ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

20 راهکار برای تسلط یافتن بر اندروید 6.0 مارشملو

اندروید 6 مارشملو کم کم برای تمام تلفن های اندرویدی از راه می رسد و تغییراتی انبوهی را به همراه خواهد داشت. از تغییرات ریز و کوچک در بطن سیستم عامل گرفته تا تغییرات عمده ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۵ آبان ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

اندروید 6 مارشملو کم کم برای تمام تلفن های اندرویدی از راه می رسد و تغییراتی انبوهی را به همراه خواهد داشت. از تغییرات ریز و کوچک در بطن سیستم عامل گرفته تا تغییرات عمده در ظاهر آن.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا بسیاری از این نکات را با یکدیگر مرور کنیم.

1. از Doze لذت ببرید

1920

یکی از بهترین ویژگی هایی که قرار است به اندروید 6 اضافه شود، Doze است. در واقع لازم نیست با Doze کار خاصی انجام دهید و از آن استفاده ای ببرید، بلکه این ویژگی به تلفن همراه شما اجازه می دهد تا باتری خود را بهینه تر مصرف کنید. زمانی که از تلفن خود استفاده نمی کنید، Doze ناخودآگاه فعال شده و هر فعالیت نامربوطی که در حال کاستن از انرژی باتری است را از بین می برد.

2. دسترسی هایی که به اپلیکیشن می دهید را مشخص کنید

هنگام نصب هر اپلیکیشن، سیستم عامل به شما می گوید که این برنامه چه دسترسی هایی را از شما طلب خواهد کرد اما در مارشملو این مسئله ظاهر بهتری به خود گرفته و شبیه به iOS شده است. پیش از این راهی نبود که به اپلیکیشن بگویید کدام دسترسی را نمی خواهید به اپ بدهید اما حالا از قسمت تنظیمات می توانید همه چیز را تنظیم کنید.

3. حالا یو اس بی تایپ سی در اختیار دارید

772

قرار نیست پس از آپدیت تلفن همراه خود متوجه این مسئله شوید. اضافه شدن یو اس بی تایپ سی یک تغییر بلند مدت است که احتمالا هنگام خرید اسمارت فون بعدی خود متوجه آن خواهید شد. در حال حاضر دستگاه های نظیر Nexus 5X و Nexus 6P از این ویژگی بهره می برند.

4. Google Now on Tap؛ یک قابلیت جدید

Google Now حالا قدرتمندتر از هر زمان دیگری شده. این دستیار دیجیتالی حالا به تمام آنچه که در تلفن شما می گذرد آگاهی دارد. قابلیت Google Now on Tap نیز با نگه داشتن انگشت روی دکمه هوم اسکرین فعال می شود.

5. سوال های تان را از Google Now بپرسید

1440

مثلا، حین تماشای تریلر یک فیلم جدید در یوتوب هستید و برای تان سوال پیش می آید که بازیگر آن چه نام دارد. کافی است سوال خود را بپرسید تا پاسخ خود را دریافت کنید. این یکی از قابلیت های جدید Google Now است.

6. Quick Setting مخصوص به خود را بچینید

با دابل تپ روی آیتم چرخ دنده ای که در بخش اعلان های تلفن همراه قرار دارد، می توانید تنظیمات مخصوص خود را برای این بخش بچینید و هر چه که بیش از همه مورد نیازتان است را نزدیک تر بگذارید.

7. نشان دادن میزان باتری به صورت درصدی

1920 (1)

اینکه بدانید چه مقدار از باتری دستگاه تان را هنوز در اختیار دارید، یک قابلیت ساده و عادی است اما برخی از کاربران خواسته یا ناخواسته آن را غیر فعال می کنند. در بخش System UI Tuner می توانید این مورد را فعال کنید (یا شاید هم دوست اشته باشید غیر فعال اش کنید).

8. از تنظیمات اپلیکیشن های خود بکاپ بگیرید

شاید این مورد بیشتر به درد توسعه دهندگان اپلیکیشن ها بخورد، تا مصرف کنندگان آن. در مارشملو می توانید از تنظیمات و دیتای موجود روی گوگل درایو نسخه پشتیبان تهیه کنید.

9. به اشتراک گذاری سریع تر

1440 (1)

منوی به اشتراک گذاری در اندروید همیشه نقطه قوت آن بوده. با چند تپ ساده می توانید یک لینک یا محتوا را از اپلیکیشنی، به اپلیکیشن دیگر منتقل کنید، بدون زحمت. حالا در مارشملو این منو هوشمندتر هم شده است و مخاطبان و اپلیکیشن هایی که بیشترین میزان به اشتراک گذاری با آن ها را دارید اول از همه ظاهر می شوند.

10. اپ های پیش فرض را تغییر دهید

همانند ویندوز و برخلاف iOS، اندروید به شما این قابلیت را می دهد تا اپلیکیشن های پیشفرض روی تلفن همراه خود را به آنچه که علاقه دارید تغییر دهید. در اندروید 6 مارشملو این پروسه آسان تر هم شده است. با مراجعه به بخش تنظیمات و ورود به بخش Default Apps، می توانید هر آنچه می خواهید را در یک قسمت تغییر دهید.

11. دسترسی یکپارچه به وب

حالا اپ های بیشتری از تب های کاستوم کروم پشتیبانی می کنند و ضمن کلیک روی یک لینک، دیگر لازم نیست از اپلیکیشن خارج شوید، بلکه داخل همان برنامه، کروم برای شما باز می شود و صفحه مورد نظر در برابرتان قرار می گیرد.

12. مشاهده کنید که چقدر از مموری تلفن تان در دسترس است

1440 (2)

تا پیش از این، برای مشاهده میزان مصرف رم دستگاه خود باید از اپلیکیشن های جانبی نظیر کلین مستر استفاده می کردید اما حالا در اندروید 6 مارشملو این قابلیت به صورت پیش فرض درون سیستم عامل گنجانده شده است.

13. قسمتی از متن را برگزینید

1920 (2)

قطعا برای شما پیش آمده که بخواهید بخشی از یک متن را انتخاب کرده و آن را در جای دیگری کپی کنید. گرچه این پروسه روی اندروید به نسبت iOS بسیار ساده تر است اما گوگل تلاش کرده تا این مسئله را بازهم روان تر کند.

14. برای دسترسی به جستجوی صوتی به سمت راست سوایپ کنید

حالا که جستجوی صوتی در حال تبدیل شدن به یکی از ویژگی های اصلی اندروید است، چرا دسترسی به آن ساده تر نشود؟

15. در یک قسمت صدای تلفن را تنظیم کنید

1356

لالیپاپ، تنظیم صداهای مختلف تلفن را بیش از حد پیچیده کرد. بنابراین در اندروید 6 حالا شاهد ساده تر شدن این فرآیند هستیم. در یک قسمت می توانید صدای موسیقی، آلارم و رینگتون تلفن خود را کم و زیاد کنید.

16. «مزاحم نشوید»

در حالت جدید Do Not Disturb، می توانید دریافت نوتیفیکیشن ها را محدود کنید. این بخش حالا با قابلیت های پیشرفته تر، امکان ایجاد استثنا هم برای شما قرار داده است.

17. به اپ های مورد علاقه خود زودتر دسترسی پیدا کنید

1440 (3)

لانچر Google Now که مارشملو براساس آن ساخته شده حالت جدیدی دارد که در بخشی از آن می توانید اپلیکیشن های بیشتر استفاده شده خود را در آن مشاهده کنید.

18. با فشار انگشت تلفن خود را آنلاک کنید

مدتی می شود که سنسورهای اثر انگشت وارد اکوسیستم تلفن های اندرویدی شده اند اما برای اولین بار در اندروید مارشملو شاهد اضافه شدن این قابلیت به صورت پیشفرض در اندروید هستیم.

19. نگران لینک های بین اپ ها نباشید

1440 (4)

در ورژن های پیشین، وقتی روی لینکی کلیک می کردید، اپ از شما می پرسید که دوست دارید این لینک از چه طریقی باز شود اما حالا اپلیکیشن ها آن را درون خود باز می کنند و نیازی به تپ های اضافه نیست.

20. فایل های خود را بیابید

پس از سال ها، بالاخره اندروید یک فایل منیجر مخصوص به خود را دارد که تلفن همراه شما را از هر اپلیکیشن جانبی دیگری بی نیاز می کند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • سلیمان
    سلیمان | ۹ فروردین ۱۳۹۵

    سلام

    گوشیم نوت ۵است اکنون به اندروید۶ابدیت کردم سرعت دانلودکندشده وهیچ فیلتر شکنی کارنمی کندلطفا راهنمایی فرمایید

  • حسین
    حسین | ۲۱ آبان ۱۳۹۴

    دوستان پس vulcan API چی شد؟

  • حسین
    حسین | ۱۷ آبان ۱۳۹۴

    اینا اکثرش رو گوشی های سامسونگم هست
    quick setting.....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی