ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

منتقدان و بررسی کنندگان چه نظری در مورد مایکروسافت بند ۲ دارند؟

در اواسط مهر ماه و در مراسم معارفه ابزارهای جدید مایکروسافت برای ویندوز ۱۰، شرکت ساکن ردموند از نسل دوم دستبند سلامتی خود تحت عنوان مایکروسافت بند ۲ پرده برداشت. در حالی که نسل اول ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۶ آبان ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

در اواسط مهر ماه و در مراسم معارفه ابزارهای جدید مایکروسافت برای ویندوز ۱۰، شرکت ساکن ردموند از نسل دوم دستبند سلامتی خود تحت عنوان مایکروسافت بند ۲ پرده برداشت.

در حالی که نسل اول این محصول نتوانست با اقبال مناسبی رو به رو گردد، متاسفانه نسل دوم نیز دست کم از نظر بررسی کنندگان با برخی مشکلات اساسی رو به رو است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Lauren Goode از وب سایت ورج: باور دارد که این محصول به راحتی روی دست جای نمی گیرد.

او می نویسد :«نمونه ای که امسال رونمایی شده، از نسل اول ۵۰ دلار گران تر است.» وی همچنین باور دارد که اگرچه طراحی بهبود بسیاری نسبت به نسل قبلی داشته شده اما ۵۰ دلاری که باید اضافه تر پرداخت کنید، به هیچ عنوان ارزشش را ندارد و به طور کلی قیمتی معادل ۲۵۰ دلار، اندکی برای مایکروسافت بند ۲ زیاد است.

خانم Goode می گوید دستبندهای سلامتی آمده اند تا در کنار سنجش وضعیت بدن در حالت ورزش کردن، در زمان خوابیدن هم بر دست کاربران حضور داشته باشند و وضعیت فیزیکی او را بسنجند. این در حالیست که بر دست داشتن مایکروسافت بند ۲ در زمان خواب به هیچ عنوان کار ساده ای نیست.

microsoft-band-two-9-1444397992-wpNW-column-width-inline-w600

عمر باتری مایکروسافت بند ۲ هم در بهترین حالت ۲ روز است و مسئله ای که همین موضوع را دردناک تر می کند، حضور یک شارژر اختصاصی است. از سوی دیگر نمی توان موسیقی را در مایکروسافت بند ۲ ذخیره نمود و با هدفون های بلوتوث به آن گوش کرد. اگرچه این دستبند توسعه یافته تا بدون نیاز مبرم به یک تلفن همراه کار کند، ولی عدم وجود این قابلیت یک نکته منفی برای مایکروسافت بند ۲ به شمار می رود.

بررسی کننده این محصول از وب سایت ورج اعتقاد دارد که به جای اضافه کردن حالت «بازی گلف» بهتر بود مایکروسافت در این محصول حالت های یوگا و وزنه برداری را اضافه می کرد.


Chris Velazco از وب سایت انگجت: باور دارد که این دستگاه نسبت به نسل قبلی ارتقا یافته ولی هنوز ضعف های زیادی دارد.

وی می نویسد: «جزییات اهمیت بسیاری دارند. تصور کنید می خواهید درجه روشنی نمایشگر، سرعت رد شدن متن ها، سطح ویبره را تغییر دهید. قاعدتا باید به راحتی این قابلیت ها را در منوی تنظیمات یافت اما من شخصا ۱۵ دقیقه در حال گشتن برای یافتن همین بخش ها بودم. از آنجایی که مایکروسافت نمی خواهد منو ها طولانی شوند، انها را در پس زمینه همدیگر قرار داده و باید به چندین بخش وارد شوید تا بتوانید در نهایت منوی مورد نظرتان را پیدا کنید. این در حالیست که تغییر رنگ منو ها نیز صرفا از طریق اپلیکیشنی که در موبایل برای مدیریت آن نصب کرده اید قابل انجام است. به طور کلی مایکروسافت بند ۲ کاربردهای بسیاری دارد اما در برخی جزییات، بهتر بود توجه بیشتری صورت می گرفت.»


Mark Hachman از وب سایت PCWorld: باور دارد که مایکروسافت بند ۲، یادآور خاطرات پخش کننده موسیقی Zune است؛ محصولی کاملا تخصصی که از مشکلات پایه ای بسیاری رنج می برد.

microsoft-band-2-02-w600

آقای Hachman باور دارد که مایکروسافت بند ۲ در سه بخش به شکل مشخصی عقب مانده است: کمبود اپلیکیشن ها، طراحی نا مناسب برای بر دست کردن همیشگی و رابط کاربری غیر کاربردی؛ او معتقد است که رابط گرافیکی مایکروسافت بند ۲، آنطور که باید و شاید چشم نواز نیست.

وی اضافه می کند:‌ «به هیچ عنوان انتظار نداشته باشید که بتواند ایمیل های خود را روی نمایشگر Band مطالعه کنید. اپلیکیشن ایمیل صرفا عنوان نامه در کنار برخی جزییات دیگر را در اختیار شما خواهد گذاشت. انتظار تماشای تصاویر را نیز نداشته باشید چرا که این محصول، نمایش متن ها را در درجه اول اولویت خود قرار داده است.»


وب سایت های زیادی مایکروسافت بند ۲ را مورد بررسی قرار داده اند و در این میان، برخی نظیر Ars Technica نیز آن را ستوده اند چرا که این گجت از ۱۱ سنسور مختلف بهره می برد که تقریبا می تواند همه فعالیت های ورزشی کاربر را مورد بررسی قرار دهد. اما حتی وب سایت مورد اشاره که بیشتر از این محصول تعریف کرده نیز عنوان نموده که طراحی می توانست بهتر از حالت فعلی باشد.

Band_Heartrate-1-780x445-w600

برای مثال بخش قلاب، ضخامت بیش از اندازه ای دارد و استفاده از آن نیز به هیچ عنوان ساده نیست.

مشخصا سال بعد نسخه سوم این محصول از سوی مایکروسافت ارائه خواهد شد اما باید در آینده دید که طراحی از سوی شرکت ساکن ردموند دست خوش تغییر اساسی خواهد شد یا خیر. در نسخه دوم مایکروسافت بند، مشکلات طراحی نقطه ضعف اصلی بوده که همه بررسی کنندگان در مورد ضعف های آن و عدم استفاده راحت از گجت مورد اشاره توافق داشته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • hamidreza
    hamidreza | ۳ بهمن ۱۳۹۴

    آخه یکی بیاد بگه اگر قرار باشه تمام این امکانات موجود باشه
    کی میره گوشی بخره؟؟؟ بابا این ی دستبند نه موبایل یا تبلت
    در ضمن ۲۵۰دلار دیگه چیه ی دست بند بدل بخری باید ۵۰ دلار پول بدید
    حداقل انتفادات منتقدی رو منتشر کنید
    با تشکر

  • محمد نظری
    محمد نظری | ۱۷ آبان ۱۳۹۴

    واقعا تو کار دیجیاتو موندم....به شدت مغرضانه برخورد میکنه این وبسایت...مشخص نیست چه هدفی رو دنبال میکنه..دوستان واقعا اپل واچ خشگله؟؟؟؟

  • محمد
    محمد | ۱۷ آبان ۱۳۹۴

    کلا هر وقت نویسنده اقای مستکین باشه صد در صد ضد ماکروسافته
    اون روزی رو میبینم که فقط از روی لجبازی تیتر بزنه

  • سجاد
    سجاد | ۱۶ آبان ۱۳۹۴

    فرهاد جان تو کدوم طرفی هستی ؟؟؟؟؟

    • فرهاد
      فرهاد | ۱۶ آبان ۱۳۹۴

      طرفدار آرمان های امام

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی