ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حتی تایزن نیز از پلتفرم اختصاصی بلک بری پیشی گرفته است

در دنیای تلفن های هوشمندی که توسط پلتفرم iOS اپل و اندروید گوگل مصادره شده جای چندانی برای سایر رقبا باقی نمانده. در این دنیا مایکروسافت با سهمی جزئی و چند درصدی در جایگاه سوم ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۴ آبان ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

در دنیای تلفن های هوشمندی که توسط پلتفرم iOS اپل و اندروید گوگل مصادره شده جای چندانی برای سایر رقبا باقی نمانده. در این دنیا مایکروسافت با سهمی جزئی و چند درصدی در جایگاه سوم ایستاده و به نظر می رسد جبران فاصله اش با دیگر بزرگان بسیار سخت باشد و البته این در حالیست که سایر حاضرین بازی نقشی بسیار کم رنگ تر و کوچک تر دارند.

همانطور که می دانید بلک بری و پلتفرم اختصاصی اش در یکی دو سال اخیر روزهای بدی را می گذرانند و حالا به نظر می آید مطابق گزارشی که اخیراً منتشر گشته سیستم عامل موبایلی این برند کانادایی بازهم از کاربرانش کاسته شده و سهمی کوچک تر از بازار را به خود تخصیص داده.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس داده های اخیر استراتژی آنالیتیکس بلک بری حالا دیگر حتی در جایگاه چهارم پلتفرمهای موبایلی نیز قرار ندارد و این رده از جدول را به سامسونگ و اسمارت فون های تایزنی این شرکت واگذار کرده.

سیستم عامل تایزن کوششی بلند پروازانه از جانب کره ای ها محسوب می شود تا پلتفرمی اختصاصی را در اختیار داشته باشند. شرکت مورد بحث به تازگی تایزن را در گستره ی متنوعی از محصولاتش همچون تلویزیون های هوشمند، اسمارت واچ Gear S2 و چندین موبایل اقتصادی مورد استفاده قرار داده.

تلفن های هوشمند مذکور دارای مشخصه هایی مشابه موبایل های ارزان قیمت اندرویدی هستند و حالا آمار و ارقام نشان می دهند که حتی فروش آنها نیز از اسمارت فون های بلک بری بیشتر شده و بدین ترتیب نشانه های سقوط کانادایی ها از هر زمانی واضح تر گشته است.

در ادامه ی گزارش استراتژی آنالیتیکس نیز همان چیزی آمده که همه ی ما انتظارش را داشتیم و این گزارش می افزاید سهام پلتفرم های مایکروسافت، بلک بری و فایرفاکس همگی با تنزل مواجه بوده اند و این در حالیست که آیفون های اپل بازهم تقاضای بیشتری را تجربه می کنند.

بر اساس شواهد موجود شاید آخرین کورسوی باقی مانده برای بلک بری مهاجرت به دیار اندروید باشد. این شرکت در همین راستا موبایلی با نام Priv آماده سازی کرده که امنیت برایش بالاترین اولویت است، اما به یقین حتی اگر چنین سیاستی نیز موثر واقع شود مرگ پلتفرم نرم افزاری بلک بری قطعی خواهد بود و ظاهراً برای نجات دادن آن بسیار دیر شده.

مسلماً کانادایی ها به پشتیبانی از محصولاتی که تا به امروز به شرکت ها و نهاد های اداری واگذار کرده اند ادامه خواهند داد، ولی بعید است که دیگر شاهد دستگاهی با سیستم عامل اختصاصی شان باشیم و احتمالاً آینده ی آنها با آنچه از مانتین ویو به دست شان می رسد و بر محصولات شان سوار می شود گره خورده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • N.ima
    N.ima | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

    Shame On You.

  • هـــیـــــوا
    هـــیـــــوا | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

    وضع ویندوز فون یکم بهتر شده . الان تو روسیه و ایتالیا دومین سیستم عامل محبوبه بعد اندروید

  • hadi
    hadi | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

    بلکبری عشقه، حیف شد...امیدوارم باز بتونه برگرده. با گوشی پرایو فکر نمیکنم موفق بشه. کلاسیک رو بیشتر میپسندیدم.

مطالب پیشنهادی