ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت و اعمال بازنگری در پلن های خدمات وان درایو؛ کاربران آفیس ۳۶۵ دیگر فضای نامحدود در اختیار نخواهند داشت

از تقریباً یک سال پیش مایکروسافت به مشترکین آفیس ۳۶۵ این امکان را داد تا به شکل نامحدود فضای ابری OneDrive در اختیار داشته باشند؛ ولی ظاهراً شرکت یاد شده بنا دارد تا در رابطه ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۲ آبان ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

از تقریباً یک سال پیش مایکروسافت به مشترکین آفیس ۳۶۵ این امکان را داد تا به شکل نامحدود فضای ابری OneDrive در اختیار داشته باشند؛ ولی ظاهراً شرکت یاد شده بنا دارد تا در رابطه با این تصمیم خود تجدید نظر کند.

غول نرم افزاری ساکن ردموند مدعی شده ارائه فضای نامحدود سبب گشته بسیاری از کاربران مجموعه ای از فیلم های سینمایی، ساعت های متمادی ویدئوهای شخصی و نسخه هایی حجیم از فایل های پشتیبان کامپیوترشان را روی این فضا بارگذاری نمایند و در کنار دشوار شدن میزبانی از داده های مورد اشاره دردسرهایی نیز در رابطه با مسائل مرتبط به کپی رایت پدید آید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

لذا و بر اساس آنچه در بالا آمده از این پس مشترکین آفیس ۳۶۵ به شکل محدود تنها یک ترابایت فضای وان درایو در اختیار خواهند داشت و ضمناً کاربرانی که به رایگان از خدمات ابری ردموندی ها استفاده می کنند نیز حجم اشتراک شان از ۱۵ گیگابایت به ۵ گیگابایت تنزل می یابد. همچنین دیگر خبری از پلن های ۱۰۰ گیگابایتی و ۲۰۰ گیگابایتی نیز نخواهد بود و پلنی ۵ گیگابایتی با هزینه ی ماهیانه ۱.۹۹ دلار جایگزین شان شده است.

ناگفته نماند مشترکین آفیس ۳۶۵ که بیش از یک ترابایت فایل روی وان درایو ذخیره سازی کرده اند یک سال مهلت خواهند داشت تا ویدئوها، تصاویر و اسناد شان را جا به جا کرده و به سرویس دیگری انتقال دهند و البته اگر کسی صرفاً برای دسترسی به فضای نامحدود خدمات مورد بحث اقدام به تهیه اشتراک کرده می تواند هزینه ی پرداختی خودش را پس بگیرد.

قوانین پیش تر اشاره شده برای کسانی که به صورت رایگان از وان درایو استفاده می کنند نیز صادق است و آنها هم یک سال فرصت دارند تا حجم فایل های خود را به مقدار مجاز برسانند و در این بین افرادی که قبلاً اشتراک های ۱۰۰ و ۲۰۰ گیگابایتی ابتیاع کرده اند تا پیش از ابطال تاریخ اشتراک شان کماکان مقدار فضای خریداری شده را در دسترس خواهند داشت.

نباید از یاد برد که یک ترابایت آنهم در زمینه ی مبحث خدمات کلاود هنوز فضای نسبتاً زیادی محسوب می شود و به یقین افرادی که به شکل معمول اقدام به ذخیره سازی فایل های رایج می کنند به مشکل خاصی بر نخواهند خورد ولی در سمت دیگر ماجرا یک نکته ی مهم نیز وجود دارد که نباید از آن غافل شد.

تا به امروز برتری اصلی وان درایو نسبت به دراپ باکس و یا سرویس مشابه گوگل در همین فضای ذخیره سازی نامحدود خلاصه می شد و البته کاهش مقدار حجمی که به شکل رایگان در اختیار افراد قرار می گرفت هم مسئله ی بسیار حائز اهمیتی به حساب می آید و باید منتظر ماند و دید در روزهای آتی این تصمیمات جدید بر تعداد کاربران سرویس مورد بحث اثر گذار خواهند بود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • firebird
    firebird | ۱۲ آبان ۱۳۹۴

    فروش ارزان تر برای کنار زدن رقبا و گران کردن بعد از رسیدن به هدف. تو تجارت یکی از کثیف ترین کارهاست.

  • هـــیـــــوا
    هـــیـــــوا | ۱۲ آبان ۱۳۹۴

    دیگه داشت تورنتی میشد برا خودش . ما که با این اینترنت شخمی عملا تا یک گیگ هم استفاده کنیم زیاده چه برسه به یک ترابایت
    . کل عکسام و کانتکت و مسیج و اینام ۵۰۰ مگ نمیرسه

  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۱۲ آبان ۱۳۹۴

    پیش به سوی گوگل درایو پس.

  • Amir jj
    Amir jj | ۱۲ آبان ۱۳۹۴

    حتما کار ایرانی هاست :)

  • امیر
    امیر | ۱۲ آبان ۱۳۹۴

    "ناگفته نماند مشترکین آفیس ۳۶۵ که بیش از یک ترابایت فایل روی وان درایو ذخیره سازی کرده اند یک سال مهلت خواهند داشت تا ویدئوها، تصاویر و اسناد شان را جا به جا کرده و به سرویس دیگری انتقال دهند و البته اگر کسی صرفاً برای دسترسی به فضای نامحدود خدمات مورد بحث اقدام به تهیه اشتراک کرده می تواند هزینه ی پرداختی خودش را پس بگیرد."

    حالا اینجا...

مطالب پیشنهادی