ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اشتراک گذاری آسان فایل ها در بروزرسانی اخیر گوگل درایو

گوگل درایو، فضای ابری اختصاصی گوگل به تازگی بروزرسانی جدیدی دریافت کرده که امنیت و اشتراک گذاری فایل در آن را بهبود بخشیده است. نسخه جدید این اپ در سه زمینه بهینه سازی شده تا به ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ آبان ۱۳۹۴ | ۱۸:۴۵

گوگل درایو، فضای ابری اختصاصی گوگل به تازگی بروزرسانی جدیدی دریافت کرده که امنیت و اشتراک گذاری فایل در آن را بهبود بخشیده است.

نسخه جدید این اپ در سه زمینه بهینه سازی شده تا به غیر از آگاهی از تنظیمات اشتراک گذاری بتوانید راحت تر از همیشه به آنها دسترسی داشته باشید. در ادامه به بررسی جداگانه این سه مورد می پردازیم.

با دیجیاتو همراه باشید. 

اعلان های اشتراک گذاری در موبایل

Google-Drive

به نظرتان ارسال اعلان فایل های اشتراک گذاری شده به ایمیل کمی آزاردهنده نیست؟ اگر زیاد ایمیل خود را چک نمی کنید، مطمئنا با این موضوع موافقید. در بروزرسانی اخیر گوگل درایو این مشکل با نمایش اعلان های اشتراک گذاری از درون اپلیکیشن برطرف شده است.

در نسخه جدید، به محض اینکه در یک فایل یا فولدر مشترک شوید با یک اعلان از آن مطلع خواهید شد. سپس کافیست روی آن اشاره کرده تا به فایل دسترسی داشته باشید، به راحتی آب خوردن.

درخواست مجوز برای دسترسی به فایل ها

google-drive

در گوگل درایو می توان لینک دسترسی به فایل ها را با دیگران به اشتراک گذاشت، اما این نباید به معنی دسترسی همه افراد به آن باشد؛ شاید تمایل نداشته باشید که افراد غریبه بتوانند لینک را باز کنند. از این رو ناچارید که سطح دسترسی خاصی برای فایل ها تعیین کنید که در نسخه های قبلی گوگل درایو فرآیند آزاردهنده ای بود.

در نسخه جدید این مشکل حل شده. از حالا کاربران گوگل درایو اندروید می توانند با اشاره روی یک فایل خصوصی، برای ورود به آن از صاحبش مجوز دسترسی بخواهند. با این کار شخص صاحب فایل از درون اپلیکیشن اعلانی دریافت می کند که می تواند مجوز دسترسی کاربران به فایل مورد نظر را صادر کند.

مشاهده پیش نمایش فایل ها بدون داشتن حساب کاربری گوگل (فقط برای اندروید)

google-drive-preview-840x469

تا پیش از این، کاربران گوگل درایو در موبایل قادر به مشاهده پیش نمایش فایل ها از طریق اپلیکیشن درایو نبودند. اما در نسخه جدید ورق برگشته و حالا می توان بدون داشتن حساب کاربری گوگل به مشاهده پیش نمایش فایل های مختلف پرداخت.

مثل همیشه این بروزرسانی هم به شکل تدریجی انجام می گیرد، با این حال برای دریافت غیر مستقیم نسخه جدید می توانید به گوگل پلی مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

    همزمان با تغییرات منفی وان درایو.بهترین موقع برای اپدیت گوگل بود

مطالب پیشنهادی