ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه جدید مرورگر فایرفاکس مجهز به حالت جدیدی به نام Private Browsing برای مسدودسازی دنبال کننده هاست

جدیدترین نسخه از فایرفاکس حالا یک امکان قدرتمند برای مسدودسازی تبلیغات دارد. این به روز رسانی که امروز از سوی موزیلا ارائه شده حاوی وضعیتی به نام Private Browsing است و می تواند هر کدی که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ آبان ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

جدیدترین نسخه از فایرفاکس حالا یک امکان قدرتمند برای مسدودسازی تبلیغات دارد. این به روز رسانی که امروز از سوی موزیلا ارائه شده حاوی وضعیتی به نام Private Browsing است و می تواند هر کدی که امکان شناسایی کاربر را فراهم می کند از جمله تبلیغات، دنبال کننده های تحلیلی و مواردی نظیر دکمه لایک فیسبوک را که معمولا به شبکه های اجتماعی متصل است مسدود نماید.

در نتیجه استفاده از نسخه جدید فایرفاکس، کاربر تا حد ممکن به صورت ناشناس وبگردی خواهد کرد و علاوه بر این صفحات وب نیز با سرعت بیشتری برایش لود خواهند شد. بسیاری از قابلیت های مراقبتی و شبکه های تبلیغاتی که از سوی وبسایت ها برای کسب درآمد مورد استفاده قرار می گیرند نیز دیگر وجود نخواهند داشت.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

تا پیش از این، وبگردی خصوصی تنها برای محتواهایی کاربرد داشت که به صورت لوکال ذخیره می شدند و هرچند امکان حذف کوکی ها را برای کاربر فراهم می کرد اما کدهای نوشته شده شخص ثالث همچنان امکان فعالیت داشتند.

وضعیت Incognito کروم نیز رویکری مشابه به این دارد و هرچند هیستوری مرورگر را پاک می کند اما تداخلی با محتواهای لود شده درون آن ندارد. به این ترتیب همه محتوی موجود در یک صفحه لود می شوند و توسعه دهندگان مجبور نخواهند بود که نوع اسکریپت هایی که باید بلاک شوند را انتخاب نمایند اما متاسفانه باز هم کدهای دنبال کننده نوشته شده توسط اشخاص ثالث متاثر از این مساله نخواهند شد و همچنان می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

موزیلا طی بیانیه ای که امروز منتشر کرد بر کدهای دنبال کننده تاکید داشت تا واحدهای تبلیغاتی. این شرکت همچنین اظهار داشته که مد Private Browsing همچنین می تواند نقش یک مسدود کننده تبلیغات را ایفا کند و امکانی را برای سایت ها فراهم آورد که بدون اجرای هرگونه تبلیغاتی یا ارسال داده های تحلیلی برای میزبان، سریع تر بارگذاری شوند.

Nick Nguyen نایب رئیس موزیلا در این رابطه گفت: ممکن است متوجه شده باشید برخی از صفحات وب که در برابر هرگونه کد دنبال کننده محافظت می شوند، با سرعت بیشتری بارگذاری می گردند. تصور نمی کنیم که این مساله اهمیتی برایتان نداشته باشد.

در ماه های اخیر و بعد از آنکه تغییرات اعمال شده در iOS 9 همین امکان را در اپلیکیشن های آیفون به وجود آورد، رهگیری اینترنتی به مساله ای جدی بدل گردید. همین تغییر باعث ظهور گسترده اپلیکیشن های موفق مسدود کننده تبلیغات شد و از طرفی نگرانی هایی را در مورد امکان استمرار فعالیت خبرگزاری های مستقل با وجود این اپلیکیشن ها به وجود آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • pouya
    pouya | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    فایرفاکس باید فکری برای مصرفcpu بکنه
    روی سیستیم های قدیمی خیلی مصرفش بالاست
    که نمیدونم چرا بالا میره فقط برای i5 i7 بیشتر طراحی میشه انگار

  • علی
    علی | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    فایرفاکس متأسفانه در نسخه‌های اخیر در مقایسه با کروم، میزان رم بیشتری مصرف می‌کند.

  • omid
    omid | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    فایرفاکس بهترین مرورگره و با این امکان دیگه حرفی برای گفتن نمیزاره

مطالب پیشنهادی