاشم برای سرگرمی های دور همی و کوچیک خیلی عالیه و اصلا هم نباید با کنسول ها مقایسه شه
    اگه میخواید مقایسه کنید، برید با آمازون فایر تی وی مقایسش کنید

  • سامان
    سامان | ۱۲ آبان ۱۳۹۴

    چند هفته اي است كه نسخه Developer Kit اپل تي وي جديد را دارم.
    اپ ساده من براي اپل تي وي خيلي سريع (كمتر از يك روز) بررسي شد و پس از يك بار عدم تاييد و ارسال نسخه اصلاح شده براي بررسي، به سرعت در اپ استور قرار گرفت. حال آنكه اين بررسي براي اپ هاي iOS معمولا حدود يك هفته تا ده روز وقت مي برد.
    طي چند روز اخير، در تهران، در عمده ساعت ها دانلود و يا Sign In در اپل استور اپل ممكن نيست. فقط بعضي ساعت ها موفق شده ام. در حالي كه با iOS مشكلي براي دانلود ندارم.
    در خصوص كيفيت اپ ها و بازي ها، طبق معمول شركت هاي بزرگ، اپ هاي با كيفيتي دارند. اما عمده تعداد اپ ها مربوط به توسعه دهندگان عادي است كه از قابليت هاي گرافيكي دستگاه چندان استفاده نكرده اند.

مطالب پیشنهادی