ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در مورد خطرات احتمالی ماشین های خودران توضیح داد

تازگی های در مورد ماشین های خودران خبرهای زیادی می شنویم و بیشتر آنها هم روی امنیت داشتن یا نداشتن این وسایل نقلیه تاکید دارند. گوگل به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های فعال ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۳ آبان ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

تازگی های در مورد ماشین های خودران خبرهای زیادی می شنویم و بیشتر آنها هم روی امنیت داشتن یا نداشتن این وسایل نقلیه تاکید دارند. گوگل به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های فعال در این زمینه، چند ماهی می شود که ماشین های خودران خود را روانه خیابان ها کرده تا آنها را همه جانبه مورد آزمایش قرار دهد.

شرکت ساکن مانتین ویو در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرده نمونه آزمایشی خودروهایش در طول ماه اخیر هیچ تصادفی نداشته اند و در خلال آن نکات جالب توجهی را نیز اشاره کرده. البته پیش از توضیح آنها باید یادآور شویم ماشین های خودران گوگل به طور کامل اتوماتیک نیستند و در مواقع ضروری فردی که در جایگاه راننده نشسته می تواند کنترل ماشین را به دست بگیرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

از سال 2009 میلادی که پروژه ماشین های نیمه خودکار گوگل استارت خورده تاکنون مجموعا بیش از دو میلیون کیلومتر توسط نرم افزار و حدود یک میلیون و 500 کیلومتر توسط انسان پیموده شده. در حال حاضر، هر هفته مسافتی میان 16 تا 25 هزار کیلومتر توسط نرم افزار کامپیوتری بدون دخالت انسان پیموده می شود. انتظار می رود این رقم در ماه های آینده افزایش یابد.

گوگل در ماه گذشته اعلام کرده بود، حسگرهای کار شده در خودرو  برای تشخیص موانع و پیشگیری از تصادف از عناصر مختلفی استفاده می کنند که لباس کودکان بخشی از آنها محسوب می شود. این مورد اهمیت بسیاری دارد زیرا حرکات و واکنش های کودکان غیرقابل پیش بینی است.

آنها همچنین توضیح داده اند در سال 2012 میلادی برخی از کارمندان گوگل که داوطلب تست خودروی خودکار بودند را ثبت نام کردند، اما رفتارشان کمی عجیب بود. بیشتر افراد، ابتدا ماشین را به صورت دستی روشن می کردند و حرکت می دادند تا به منطقه خلوت و تقریبا امن برسند، سپس به خودرو اجازه می دادند به صورت اتوماتیک حرکت کند. بعلاوه، آنها مجبور بودند دایم حواسشان را جمع کنند تا مشکلی پیش نیاید.

به طور کلی، گزارش جمع آوری شده از داوطلبان نتیجه خوبی داشته و بیشتر آنها به خستگی و استرس کمتر هنگام رانندگی اشاره داشته اند. اما از طرفی هم گوگل متوجه شد آنها بیش از حد به این تکنولوژی اعتماد می کنند که البته طبیعی است زیرا می بینند که خودرو بدون هیچ اشکالی در حرکت است. اما این مساله مشکلاتی در بر دارد، به طوری که تحقیقات نشان داده اند انسان ها زمانی بین 5 تا 8 ثانیه طول می کشد تا کنترل دوباره ماشین نیمه خودکار را به دست بگیرند و این زمان در مواقع بحرانی به 17 ثانیه می رسد که برای برای کنترل ماشین در حال حرکت با سرعت بالا بسیار زیاد محسوب می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • patrik
    patrik | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    نکته جالبی که در آینده با اون‌مواجهیم اینه که در تصادف کی مقصره؟! خودروسازی؟ نرم افزارش؟
    کسی کشته بشه چی؟

مطالب پیشنهادی