ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رقبای دیرینه در حوزه شارژ بیسیم همراه با هم ائتلاف AirFuel را تشکیل دادند

در سال های اخیرا، دنیای شارژ بیسیم میان سه گروه قدرتمند اصلی در این حوزه تقسیم شده بود. اما امروز از میان سه بازیگر اصلی این صنعت دو تای آنها (یعنی ائتلاف انرژی بیسیم و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ آبان ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

در سال های اخیرا، دنیای شارژ بیسیم میان سه گروه قدرتمند اصلی در این حوزه تقسیم شده بود. اما امروز از میان سه بازیگر اصلی این صنعت دو تای آنها (یعنی ائتلاف انرژی بیسیم و ائتلاف امور انرژی) با یکدیگر ادغام شدند و ائتلاف جدیدی تحت عنوان AirFuel را ایجاد کردند.

گروه نخست که در برگیرنده 195 کشور عضو شامل AT&T و Starbucks است قرار است که برند خود را روی دستگاه های سازگار با استانداردهای تعریف شده اش استفاده نماید.

این دو سازمان تمایل خود برای ادغام شدن را اوایل امسال مطرح کردند و در فوریه سال 2014 نیز موافقیت کرده بودند که به یکدیگر کمک نمایند و تکنولوژی های تولیدی خود را در اختیار هم بگذارند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

با این ادغام، ائتلاف AirFuel مستقیما در مقابل رقیب سوم یعنی کنسرسیوم انرژی بیسیم قرار می گیرد از همین رو روشن است که پیروزی در این نبرد چندان هم ساده نخواهد بود.

این کنسرسیوم از حامیان استاندارد شارژ Qi است که هم اکنون توسط بسیاری از شارژرهای بیسیم، مبلمان Ikea و پایه شارژ نوکیا محصول مایکروسافت مورد استفاده قرار می گیرد.

اغلب شرکت های فعال در حوزه فناوری از جمله مایکروسافت، سامسونگ و کوالکام تا کنون درگیری ها و کشمکش های زیادی بر سر شارژ بیسیم با هم داشته اند و هم زمان هم عضور کنسرسیوم انرژی بیسیم بوده اند و هم در دو  ائتلاف دیگری که حالا با هم ادغام شده اند عضویت داشته اند.

حالا این شرکت ها باید منتظر بمانند و ببینند که کدامیک از این ائتلاف ها می توانند به پیروزی برسند اما این مساله در عین حال نیز نشان میدهد که هنوز تا دستیابی به توافق در مورد نحوه شارژ بیسیم دستگاه های موبایل راه درازی در پیش است. گفتنی است که در حال حاضر روش های ارائه شده از سوی هر دوی این طرف ها سازگاری لازم را با تلفن های همراه ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی