ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تونی فادل: اپل از سال 2008 در فکر ساخت خودرو بوده است

در مصاحبه ای ویدیویی با بلومبرگ، تونی فادل، موسس و مدیرعامل Nest ابراز داشت که از سال 2008، استیو جابز و اپل با ایده ی ساخت ماشین درگیر بوده اند. در همین حین، تونی فادل ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۴ آبان ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

در مصاحبه ای ویدیویی با بلومبرگ، تونی فادل، موسس و مدیرعامل Nest ابراز داشت که از سال 2008، استیو جابز و اپل با ایده ی ساخت ماشین درگیر بوده اند. در همین حین، تونی فادل مدیر ارشد اجرایی اپل و یکی از چهره های اصلی آیفون بود.

وی می گوید: «ما چند بار قدم زدیم، سال 2008 بود. صحبت در مورد این بود که اگر یک ماشین بسازیم، این ماشین چطور باید باشد؟ داشبورد چه باید داشته باشد؟ صندلی ها چگونه اند؟ و سوخت و منبع قدرت آن چه خواهد بود؟»

مشخص نیست که صحبت های فادل و جابز تا چه میزان جدی گرفته شده اما قطعا اگر گفتگوهای بیشتری بین این دو صورت می گرفت، فادل حرف های بیشتری برای گفتن داشت. مسلما، جابز علاقه ای به انجام این کار نداشت. فادل می گوید: «دست آخر همیشه اینگونه می گفت که ما خیلی مشغول هستیم، منابع محدودی داریم... اگر می شد این کار را انجام دهیم عالی بود اما نمی توانیم.»

حالا شایعات حاکی از آن است که اپل، تحت رهبری تیم کوک این پروژه را جدی گرفته و اوایل سال 2019 شاهد عرضه خودرویی تمام الکتریکی از سوی اهالی کوپرتینو خواهیم بود. شاید تصمیم درستی هم بوده که هفت سال پیش، اپل وارد این حوزه نشده. تصور کنید اپل ماشینی بسازد که سوخت فسیلی مصرف می کند. حتی همین حالا هم تکنولوژی باتری ماشین ها نیز در حال ارتقا است و اگر اپل بخواهد خودرویی بسازد، احتمالا تمامی این نواقص را در نظر خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • hirad
    hirad | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

    ای کاش میشد
    و بهش میگفتی بجای خودرو تمرکز تو بخش سرور و گیمینگ بزار.

  • hirad
    hirad | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

    من دوست ندارم اپل خودرو بزنه

  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

    بامزه!سامسونگ همین الانم با همکاری یه شرکت دیگه تو صنعت خودرو هم هست

مطالب پیشنهادی