ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ از «پردازنده زیستی» خود پرده برداشت؛ چیپی که می تواند گجت های پوشیدنی را دگرگون کند

بسیاری از ابزارهای پوشیدنی این روزها با قابلیت هایی اولیه در رابطه با سلامتی کاربران به بازار می آیند، آنها قادرند قدم های فرد را شمرده، مقدار کالری سوزانده شده توسط او را محاسبه نمایند ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۴ آبان ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰

بسیاری از ابزارهای پوشیدنی این روزها با قابلیت هایی اولیه در رابطه با سلامتی کاربران به بازار می آیند، آنها قادرند قدم های فرد را شمرده، مقدار کالری سوزانده شده توسط او را محاسبه نمایند و حتی شدت ضربان قلب وی را نیز مورد سنجش قرار دهند.

در مبحث گجت های سلامتی هنوز جای کار بسیاری وجود دارد و به یقین کماکان می توان آنها را تا حد زیادی بهبود داد و البته این مسئله ایست که واحد طراحی سیستم-روی-چیپ های سامسونگ سعی کرده از طریق توسعه ی یک «پردازشگر زیستی» تا حدی به آن جامه ی عمل بپوشاند.

این پردازشگر قادر است نوار قلب کاربران را به ثبت رساند و در اصل سیستمی است متشکل از یک حافظه ی فلش، پردازنده و ماژول بلوتوث که در ابعادی بسیار کوچک طراحی شده.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پارک یونگ، مدیر بخش دیزاین چیپست های سامسونگ، از دستاورد تازه ی واحد تحت فرمانش در ابتدای هفته ی جاری و در جریان نطق خود در کنفرانس "طراحی سیستم-روی-چیپ ۲۰۱۵" پرده برداشته.

وی در همین کنفرانس اظهار نموده پردازشگر زیستی آنها نه تنها قادر به مانیتور کردن ضربان قلب یک فرد است بلکه می توان از آن برای تمیز دادن کاربران از یکدیگر نیز بهره گرفت، زیرا هر شخص شیوه ای یکتا از تپش قلب را دارد.

این ویژگی زمانی کاربردی می شود که چیپ یاد گشته در درون یک ابزار پوشیدنی به کار گرفته شده باشد، سپس کاربر برای مثال با گجت مذکور می تواند بدون وارد کردن پسورد به کامپیوتر شخصی اش لاگین کند. ضمناً قادر خواهیم بود از ابداع جدید کره ای ها برای باز کردن درب خانه و یا خودرو نیز به شیوه ای مشابه استفاده نماییم.

در کنار بررسی وضعیت ضربان و نوار قلب فرد، تراشه ی جدید سامسونگ از ویژگی اندازه گیری فشار خون، مقدار چربی بدن و چندین مورد دیگر نیز برخوردار است. کمپانی سازنده ی آن هم اعلام کرده که در ادامه قصد دارد این پردازنده را بهبود داده تا میزان مصرف باتری اش بهینه تر شده، دقتش بیشتر گردد، ابعادش کوچک تر و عملکردش نیز دقیق تر شود.

سامسونگ هم اکنون در حال مذاکره با شرکت های تولید کننده ی گجت های پوشیدنی است و به احتمال زیاد به زودی ردپای پردازنده ی زیستی این برند را در محصولات سایر کمپانی ها از جمله سازندگان ساعت های هوشمند و دستبندهای سلامتی مشاهده خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
    ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۱۵ آبان ۱۳۹۴

    از شهر کهن, شهر هنر , شهر راز (( شیراز )) به همه درودhelloمیفرستم, من تعصبی کور نیستم وعقط طرفدار بهترین هستم در همه موارد مخصوصا موبایل و فبلت ,عرایظ من و مهمتر واقعیت این رو گفته و میگه ( همه شرکت ها چه اپل چه سامسونگ چه سونی چه اچ تی سی و... عالی هستن ) کاملترین وجود نداره و نخواهد داشت چون اگه وجود داشت رقابتی هم درکار نبود و همه چی بی معنی میشد و اینکه تکنولوژی درحال پیشرفت هس وثابت نیس! هر شرکتی و هر محصولی از آن یک سری مزایا ویک سری معایب دارن به شکل طبیعی ! خواهش میکنم عزیزان ماهر و علاقه مند به تکنولوژی: در هر خبر و مقاله و هر چیزی که دوس دارین روش نام بزارید اپل رو نکنید چماغ بکوبید تو سر سامسونگ و برأکس سامسونگ رو نکنید چماغ بکوبید تو سر اپل ! همینطور دیگر برندها رو درمقابل هم ! به خداوند یکتا قسم همشون عالی هستن , به عنوان مثال اپل بارزترین امتیازش هماهنگی بی نظیرش بین نرم افزار و سخت افزارش هس که باعث عملکرد بهینه اش میشه حتی با یک پردازنده 2 هسته ای در حد یک پردازنده 4 هسته ای عملکرد مناسب از خودش نشون میده و تا الان روان ترین نرم افزار یعنیios رو داره اما سامسونگ بهترین صفحه نمایش با بالاترین زاویه دید و عمق رنگ و بالاترین درخشنگی یعنی ( سوپر آمولد) super AMOLEDاختصاصیش رو داره و خوب خیر در واقع عالی تر از عالی عمل کرده در چیپست پردازنده که نمونه اش رو در این خبرپردازنده زیستی و اکسینوسM1 که روی گلکسیS7 قرار میگیره تمام رقبایش رو طبق جدول منتشر شده رسمی ژکبنچ چیپست پردازنده های پیش روی موبایلی در هر دو تست تک و چند هسته ای شکست داد,رقبایی مانندApple A9X که از Apple A9 که روی آیفون6Sهست خیلی قویتره و تازه وارد هوآوی کایرین950 قدرتمند هوآوی و نوکلن2 ال جی و... سامسونگ حتی از لحاظ نرم افزاری از دیگر رقبای اندرویدیش بالاتره و اگه از اپل بالاتر نباشه پایین تر هم نیست از لحاظ کارآمدی اما سونی میشه گفت شاید زیباترین طراحی رو داره و بالاترین مقاومت در برابر آب و گردوخاک و صفحه نمایشش هم از حساسیت بالایی در حس لمس کاربر داره و... این ها خلاصه ای از خصوصیت های شرکت های اپل و سامسونگ و سونی بود البته بقیه را هم مانند اچ تی سی میشد از خصوصیات بارزش مانند بالاترین کیفیت ساخت رو گفت اما دیگه لازم نیس و همگی میدونید ! لطفا به خاطر این ها به همدیگر طعنه نزنید و با کوباندن شرکتهای مورد علاقه همدیگر باهم درگیر نشید , شاید شما در برنامه قطعی خریدت آیفون7 پیش روی باشه و اون یکی هوآوی میت8 و( من گلکسیS7) و اون یکی دیگه سونی اکسپریاZ6 و دیگری اچ تی سیM10 پیش روی ( عیبی نداره و همشون واقعا دوس داشتنی وعالی هستن) و حق توهین به انتخاب های هم و شرکتهایی که میخوایم ازشون محصولی خریداری کنیم , امیدوارم همزمان با معرفی و عرضه این پرچمداران ابزارهای پوشیدنی کارآمد و عالی بیان , همه شما عزیزانExcuse meو امیدوارم به عرایظ من کوچک وبه شدت علاقه مند به تکنولوژی توجه کنید
    (( تعصب و دروغ و توهین ممنوع و زنده باد آگاهی ))

    • محمد
      محمد | ۱۵ آبان ۱۳۹۴

      داستان مینویسی یا سفر نامه؟

  • pasha.ir
    pasha.ir | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

    خوبه
    یعنی خیلی خوبه:)

  • حسین
    حسین | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

    الان اپلی ها میان میگن یه روزی استیو در مورد این موضوع فکر کرده و میخواسته انجام بده و سامسونگ کپی کرده از رو فکر استیو.

    • mehrdad
      mehrdad | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

      حرفت رو یابد با آب طلا بنویسن، آورین.

    • ITMaster
      ITMaster | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

      بپا یخ نکنی دوست عزیز! هوا یکم سرد شده!
      البته بر کسی هم پوشیده نیست علت این کامنتها سوزش از جاهاییه که نمیشه صحبتی دربارش کرد! :-)

      • آروین
        آروین | ۱۵ آبان ۱۳۹۴

        داداش .. .. نکن،مرسی

    • matin
      matin | ۱۵ آبان ۱۳۹۴

      افرین دقیقا همین طوره

مطالب پیشنهادی