ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کابل های متفرقه USB-C می توانند صدماتی جدی به گجت های شما وارد کنند

سعی دارید با خرید یک کابل از تولید کنندگان شخص ثالث قدری در هزینه های خود صرفه جویی کنید؟ این کاری است که بسیاری از ما تا به حال آن را انجام داده ایم، اما ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۴ آبان ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

سعی دارید با خرید یک کابل از تولید کنندگان شخص ثالث قدری در هزینه های خود صرفه جویی کنید؟ این کاری است که بسیاری از ما تا به حال آن را انجام داده ایم، اما در این بین لازم است نکته ای را در مورد درگاه USB-C و کابلهای مرتبط به آن بدانید.

همانطوری که مطلع هستید اخیراً و رفته رفته پورت مورد بحث بر روی دستگاه های مختلفی همچون تلفن های هوشمند نکسوس گوگل، وان پلاس ۲، مک بوک ۱۲ اینچی اپل، کروم بوک پیکسل و... به کار گرفته شده. اکثر این دیوایس ها می توانند از طریق درگاه یاد شده به آسانی شارژ شوند و این نکته از آنجا میسر می شود که پورت مذکور قادر است به تبادل جریانی معادل سه آمپر بپردازد، که این مقدار از جریان تقریباً ۵۰ یا ۱۰۰ درصد از استانداردهای پیشین بیشتر است.

به همین علت یکی از مهندسین گوگل با نام "بنسون لئونگ" تصمیم گرفته کابل هایی که برای پورت USB-C روی آمازون به فروش می رسند را مورد آزمایش قرار دهد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

او مشغول کار بر روی کروم بوک های پیسکل کمپانی ساکن مانتین ویو بوده که از درگاه پیش تر اشاره شده برای شارژ شدن استفاده می کنند. مطابق مشاهدات صورت گرفته بسیاری از کابل هایی که به عنوان آماده به کار با پورت USB-C به فروش می رسند برای نوت بوک های گوگل مناسب نیستند.

این کابل ها ممکن است به درستی برای شارژ کردن لپ تاپ سیم کشی نشده باشند، یا نتوانند منبع انرژی یا همان شارژری که به آن متصل هستند را به شکل صحیح شناسایی کنند که در هر دو حالت در نهایت صدماتی جدی به دستگاهی که قرار است شارژ شود وارد خواهند کرد یا می توانند باعث خرابی شارژر و یا هاب USB بشوند.

بنسون در توضیح اهمیت موضوع به وبسایت انگجت گفته تمامی کابل ها و کانکتورها باید مجوز سازگاری با جریان سه آمپری را داشته باشند. در صورتیکه کابلی دچار اشکال در سیم کشی باشد وقتی هر دو سر آن به کانکتور USB-C مجهز گشته احتمالاً مشکلی وجود ندارد، ولی هنگامیکه یکی از کانکتورهای آن از نوع C و دیگری A یا B باشد کابل می بایست از جریانی ۱.۵ یا ۲.۴ آمپری استفاده کند در غیر اینصورت احتمالاً به شارژر و یا دستگاه صدمات جدی وارد خواهد کرد.

لئونگ راهنمایی را منتشر کرده و در آن توضیح داده که چطور دارندگان لپ تاپ های پیکسل می توانند از درستی عملکرد کابل های تولید شده توسط برندهای شخص ثالث اطمینان حاصل کنند ولی نکته در اینجاست این راهنما زمانی کاربردی خواهد بود که شما کابل را خریداری کرده باشید.

بر اساس بررسی های بنسون محصولات شرکت های Belkin، FREiEQ و iOrange دارای استانداردهای لازم هستند ولی در مورد سایر نام های تولید کننده بهتر است دقت نظر به خرج دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • kayba
    kayba | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

    باید دور این کابلایی که قراره تو مترو بفروشن خط بکشیم؟ دی:

مطالب پیشنهادی