ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

محققان با استفاده از پرینت سه بعدی، سلول های بنیادی تولید کرده اند

تیمی از محققین دانشگاه شینگوای پکن، گزارش کرده اند که توانسته اند مجموعه ای سلول های بنیادی رویانی را از طریق پرینت سه بعدی تولید کنند.  وِی سان، یکی از اعضای گروه در بیانیه ای ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۶ آبان ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

تیمی از محققین دانشگاه شینگوای پکن، گزارش کرده اند که توانسته اند مجموعه ای سلول های بنیادی رویانی را از طریق پرینت سه بعدی تولید کنند.  وِی سان، یکی از اعضای گروه در بیانیه ای گفت که «امکان رشد اندام های رویانی از طریق چنین روشی واقعا هیجان انگیز است. این اندام های رویانی همانند یک دیگر و یک جور هستند و می توانند نقطه ی آغاز بسیار بهتری برای روند رشد بافت ها باشد.» این گزارش روز گذشته در ژورنال Biofabrication به چاپ رسید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

bf517003f3_hr

این سلول ها با قرار دادن مواد زیست شناختی و تبدیل آن ها به ساختارهای سه بعدی در پرینتر به دست آمده اند. این روش با متودهای رایج امروزی مانند پرورش دادن سلول ها در ظرف های پتری مخصوص کشت (که سبب حصول سلول های صفحه ای شکل می شود) و یا «متود آویختگی» که سلول ها مانند استالاگمیت در حمام های مواد مغذی مایع تولید می شوند، فرق دارد. سان می گوید که «با این حال، این روش ها نمی توانند سلول های مشابه و یک جور تولید کنند.»

ظاهرا این تنها پرینترهای سه بعدی هستند که می توانند بافت های سلولی دلخواه محققان را تولید کنند. تیم سازنده امیدوار است که بتواند مراحل توسعه را پیش ببرد و به روش های تولیدی گسترده تری در چند سال آتی دست یابد. پیش از هر چیز باید اندازه ی فیزیکی سلول ها را از طریق تنظیم پرینتر مورد بررسی قرار داد و سپس، مراحل تشخیص میزان تاثیرات اندازه های مختلف سلول ها روی روند تولید بافت مورد آزمایش قرار گیرد.

در نهایت، تیم پروژه ی مورد بحث باور دارد که می تواند با تولید حجم زیادی از سلول های بنیادی، میکروارگان های کنشگر پدید آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • محسن
    محسن | ۱۶ آبان ۱۳۹۴

    سلام خسته نباشید میگم به تیم دیجیاتو
    لطفا لینک فید ردیرتون رو چک کنید متاسفانه فید برنر فیلتر شده
    متشکرم

  • بهداد
    بهداد | ۱۶ آبان ۱۳۹۴

    واقعا امیدوارم صنعت مربوط به بهداشت و درمان خیلی سریعتر رشد کنه که بتونه التیامی برای بیماران باشه

  • اشکان
    اشکان | ۱۶ آبان ۱۳۹۴

    یه روزی میاد اندام های مهم بدن رو با نمونه گیری از سلول های بنیادین بصورت کامل پرینت کنن با پیشرفت علم حتی خیالی ترین ایدها داره تبدیل به واقعیت میشه

مطالب پیشنهادی