ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل پتنتی جدید برای «حالت اضطرار» به ثبت رسانده

سنسور اثر انگشت Touch ID از دو سال پیش و با عرضه ی آیفون 5 اس، به عنوان یکی از قابلیت های کلیدی اسمارت فون های اپل مورد استفاده قرار گرفت؛ این قابلیت حالا در تمام ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۵ آبان ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

سنسور اثر انگشت Touch ID از دو سال پیش و با عرضه ی آیفون 5 اس، به عنوان یکی از قابلیت های کلیدی اسمارت فون های اپل مورد استفاده قرار گرفت؛ این قابلیت حالا در تمام دستگاه های جدید تحت iOS وجود دارد و کاربر می تواند به کمک آن به اعمالی چون باز کردن قفل آیفون و آیپد، پرداخت هزینه های اپ استور و ورود به اکانت اپلیکیشن ها بپردازد. کمپانی ساکن کوپرتینو همیشه به دنبال آن بوده که حسگر زیستی خود را ارتقا دهد و حالا به نظر می رسد طرح هایی بدیع را در این زمینه به ثبت رسانده.

اپل در پتنت جدید خود، از حالتی به نام «حالت اضطرار» یا Panic Mode رونمایی کرده که از اطلاعات شخصی کاربران مخافظت می کند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سازنده آیفون پتنتی را ثبت کرده که بر اساس آن می توان با استفاده از یک انگشت مشخص، حالت ویژه ای را در دستگاه های مبتنی بر iOS فعال کرد. در توضیحات پتنت مذکور آمده که کاربر می تواند با استفاده از یکی از انگشتان خود (که از پیش برای دستگاه معین گشته) اطلاعات شخصی خود را قفل کرده و از دسترس خارج نماید.

این قابلیت زمانی کاربرد خواهد داشت که فرد مورد تهاجم شخصی بیگانه قرار گیرد و مجبور شود که تحت فشار، قفل اسمارت فون خود را باز کند. با استفاده از حالت اضطرار، کاربر این امکان را می یابد که قفل موبایل را باز کند اما شخص مهاجم به هیچ یک از اطلاعات موجود در آن دسترسی پیدا نخواهد کرد.

حالت اضطرار همچنین می تواند از طرف مقابل (فرد مهاجم) فیلم و عکس بگیرد. این تصاویر به صورت محرمانه و از طریق اینترنت روی اکانت iCloud کاربر ذخیره می شوند و می توان بعدا آن ها را به پلیس ارائه داد.

مضاف بر این ها، وضعیت اضطرار قادر است میکروفون دستگاه را نیز فعال کند تا صاحب موبایل به توصیف چهره و ظاهر مهاجم بپردازد. امکان این نیز وجود دارد که نوعی زنگ هشدار به صدا در آید و تنها زمانی متوقف خواهد شد که شخص سلامت خود را تایید کند. در همین راستا، می توان برای موبایل های آیفون اطراف نیز، سیگنال های هشدار فرستاد.

با وجود همه ی این ها، امکان آن نیز وجود دارد که بتوانید با انگشتی مشخص، اپلیکیشنی از پیش تعیین شده را باز کنید، تا مثلاً قادر باشید در شرایطی ویژه بلافاصله اقدام برقراری یک تماس کنید.

این اولین پتنتی نیست که با هدف ارتقای امنیت کاربران آیفون به ثبت می رسد. پتنت مشابهی ثبت شده بود که دستگاه می توانست قرار گرفتن فرد در وضعیتی ناگوار همانند حوادث طبیعی را تشخیص داده و برخی دستورات خاص ویژه ی آن شرایط را که از پیش تعریف شده بودند را به اجرا درآورد. قبل از آن در مورد پتنتی دیگر شنیده بودیم که iOS می توانست معین نماید کاربر پشت فرمان نشسته و موبایل وی را قفل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • آروین
    آروین | ۱۵ آبان ۱۳۹۴

    عه این که رو اندروید هست،ولی امان از اینایی که با شرت گلگلی میرن جلو آینه عکس میندازن،الان میان میگم به به چه عالی و کار آمد،اپل غول موبایل و ...
    هی...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی