ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در سال 2011 میلادی، اپل نیز همچون مایکروسافت یک لپ تاپ «بی نظیر» را طراحی کرده بود

کمی بعد از اینکه مایکروسافت سرفس بوک را معرفی کرد، بسیاری آرزو کردند که کاش اپل هم با ترکیب آیپد و مک بوک محصولی مشابه به این را ارائه نماید و این در حالی بود ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ آبان ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

کمی بعد از اینکه مایکروسافت سرفس بوک را معرفی کرد، بسیاری آرزو کردند که کاش اپل هم با ترکیب آیپد و مک بوک محصولی مشابه به این را ارائه نماید و این در حالی بود که اهالی کوپرتینو پیشتر اعلام کرده بودند به هیچ وجه قصد تلفیق کردن iOS و OS X را ندارند.

از دیدگاه اپل، آیپد و مک بوک هریک اهداف خاص خود را دنبال می کنند، بنابراین امکان اینکه در آینده دستگاه های مک همراه با نمایشگرهای تاچ عرضه شوند بسیار ضعیف خواهد بود.

با این همه، ظاهرا این شرکت مستقر در کوپرتینو ایده تولید «لپ تاپی بی نظیر» را از سال 2011 تاکنون در سر داشته است و حتی پتنتی در رابطه با مشخصات چنین محصولی را تسلیم سازمان مربوطه اش کرده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

شاید جالب توجه ترین مشخصه سرفس بوک نمایشگر قابل تفکیک آن باشد که در جریان مراسم معرفی اش به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفت. این ویژگی آنقدر سری بود که مایکروسافت تا قبل از رویداد رونمایی از آن هیچگونه اطلاعاتی را در موردش فاش نکرد.

حالا مشخص شده که اپل نیز در سال 2011 میلادی پرونده مربوط به پتنتی تحت عنوان «نمایشگر بیسیم برای نوت بوک هیبریدی» را به اداره پتنت ها و علائم تجاری آمریکا تسلیم کرده که به دستگاهی با همین مشخصات منتها از جنس مک بوک مربوط می شود و روز گذشته نیز امتیاز آن به ثبت رسید.

در اسناد منتشر شده پیرامون این پتنت، دستگاهی شبیبه به یک لپ تاپ به تصویر کشیده شده که مجهز به یک داک کیبورد و نمایشگر است و نوعی مکانیزم مغناطیسی تلسکوپی برایش در نظر گرفته شده که به آن کمک می کند به داک کیبورد متصل گردد.

براساس اطلاعات منتشر شده در سایت Patently Apple نمایشگر این لپ تاپ دارای یک چیپ بیسیم است که با چیپ بیسیم خود بدنه ارتباط برقرار می کند و علاوه بر این یک چیپ وایرلس دیگر هم دارد که از طریق آن به منبع برق متصل می گردد.

این پتنت در اصل در سه ماهه سوم سال 2011 و درست زمانی به ثبت رسید که بازار آیپدهای این شرکت داغ بود. اسناد ثبت شده در این رابطه نشان می دهند که اپل کاملا به چنین ایده ای علاقمند است و دست کم به لحاظ نظری که اینگونه به نظر می رسد. در عین حال، این شرکت ساکن کوپرتینو به شکلی منظم پتنت هایی را در رابطه با نوآوری های گوناگونش به ثبت می رساند که بسیاری از آنها هیچگاه در محصولات تجاری اش مورد استفاده قرار نمی گیرند.

سایت منتشر کننده این اطلاعات همچنین پتنت دیگری را منتشر کرده که مجوز آن همین هفته در اختیار اپل قرار گرفت. در این اسناد به نوعی کیبورد با دکمه هایی بی نهایت کم ارتفاع اشاره شد است که از فناوری 3D Touch بهره می برد و قادر است که فشارهای وارد شده بر سطح دکمه هایش را اندازه گرفته و براساس آن بازخوردهای لازم را روی صفحه نمایش از خود نشان دهد.

در اسناد مربوط به این پتنت که درخواست آن در سه ماهه سوم سال 2013 به ثبت رسید حرفی از تکنولوژی مذکور به میان نیامده، اما با در نظر داشتن اینکه نسخه هایی از روش تعامل حساس به فشار با رابط کاربری هم اکنون دربرخی محصولات اپل پیاده سازی شده (از جمله آیفون، اپل واچ و مک بوک) عجیب نخواهد بود اگر تصور کنیم که نسخه های آتی کیبوردهای ساخت این شرکت چنین قابلیتی داشته باشند.

bgr
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • علی
    علی | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    آخه هر گردی که گردو نیست این کجا سرفیس بوک کجا فقط یه نگاه به اون دوتا ماسماسک پایینش کنین فرق و می بینین

  • pouya
    pouya | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    پست به جای بوده خیلی حال کردم

    اپل واقعا پیشگام هست حرفی توش نیست

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    چرا ایده ای که خوشت نمیاد رو میگی مضحک؟ اگر فردا اپل دستگاه هیبریدی بزنه یعنی بازم میگی این ایده مضحکه؟
    دیگه بعضی وقتا تعصب کورکورانه قشنگ تو حرفا معلومه.

  • mm98
    mm98 | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    مکانیسم متفاوتی داره ولی مایکروسافت جالب عمل کرده.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی