ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروژه های کیک استارتر تا به امروز ۲ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده اند

کیک استارتر، وبسایتی که به صاحبان ایده اجازه می دهد تا تجارت خود را مطرح نموده و سرمایه ای انبوه از سوی مردم کسب کنند رکورد جدیدی به ثبت رسانده است. از ابتدای عمر کیک ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۴ آبان ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

کیک استارتر، وبسایتی که به صاحبان ایده اجازه می دهد تا تجارت خود را مطرح نموده و سرمایه ای انبوه از سوی مردم کسب کنند رکورد جدیدی به ثبت رسانده است. از ابتدای عمر کیک استارتر تا تاریخ 11 اکتبر، مبلغی بالغ بر 2 میلیارد دلار سرمایه عمومی روانه حساب های بانکی مطرح کنندگان ایده ها شده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کیک استارتر سال 2009 تاسیس شد و پنج سال به طول انجامید تا یک میلیارد اول جمع آوری شود اما طی 19 ماه، یک میلیارد دیگر از طریق این پلتفرم روی پروژه های متنوع سرمایه گذاری شده است.

رشد عجیب پلتفرم هایی نظیر کیک استارتر و Indiegogo طی دو سال گذشته، سبب شده تا تولیدکنندگان هرگونه محتوایی میل به سرمایه گذاری از این طریق را پیدا کنند. در صفحه ای جدید، کیک استارتر اعداد و ارقام جالبی را منتشر کرده که نشان از اهمیت بالای سرمایه گذاری عمومی دارد.

تعداد تمام کسانی که روی پروژه ها سرمایه گذاری کرده اند حالا از 9.5 میلیون نفر گذشته و تنها 3 میلیون از این تعداد، در دو الی پنج پروژه سهیم بوده اند. جالب اینجاست که 1.7 میلیون نفر، رقمی معادل 150 میلیون دلار از طریق کیک استارتر به یک پروژه کمک کرده اند، در حالی که می دانستند از طریق کمک مالی خود، هیچ منفعتی دریافت نخواهند کرد.

از زمانی که کیک استارتر مرز 1 میلیارد دلار را در مارس 2014 رد کرد، هر دقیقه، به طور متوسط 1200 دلار سرمایه گذاری صورت می گیرد و هر ساعت نیز 9 پروژه جدید ایجاد می شوند. آمار خیره کننده ی دیگری نشان می دهد که 49 نفر به بیش از هزار پروژه کمک مالی کرده اند.

Screen_Shot_2015-11-04_at_12.40.09_PM.0

با نزدیک به 51 هزار پروژه، بخش فیلم و ویدیو، پرطرفدارترین سوژه روی کیک استارتر بوده است. پس از آن موسیقی، چاپ و نشر، بازی های ویدیویی و هنر در رتبه های بعدی قرار دارند. با این حال، بیشترین سرمایه گذاری روی بازی های ویدیویی صورت گرفته است. از مجموع 2 میلیارد، تنها 412.4 میلیون دلار متعلق به بازی های ویدیویی است و تکنولوژی و طراحی به ترتیب با 360 و 351.6 میلیون دلار در رتبه های بعدی هستند.

طی سال های اخیر، کیک استارتر در رشد استارتاپ های بسیاری موثر بوده است. از داستان موفقیت ساعت های هوشمند پبل گرفته تا قوت گرفتن جریان واقعیت مجازی با هدست آکیلس ریفت که حالا فیسبوک متصدی آن است.

با این حال، صدها ایده جالب و متفاوت هم محجور ماندند و سرمایه گذاری موفقی روی آن ها صورت نگرفت. از سوی دیگر، همکاری کیک استارتر با کمیسیون تجارت فدرال سبب شده تا جلوی پروژه های جعلی نیز گرفته شود، پروژه هایی که صرفا مبلغی هنگفت را از مخاطبان دریافت می کنند و در عوض محتوایی ارائه نمی دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • سینا
    سینا | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

    کاش تو ایرانم همیچین چیزی‌بود. بارها خواستم راه بندازم چنین چیزی رو، ولی تو ایران ۹۹درصد افراد نمیدونن استارتاپ چیه و سرمایه گذاری رو فقط ملک و‌املاک و سهام بورس میدونن. دیجیاتو تو یک کاری کن، ایدهدها رو بگیر تو بخش کار منتشر کن سرمایه جمع کن.??????

    • سیاوش
      سیاوش | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

      سایت دونیت هست مثل کیک استارتر تو ایرانه

      • حسین
        حسین | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

        تو ایران همه میخوان بهشت بخرن تو دونیت سر بزنی میبینی میبینی که یدونه پروژه غیر عام المنفعه هم شانس پر شدن کمپین رو نداره برو تو صفحه اولش 4 تا طرح برجسته هست یکیش تکنولوژی بنام esin بقیه بدرد نخور esin تایمش 3 ماهه بود حدود 1 تومن جور شد واقعا ، واقعان که

      • هدیه
        هدیه | ۱۵ آذر ۱۳۹۴

        hamijoo.com

  • محمد
    محمد | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

    تو ایران چی؟

مطالب پیشنهادی