ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی کوالکام از سه ماهه سوم ۲۰۱۵؛ اعداد و ارقام فراتر از انتظارات هستند

کوالکام شرکتی که چیپست های بسیار معروف و قدرتمند اسنپدراگون را به تولید می رساند گزارش خود از سه ماهه سوم سال مالی جاری را منتشر کرده و در این گزارش توانسته به اعداد و ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۴ آبان ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

کوالکام شرکتی که چیپست های بسیار معروف و قدرتمند اسنپدراگون را به تولید می رساند گزارش خود از سه ماهه سوم سال مالی جاری را منتشر کرده و در این گزارش توانسته به اعداد و ارقامی بیش از آنچه پیش بینی می شده دست پیدا کند.

برترین تولید کننده تراشه های موبایلی جهان، طی سه ماهه ی اخیر درآمدی ۵.۵ میلیارد دلاری را تجربه کرده و عایدی ۱.۴ میلیارد دلاری را به دست آورده. تا پیش از این گمانه زنی می شد سود کوالکام به ازای هر سهم ۸۶ سنت باشد ولی اکنون این عدد به ۹۱ سنت رسیده.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در برآیندهای پیش تر صورت گرفته در ماه جولای کوالکام اظهار داشته بود که احتمالاً عایدی ۷۵ الی ۹۵ دلاری برای هر سهم نصیبش خواهد شد و درآمدش نیز مابین ۴.۷ الی ۵.۷ میلیارد دلار خواهد بود.

این شرکت اگرچه توانسته برای سه ماهه ی سوم از حدس و گمان های کارشناسان فراتر رود و آمار و ارقامی بهتر را به ثبت رساند ولی پیش بینی ها در رابطه با گزارش مالی سه ماهه ی چهارم آن حاوی اخبار خوشی نیستند.

کوالکام گمانه زنی می نماید که در سه ماهه چهارم عایدی اش به ازای هر سهم به ۸۰ الی ۹۰ سنت سقوط خواهد کرد و در مبحث در آمد نیز مابین ۵.۲ الی ۶ میلیارد دلار به دست خواهد آورد. در چنین شرایطی اوضاع کمپانی مورد بحث بسیار شبیه به سه ماهه سوم خواهد بود و خبری از رشد در آن نیست، ضمن اینکه در بازه ی زمانی مشابه سال گذشته آنها درآمدی ۷.۱ میلیارد دلاری داشته اند.

ناگفته نماند آنچه در گزارش مالی سه ماهه چهارم کمپانی های تکنولوژیکی مثل کوالکام رقم می خورد بسیار حائز اهمیت است، زیرا در این سه ماهه با تعطیلات مرتبط به سال نوی میلادی مواجه هستند و افراد بسیاری اقدام به خرید تلفن های هوشمند تازه می کنند.

کوالکام به تازگی در چین درگیر مباحث ضد انحصار بوده که سبب شده گزینه هایی جدید برای مبادله با شرکت هایی که می خواهند در محصولات خود از فناوری ها و تولیداتش استفاده کنند در پیش روی داشته باشد.

چین هم اکنون یکی از بزرگترین بازارهای دنیا به حساب می آید و البته هند نیز به سرعت در حال پیدا کردن شرایطی مشابه سرزمین اژدهای سرخ است. مسئله ی اصلی در اینجاست که کوالکام در مبادله با شرکت های چینی بر اساس قوانین جدیدی که شامل حالش شده به مشکل خورده.

این کمپانی می گوید چینی ها ارقامی که باید پرداخت کنند را نمی پردازند و همین نکته بر درآمدشان اثر گذار بوده. کوالکام هم اکنون قرار دادی هایی را با هوآوی، ZTE و TCL به انعقاد درآورده تا تکنولوژی های خود را در اختیار آنها بگذارد.

در سال جاری معروف ترین محصول این شرکت اسنپدراگون ۸۱۰ بود که حاشیه های بسیاری را همراه داشت و سبب شد سامسونگ در پرچمداران پر فروش خودش به سراغ تراشه های اگزینوس خانگی اش برود. اما گفته می شود اسنپدراگون ۸۲۰ در راه است، چیپستی که مشکلات پیشین را ندارد و به احتمال زیاد به شکلی وسیع توسط تولید کنندگان به کار بسته خواهد شد، هر چند که برای عرضه آن و حضورش در موبایل های پرچمدار بعدی می بایست تا نیمه اول ۲۰۱۶ منتظر بمانیم.

اگرچه کوالکام فصل خوبی را پشت سر گذاشته ولی امسال برایش از نظر مالی سال خوشایند و ایده آلی نبوده و رشدی که می بایست را تجربه نکرده. اکنون همه ی نگاه ها به اسنپدراگون ۸۲۰ دوخته شده تا شاید با حضورش از ژانویه سال آتی در میدان بتواند دوباره روزهای خوش گذشته را رقم بزند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی