ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدئویی در هفته ای که گذشت [9 الی 16 آبان]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۶ آبان ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدیوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

ثبت نام در نخستین رویداد تخصصی بازی Game TrigUp

trigup

ثبت‌نام نخستین رویداد آموزشی- چالشی صنعت بازی‌سازی ایران با عنوان گیم تریگ‌آپ، آغاز شد.
رویداد تخصصی بازی‌های رایانه‌ای توسط مرکز نوآوری و فناوری فناپ و با همکاری شرکت‌های شناسا، آرناتک و آروند برگزار می شود. در پایان این رویداد نیز ایده‌های برتر، جوایز و حمایت‌هایی به منظور راه‌اندازی و رشد دریافت می‌کنند.

در این برنامه آموزشی، برنامه نویسان، متخصصان گرافیک و علاقمندان با هدف ایجاد کسب و کارهای Game به مدت 54 ساعت در کنار یکدیگر به رقابت، آموزش و طراحی کسب و کاری جذاب در حوزه بازی می پردازند. آنها با معرفی ایده های خود و تشکیل گروه های چند نفره، ایده های نو و جذاب را ارائه و معرفی می کنند.

کاربران دیجیاتو می توانند با استفاده از کد تخفیف Digiato به میزان 60% تخفیف در حین ثبت نام را دریافت کنند.

در Game TrigUp گروه ها با افراد باتجربه این حوزه از نزدیک آشنا شده و با همراهی، راهنمایی و شرکت در کارگاه های آموزشی تخصصی به بهتر، جذاب تر و موفق تر کردن ایده خود می پردازند.
این رویداد به مدت سه روز از 20 تا 22 آبان ماه در موسسه آموزش عالی خاتم برگزار می شود و علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت events.trigup.com مراجعه کنند.

جوایز Game Trigup

jayeze

مطابق اعلام برگزارکنندگان گیم‌ تریگ‌آپ و به‌منظور حمایت از ایده‌های برتر به تیم‌های اول تا سوم جوایزی اهدا خواهد شد. براین اساس، به تیم اول جایزه هشت میلیون تومانی، تیم دوم جایزه پنج میلیون تومانی و به تیم سوم نیز معادل سه میلیون تومان تعلق خواهد گرفت.

بخش اول - مقالات هفته

بررسی بازی Assassin's Creed Syndicate؛ تکرار مکررات

assassins_creed_syndicate_logo-HD

عرضه ی سالانه ی عناوین مختلف، در چند سال اخیر، دیگر به امری رایج تبدیل شده و چندان دور از ذهن نیست. چه در هالیوود و چه در دنیای بازی های ویدئویی، عناوین بزرگ یا به اصطلاح بلاک باستری وجود دارند که معمولا به فروشی موفقیت آمیز و از پیش تضمین شده دست می یابند و جیب مخاطبان را خالی می کنند.

البته تفاوت هایی کوچک و بزرگ میان بازی های ویدئویی و صنعت سینما وجود دارد. پیش از هر چیز، شما به هیچ وجه برای مشاهده ی یک فیلم در سالن سینما مجبور به پرداخت هزینه ی 60 دلاری نخواهید بود. از سوی دیگر، کارگردان یک فیلم، خواسته یا ناخواسته مجبور است که محتوای جدیدی برای مخاطب خود در نظر بگیرد و حداقل مطمئن هستید که دقیقا همان فیلم سال پیش را مشاهده نمی کنید (البته این که آیا آن فیلم جدید اصلا ارزش نگاه کردن دارد یا خیر را کنار می گذاریم!).

اما شرایط برای بازی سازان و ناشران بازی های ویدئویی بسیار بهتر است. هیچ ناشر یا بازیسازی، هیچ وقت مجبور نیست به اندازه ی فیلم هایی چون سری انتقام جویان، بودجه صرف کند و با این وجود، خیلی زودتر از همین فیلم ها هم، هزینه ی ساخت را برمی گرداند و به حجمی وحشتناک از سود خالص دست می یابد.

در همین حال، ساخت سالانه ی بازی های ویدئویی هم به دشواری ساخت فیلم ها نیست. بسیاری از بازی های ویدئویی، المان های خاص خود را دارند که معمولا این المان ها بدون تغییر اساسی و آن چنانی، به نسخه ی بعد منتقل می شوند. بنابراین، کار اصلی استودیوهای بازی سازی آن است که در زمان یک ساله ای که در اختیار دارند، با پردازش مباحث داستانی و گرافیکی بازی بپردازند.

همه ی ما بازی اساسینز کرید را می شناسیم، فرنچایز محبوب کمپانی یوبی سافت که سال هاست به صورت مداوم عرضه می شود و کار به جایی رسیده که در برخی از سال ها، دو نسخه از آن به انتشار می رسد. اساسینز کرید به جرئت یکی از برترین عناوین یوبی سافت بود؛ اما این کمپانی به جای آن که با عنوان خود و نیز طرفداران خود احترام بگذارد، ذره ذره، رس بازی را کشید و آن را به زوال کشاند.

نسخه ی قبلی اساسینز کرید، تحت عنوان Unity به انتشار رسید و از مشکلاتی جدی و حیاتی رنج می برد. علاوه بر باگ ها و گلیچ ها و مشکلات احمقانه ای از این دست، سازندگان سعی کرده بودند با اعمال تغییراتی به ظاهر شگرف و در باطن نه چندان کارآمد، بازی خود را متفاوت نسبت به سایر نسخه ها جلوه دهند. سندیکا یا Syndicate، مدتی بعد از انتشار Unity معرفی شد و این بار گیمر را در محیط لندن هنگام انقلاب صنعتی قرار می دهد.

مثل همیشه، یوبی سافت از سوژه ی بسیار خوبی برای نسخه ی جدید بازی خود بهره برده است؛ اما آیا بالاخره می توانیم در سندیکا شاهد کمی و فقط کمی تغییر یا بهبود نسبت به قبل باشیم و یا همه چیز با همان فرمول پوسیده و خاک و خورده ی سابق دنبال می شود؟

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

بررسی Halo 5: Guardians؛ همآورد اسپارتان ها

Halo5_KeyArt_Horiz_Final1

بالاخره روزی فرا می رسد که عاشق می شویم، عاشق هم صحبت های مجازی مان، همان هایی که همه چیز را در موردمان می دانند اما اصلا وجود ندارند. همان هایی که قرار است کنترل دنیای مان را به دست گیرند و برده شان شویم؛ بالاخره عاشق شان می شویم.

هیلو 5، داستان دنیایی را روایت می کند که کنترل آن تقریبا از دست انسان ها خارج شده و نبردهای داخلی تمام کهکشان را از هم پاشیده است. بیگانگان از سمتی دیگر فرصت طلبی کرده اند و قصد دارند انسان ها را ریشه کن کنند و در این بین بشر همچنان درگیر عواطف خود است.

هیلو 5 داستان عشق و خیانت نیست، روایت یک دلدادگی نافرجام در دل عظمت کهکشان است.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

نید فور اسپید جدید، تجربه ای مشابه تماشای یک فیلم منتقل می کند

NFS2015_title-1024x576

بازی Need For Speed که به تازگی و بدون هیچ پیشوند یا پسوند برای پلتفرم های پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه شده، تجربه ای شبیه به یک فیلم منتقل می کند. در واقع این بازی، تجربه ای شبیه به سری فیلم The Fast and the Furious را در دنیای بازی های ویدئویی به ارمغان می آورد. سری بازی نید فور اسپید از سال 1998 و با عرضه ی نسخه ی Hot Pursuit، بازیکن را در صحنه های تعقیب و گریز با اتومبیل های پلیس قرار می داد؛ اما هیچ یک تا به امروز و تا به این اندازه، فیلم-گونه نبودند.

نید فور اسپید جدید، قرار نیست وارد رقابتی تنگاتنگ با سری بازی فورتزای کمپانی مایکروسافت یا بازی بد سرنوشت اما زیبای سونی، یعنی درایوکلاب شود؛ در واقع از لحاظ بصری نمی توان آن ها را با یک دیگر مقایسه کرد. نید فور اسپید همانند فورتزا با فریم 60 اجرا نمی شود و آن میزان از جزییات را به نمایش نمی گذارد. در همین حال، مدل سازی اتومبیل ها حتی قابل قیاس با اتومبیل های ساخته شده در درایوکلاب نیستند.

با این حال، نید فور اسپید توانسته به تکامل برسد و با سیستم آرکیدگونه ی گیم پلی و استایل های بصری خود، هدفی مشخص را دنبال می کرده است: شباهت بی حد و حصر به یک شات از یک فیلم.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

فلش بک: نگاهی به بازی Batman Arkham Asylum

1050945-dlx_6216196_20090825_001

در بهار سال 2007، کمپانی Eidos حق ساخت یک بازی بتمن را از شرکت DC دریافت کرد و به درخواست آن ها، ساخت بازی توسط استودیوی انگلیسی و ناشناخته ی راک استدی آغاز شد. با ساخت نسخه ی پروتوتایپ، راک استدی هم لایسنس بتمن را خریداری کرد و تا ماه مه 2007، کار روی طراحی ها و مفاهیم اولیه ی بازی شروع شد.

Paul Dini، نویسنده ی Batman the Animated Series و Detective Comics از سوی DC مامور شد تا نگارش داستان بازی را بر عهده ی خود بگیرد. او اعتقاد داشت که بازی های بتمن کمی وجود دارند که با ایده ای اریجینال به کار خود ادامه داده باشند و از یک فیلم یا سریال تقلید نکرده باشند.

در ملاقات هایی که میان پاول دینی و راک استدی انجام شد، آن ها پی بردند که هر دو به دنبال یک هدف هستند. سازندگان بازی می خواستند که بازی در محیطی جزیره مانند و به دور از شهر گاتهام به وقوع بپیوندد و در همین حال، بازی را در تیمارستان آرکام دنبال کنند. با مشخص شدن لوکیشن اصلی بازی، اگرچه تیم هنوز کامل نبود اما سازندگان مطمئن بودند که جوکر نقشی مهم در این میان ایفا خواهد کرد.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

چگونه در Assassin's Creed Syndicate ثروتمند شویم؟

cover1

Assassin’s Creed Syndicate پر از آیتم های متنوع است که شما همه ی آن را می خواهید. اما انجام ماموریت های اصلی به اندازه قبل به شما پول نمی دهد و اگر بخواهید به آن ها اتکا کنید وضع خیلی خوبی نخواهید داشت. پس باید چه کنید؟

می توانید همین طور فعالیت های مختلف انجام دهید تا بلکه کمی پول بدست بیاورید، اما وقت انجام تمام این فعالیت ها را دارید؟ همچنین می توانید با پول واقعی واحد پولی درون بازی را خریداری کنید، اما آیا واقعا نیاز به خرج پول هست؟

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

چرا اکس باکس وان در رقابت با پلی استیشن 4 شکست خورده است؟

xbox-one-logo

چه بلایی بر سر اکس باکس وان آمد؟

کنسول مایکروسافت حالا دوران کم تلاطمی را طی می کند اما از زمان رونمایی آن در ماه مه 2013، عرضه اش در نوامبر همان سال و 6 ماه پس از آن، شدیدا توسط رسانه ها و مصرف کنندگان عصبانی مورد حمله قرار گرفت.

اما چرا؟ این ها چند دلیل اصلی و اشتباهات بزرگ بخش اکس باکس مایکروسافت در زمان مدیریت استیو بالمر هستند:

  • اکس باکس وان اتصال دائم به اینترنت را از مخاطب طلب می کرد
  • اکس باکس وان از بازی های دست دوم پشتیبانی نمی کرد؛ بازی را وارد دستگاه می کردید، نصب می شد و دیگر آن بازی روی هیچ دستگاهی قابل اجرا نبود
  • هر اکس باکس وان اجبارا با یک سنسور حرکتی کینکت به فروش می رسد
  • اکس باکس وان 500 دلار قیمت دارد، 100 دلار گران تر از پلی استیشن 4

علاوه بر شفاف سازی ضعیف مایکروسافت روی چند مورد کلی مانند اتصال دائم به اینترنت و نحوه اشتراک گذاری بازی ها، تمرکز عظیم روی بخش اپلیکیشن های غیر مرتبط با بازی و افزایش هزینه تولیدی دستگاه، گیمرها را بسیار عصبانی کرد.

آنقدر عصبانی که دان متریک، مدیر اسبق بخش اکس باکس بعد از E3 2013 در بلاگ مایکروسافت، اتصال دائم به اینترنت و پشتیبانی نکردن از بازی های دست دوم را منتفی خواند.

یک ماه بعد، متریک شغل خود را تحویل داد و Marc Whitten به صورت موقت و به مدت 9 ماه جایگزین وی شد. ویتن یکی از مدیران اجرایی خوش نام برند اکس باکس بود و از همان روزهای ابتدایی شکل گیری اکس باکس، در مایکروسافت فعالیت می کرد اما اکس باکس وان نیاز به یک رهبر داشت: فیل اسپنسر.

قیمت بالای کنسول و اجبار در خرید کینکت، خرابکاری مدیران اسبق، جهت گیری واضح رسانه ها و استفاده مفید سونی از شرایط، سبب شد تا اکس باکس وان شروعی ضعیف در سال اول عرضه اش به بازار داشته باشد. اما حالا با وجود پاک شدن بسیاری از مشکلات پیشین و بازی های فوق العاده ای که برای کنسول عرضه شده، مایکروسافت و تیم اکس باکس در حال قدرت گرفتن هستند.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

سونی چه بر سر پلی استیشن ویتا آورد؟

150835-playstation-vita

«درباره ی ویتا شنیده ای؟ نابود شده است.» این اولین جمله ای بود که دوستم در یک مهمانی شب جمعه به من گفت.

به نظرم، دلایلی که دوستم مطرح می کند خیلی منطقی است. ماسایاسو ایتو، مدیر اجرایی بخش سرگرمی های کامپیوتری سونی به تازگی گفته که ساخت تمام بازی های انحصاری کنسول ویتا به پایان رسیده؛ چرا که «توسعه دهندگان شخص ثالث به سختی مشغول کار روی بازی های پلی استیشن ویتا هستند، و تمرکز سرگرمی های کامپیوتری سونی، روی کنسول پلی استیشن 4 معطوف شده است.»

صادقانه بگویم، چنین چیزی چندان دور از ذهن نبود. مدیر استودیوهای جهانی سونی، یعنی شوهی یوشیدا هم حرف های مشابهی در همایش E3 امسال زد و گفت که شرایط بازار برای عرضه ی ورژن جدیدی از کنسول دستی ویتا مساعد نیست. با این همه، روند رو به رشد ویتا حرف های دیگری می زند.

اگر چنین سخنانی یک دهه ی پیش مطرح می شد، خیلی نگران تر از الان می شدم. من عاشق ویتا ام و احتمالا یکی از دلایل این علاقه، آن است که ویتا به سختی توانست خود را در دنیای امروزی جای دهد. دقیقا به خاطر همین دشواری است که باید بازی های انحصاری بیش تری برای ویتا عرضه شده و این کنسول دستی از یاد نرود.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

بخش دوم - اخبار هفته

اپیک گیمز از بازی جدید خود با نام Paragon رونمایی کرد

paragon

اپیک گیمز این روزها با موتور آنریل 4 حسابی سر خود را شلوغ کرده و ثروت کلانی را وارد حساب های بانکی خود می کند اما پس از فروش Gears of War به مایکروسافت، هنوز ساخت بازی را از یاد نبرده است.

استودیو آمریکایی اپیک گیمز تحت رهبری تیم سویینی هم اکنون در حال ساخت دو بازی Fortnite و Unreal Tournament است که هر دو برای پلتفرم پی سی و احتمالا به صورت رایگان عرضه خواهند شد اما این پایان کار اپیک گیمز نیست.

بازی Paragon، عنوان جدیدی است که اخیرا توسط اپیک گیمز رونمایی شده و احتمالا یک شوتر آنلاین سوم شخص خواهد بود و گرافیکی واقع گرایانه دارد. احتمالا یکی از فلسفه های ساخت این بازی، به نمایش گذاشتن قدرت آنریل انجین 4 باشد.

هنوز اطلاعات زیادی از بازی در دسترس نیست، و اپیک به انتشار یک تیزر تریلر کوتاه برای معرفی یکی از کاراکترهای بازی اکتفا کرده است. سه شخصیت دیگر بازی نیز طی هفته های آتی معرفی می شوند. پاراگون اوایل سال 2016 برای پلتفرم پی سی منتشر خواهد شد.

کونامی مذاکرات در مورد Metal Gear Solid بعدی را آغاز کرده است

Metal_Gear_Solid_5

براساس گزارشی جدید، کونامی صحبت های داخلی خود مبنی بر ساخت یک عنوان دیگر از سری متال گیر سالید را آغاز کرده، آن هم احتمالا بدون حضور کوجیما و تحت کارگردانی شخصی دیگر.

به گفته خبرگزاری Nikkei که شهرت خاصی در زمینه انتشار اخبار بازار گیم ژاپن دارد، کمپانی کونامی علی رغم شایعات پیشین مبنی بر رها کردن ساخت بازی های بزرگ، قصد دارد سری متال گیر سالید را ادامه دهد. احتمالا صحبت های ابتدایی در ارتباط با حضور یا عدم حضور کوجیما خواهد بود.

در این گزارش آمده که اگر توسعه نسخه بعدی آغاز شود، سرمایه گذاری گسترده ای هم لازم خواهد شد. همچنین اشاره ای به کوجیما نشده و آخرین خبر، انکار خروج وی از شرکت است. گویا کونامی در حال تعدیل اولویت های خود، برای رسیدن به سود بیشتر است.

نزدیک به سه دهه، هیدئو کوجیما سری متال گیر را پروراند تا به نقطه کنونی برسد و حالا سرنوشت آینده ی آن در هاله ای از ابهام است. مشخص نیست که آیا کوجیما برای همیشه کونامی و متال گیر را ترک خواهد کرد یا پس از چند ماه استراحت دوباره باز می گردد.

استودیو سازنده Metal Gear Online برای همیشه بسته شد

Screen-Shot-2015-09-17-at-3.03.09-PM

به نظر می رسد که ریشه به تیشه ی کوجیما زدن آغاز شده است. کونامی بالاخره به شایعات پایان داد و واحد لس آنجلس استودیو Kojima Productions را با 35 کارمند خود تعطیل کرد تا در هزینه های خود صرفه جویی کند.

این استودیو، سال 2013 توسط کونامی و کوجیما به عنوان بازوی غربی کوجیما پروداکشنز تاسیس شد و در ساخت متال گیر آنلاین و The Phantom Pain مشارکتی گسترده داشت. در دوران اوج کاری، این شرکت 50 الی 60 کارمند داشت اما طی ماه های اخیر و با به اتمام رسیدن پروژه ی آخرین متال گیر سالید کوجیما، تعداد کارکنان به کمتر از 35 نفر رسیده است.

کونامی در بیانیه خود اعلام نموده است که علی رغم تعطیل شدن استودیو مذکور، پشتیبانی شرکت از تمامی متال گیر سالیدها ادامه خواهد یافت، خصوصا دو عنوان Metal Gear Solid V: The Phantom Pain و Metal Gear Online. در بیانیه آمده است که عرضه متال گیر آنلاین روی پی سی، ژانویه 2016 صورت می پذیرد.

متال گیر آنلاین در تاریخ 6 اکتبر (یک ماه پیش) عرضه شد و از آن زمان تاکنون چندین و چند آپدیت برای آن عرضه شده تا بخش آنلاین بازی جذابیت بیشتری پیدا کند. با این حال، منتقدین و بازیکنان از کیفیت این محصول رضایت چندانی ندارند و انتظار می رود که به زودی، سرورهای متال گیر آنلاین بسیار خلوت شود.

هدست جدید پلی استیشن 4، ماه آینده عرضه خواهد شد

ps4noisecancelling

سونی تا به امروز وسایل جانبی متعددی برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر کرده است، اما هدفون های داخل گوشی (In-ear) از قافله عقب مانده اند کمپانی ژاپنی صرفا به ساخت هدست هایی که روی گوش قرار می گیرند اکتفا کرده است. خوش بختانه سونی به تازگی از هدست استریوی جدید خود رونمایی کرده که با بهره گیری از تکنولوژی کاهش نویز AudiShield، صدای آزاردهنده ی اطراف را کاهش می دهد و تجربه ی گیمینگ فوق العاده ای به ارمغان می آورد.

به گفته ی سونی، قابلیت کاهش صدای محیط پیرامون، با هر بار شارز هدست تا 15 ساعت کار می کند. همان طور هم که احتمالا انتظار داشته اید، هدست جدید از میکروفون داخلی و دکمه هایی برای قطع صدا یا کم و زیاد کردن آن بهره مند است.

از هدست سونی و قابلیت های آن می توان روی دستگاه هایی چون پلی استیشن 4، پلی استیشن ویتا، موبایل و تبلت ها استفاده کرد. با این حال، هدست مذکور با هزینه ای گزاف به بازار عرضه خواهد شد و برای در اختیار گرفتن اش باید مبلغ 120 دلار را بپردازید که برای یک هدست کمی گران به نظر می رسد.

هنوز مشخص نیست که هدست جدید برای کاربران آمریکای شمالی عرضه خواهد شد یا خیر، اما گیمرهای انگلیسی و ایرلندی پیش از هر کس دیگری و در تاریخ 4 دسامبر، می توانند هدست را خریداری کنند. در همین حال، سایر کاربران اروپا، استرالیا، نیوزلند، خاورمیانه و آفریقا باید چند روزی صبر کنند تا هدست در تاریخ 9 دسامبر برای آنان نیز عرضه شود.

تعداد بازیکنان دستینی به 25 میلیون نفر رسید

destiny_game-w600

اکتیویژن و بانجی با دستینی سیری صعودی را تجربه می کنند و این یک خبر خوش برای علاقه مندان به سبک MMO است. تعداد کاربران دستینی از سه ماه پیش تاکنون با رشدی 5 میلیونی مواجه بوده و از 20 میلیون به 25 میلیون رسیده است.

به طور متوسط، هر کاربر روزانه سه ساعت به انجام این بازی می پردازد که رقمی غیر قابل تصور است. یعنی 25 میلیون کاربر دستینی، روزانه به طور میانگین سه ساعت به انجام بازی می پردازند که می شود رقمی معادل 75 میلیون ساعت در روز و 2 میلیارد و 250 ساعت در ماه.

عرضه بسته الحاقی The Taken King، قطعا تاثیر شگرفی روی پیشرفت آمار نسبت به سه ماه پیش داشته است و به نظر می آید که بانجی به خوبی توانسته شروع ضعیف خود را جبران کرده و حالا پس از گذشت یک سال، بازی کاملی ارائه دهد.

اکتیویژن مدعی شده که دستینی، بیشترین آمار تماشای یک بازی کنسولی روی Twitch را داشته و همچنین دانلود روز اول آن روی پلتفرم پلی استیشن، رکورد شکنی کرده است. متوسط 3 ساعت بازی کردن روزانه نیز یکی دیگر از رکوردهای عجیب و غریب Destiny به حساب می آید. Destiny هنوز در انحصار کنسول ها مانده و پی سی گیمرها در انتظار آن هستند.

پس از 6 سال، بروزرسانی بزرگی برای League of Legends در راه است

league_of_legends_season_2016_client_update

استودیو ثروتمند Riot Games که با ساخت و توسعه عنوان League of Legends شهرت بسیاری کسب کرده، حالا قصد دارد پس از 6 سال، یک بروزرسانی بزرگ برای بازی محبوب خود عرضه کند.

طی 2-3 ماه آینده، رابط کاربری جدید در فاز آلفا عرضه خواهد شد و بازیکنانی که حداقل Level 30 بوده و سوء پیشینه ای نداشته اند می توانند برای آزمودن آن داوطلب شوند. ویژگی های جدیدی برای اجتماعی تر کردن محیط لیگ آو لجندز نیز به کلاینت افزوده خواهد شد.

League of Legends، سال 2009 عرضه شد و تاکنون هیچ آپدیتی برای تغییر کلی رابط کاربری آن منتشر نشده است. ظاهر جدید، به کاربران اجازه می دهد تا محتوای بیشتری را حین گشت و گذار در منوهای بازی مشاهده کنند و اطلاعات بیشتری در مورد آپدیت ها، آیتم ها و هیروها به دست آورند.

لیگ آو لجندز در حال حاضر پرطرفدارترین بازی در سبک MOBA است (در این مطلب می توانید با مفهوم MOBA آشنا شوید) و پس از آن عناوین دیگری با اختلاف بسیار زیاد به رقابت می پردازند. Dota 2 یکی از عناوین شناخته شده دیگری است که چند ماه پیش طی یک بروزرسانی بزرگ تحت عنوان آپدیت Reborn، به طور کل رابط کاربری را تغییر داد و گرافیک را بهبود بخشید.

هیلو 5 در هفته ابتدایی، 7.7 میلیون پوند روانه جیب مایکروسافت کرد

Halo-5

Halo 5: Guardians یکی از بزرگ ترین بازی های امسال است و مایکروسافت برای موفقیت این عنوان در بازار تمام تلاش خود را به کار گرفته است. براساس جدیدتری آمار منتشر شده از سوی بازار خرده فروشی های بریتانیا، میزان فروش این بازی در هفته ابتدایی، 7.7 میلیون پوند بوده است.

البته این رقم صرفا در ارتباط با خرده فروشی هایی است که در منطقه بریتانیا فعالیت می کنند و هنوز آمار فروش بازی در سراسر جهان منتشر نشده. هیلو 5 موفق شد با فروش بیشتر 50 درصدی نسبت به Halo: The Master Chief Collection، موفق تر ظاهر شده و فروشی مناسب داشته باشد.

هفته گذشته، جدول فروش انگلستان سه عنوان هیلو 5، Assassin's Creed: Syndicate و فیفا 16 را در صدر لیست خود شاهد بود. به نظر می رسد که فروش رو به افول سری Assassin's Creed بالاخره خود را نمایان کرده و هیلو 5 توانسته رتبه ی برتر را به دست آورد.

هیلو 5 هفته گذشته منتشر شد و علی رغم برخی ابهامات در بخش داستانی، بازی توسط منتقدین ستوده شد. تا به این لحظه، Halo 5: Guardians با مجموع 82 بررسی صورت گرفته، میانگین امتیازات 85 را از آن خود کرده است.

سونی 105 بازی دیگر را به سرویس PlayStation Now افزود

PS-Now

مشترکین سرویس PlayStation Now در آمریکای شمالی حالا به مجموعه ای بزرگ و عظیم از بازی های خانواده پلی استیشن دسترسی دارند. سونی در اقدام اخیر خود، 105 عنوان دیگر به این مجموعه افزود تا تعداد بازی ها به 250 عدد برسد.

از میان این 105 بازی، 21 عنوان متعلق به شرکت ژاپنی کپکام است. سری بازی هایی نظیر رزیدنت ایول، استریت فایتر، لاست پلنت، مگا من، بایونیک کوماندو و چند عنوان دیگر از سوی کپکام حالا به PlayStation Now اضافه شده اند.

سونی تعدادی بازی کلاسیک و قدیمی نظیر Dragon's Lair و Double Dragon Neon را نیز به لیست افزوده که حتما باب میل گیمرهای سن و سال دار خواهد بود. از سوی دیگر، عناوین مستقل و ایندی نظیر Spelunker HD یا Joe Danger 2: The Movie نیز مجموعه ی PS Now در آمریکا را پربارتر کرده اند.

البته در میان 105 بازی فوق نباید به دنبال تعداد کثیری از بازی های جدید و بزرگ بود. سونی سعی دارد تا هر چه سریع تر، PlayStation Now را از نظر کمی بهبود بخشد. لیست کامل بازی ها را می توانید از این طریق مشاهد کنید.

سیستم مورد نیاز نسخه ی پی سی Assassin's Creed Syndicate اعلام شد

ACSyndicate-ds1-670x377-constrain

نسخه ی جدید بازی Assassin's Creed تحت عنوان Syndicate (بررسی دیجیاتو) چندی پیش برای پلتفرم های اکس باکس وان و پلی استیشن 4 عرضه شد و فروش موفقیت آمیزی را تجربه کرد. Syndicate گیمر را در دوران انقلاب صنعتی و در شهر لندن قرار می دهد و بار دیگر باید با تمپلارهای حاضر در این شهر مبارزه کرد.

همان طور که یوبی سافت قبلا هم اعلام کرده بود، نسخه ی پی سی بازی Syndicate با کمی تاخیر و در تاریخ 19 نوامبر (برابر با 28 آبان) عرضه خواهد شد. در همین راستا و با توجه به آن که دیگر زمان زیادی تا عرضه ی بازی باقی نمانده، سیستم مورد نیاز برای اجرای عنوان جدید یوبی سافت، اعلام شده است.

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • سیستم عامل: ویندوز 7، 8.1، 10 (ورژن های 64 بیتی)
  • پردازنده: Intel Core i5 2400 2.5 GHz یا AMD FX 6350 3.9 GHz
  • حافظه ی رم: 6 گیگابایت یا بیش تر
  • کارت گرافیک: انویدیا جیفورس GTX 660 یا AMD Radeon R9 270 (بهره مند از 2 گیگابایت VRAM)
  • دایرکت اکس: آپدیت ماه ژوئن 2010

سیستم مورد نیاز پیشنهادی:

  • سیستم عامل: ویندوز 7، 8.1، 10 (ورژن های 64 بیتی)
  • پردازنده: Intel Core i7-3770 3.5 GHz یا AMD FX-8350 4.0 GHz
  • حافظه ی رم: 8 گیگابایت
  • کارت گرافیک: انویدیا جیفورس GTX 760 یا GTX 970 یا AMD Radeon R9 280X یا بهتر
  • دایرکت اکس: آپدیت ژوئن 2010
  • فضای هارد: 50 گیگابایت

بنابر اعلام رسمی یوبی سافت، برای آن که بهترین تجربه ی ممکن حاصل شود به 3 گیگابایت حافظه ی مجازی یا VRAM و نیز بهره گیری از رزولوشن HD نیازمند خواهید بود. نوعی سنجش گر VRAM نیز در تنظیمات بازی قرار داده شده که باید به کمک آن، گرافیک بازی را شخصی سازی کنید. ضمنا کاربران بهره مند از کارت های گرافیکی انویدیا نیز از تنظیمات اضافی برای بازی برخوردار خواهند بود.

بازی Assassin's Creed Syndicate در حال حاضر برای پلتفرم های اکس باکس وان و پلی استیشن 4 در دسترس است. نسخه ی پی سی بازی هم در تاریخ 28 آبان عرضه خواهد شد.

گزارش مالی اکتیویژن-بلیزارد منتشر شد؛ World of Warcraft همچنان در حال سقوط

activisionblizzard610

خبر خرید شرکت King Digital Entertainment به مبلغ 5.9 میلیارد دلار، یکی از عجیب ترین اخبار این هفته بود که تحلیل های بسیاری را هم در پی داشت اما گزارش مالی جدید اکتیویژن-بلیزارد نشان می دهد که کسب و کار شرکای دیرینه رونق بسیار یافته.

 

بابی کاتیک، مدیرعامل اکتیویژن، پس از خرید شرکت کینگ در بیانیه ای با اعلام اینکه اکتیویژن موفق ترین کمپانی سازنده بازی موبایل جهان را خریده، از همکاری با 1600 کارمند با استعداد این شرکت ابراز خوشحالی کرد.

با مجموع 330 میلیون مخاطب در هر ماه، کندی کراش ساگا را می توان موفق ترین بازی موبایل آمریکایی خواند. با این حال، نوع تجارت اکتیویژن-بلیزارد به طور کل تفاوت بسیاری با کینگ دارد. از این سو، طبق ادعای اکتیویژن Call of Duty: Advanced Warfare نیز بازی شماره یک نسل هشتم است.

گفته می شود که فروش Call of Duty: Advanced Warfare نسبت به Call of Duty: Ghosts، طی یک سال گذشته بیشتر بوده. کیفیت بسیار پایین Ghosts اعتراضات بسیاری را برانگیخت و Infinity Ward را یک گام دیگر به لبه تیغ نزدیک تر کرد.

با توجه به عرضه Black Ops 3 در هفته آینده، کاربران دوباره به سراغ Black Ops 2 رفته اند. تعداد کاربران فعال این ماه Black Ops 2 به رقم قابل توجه 12 میلیون نفر رسیده است.

با عرضه ی بسته الحاقی The Grand Tornament، بازی Hearthstone نیز رشدی 77 درصدی در میزان درآمدزایی خود شاهد بود. دیابلو 3، مرز فروش 2 میلیون واحد در چین را رد کرد اما تعداد کاربران World of Warcraft به 5.5 میلیون نفر کاهش یافت.

اکتیویژن اعلام داشته که دیگر قصد اعلام تعداد کاربران World of Warcraft را ندارد، بنابراین 5.5 میلیون نفر، آخرین آمار رسمی ارائه شده از سوی بلیزارد خواهد بود. این شرکت قصد دارد با تمرکز روی بازی های جدید، وارد دوره بعدی فعالیت های خود شود.

فروش دیجیتالی بازی ها، 629 میلیون دلار سود خالص روانه حساب های بانکی اکتیویژن کرده که به نسبت سال پیش با 38 درصد رشد همراه بوده. مجموعا، سودآوری اکتیویژن 67 درصد افزایش داشته است.

در نهایت، فصل مالی اخیر اکتیویژن بلیزارد با کسب درآمد خالص 990 میلیون دلاری به پایان رسید. این رقم در بازه زمانی مشابه سال گذشته برابر با 753 میلیون دلار بود.

تنها 35 درصد طرفداران ورزش های الکترونیکی پی سی گیمر هستند

LeagueOfLegends_Fight_at_Windmill-1152x648

ورزش های الکترونیکی یا به عبارتی دیگر eSport ها، عمدتا به بازی های ویدیویی که در فرمی حرفه ای صورت می پذیرند لقب داده می شود. طی چند سال اخیر، با دخالت شرکت های توسعه دهنده ی بازی ها در سبک های مختلف نظیر MOBA، شوتر آنلاین، استراتژی و ... شاهد پیشرفت چشمگیر ورزش های الکترونیک بودیم.

حالا محبوبیت این شاخه به حدی رسیده که کمیته المپیک در نظر دارد تا برای این ورزش هم مدال در نظر بگیرد. طی سال های گذشته، تماشاگران آن به اثبات رسانده اند که اگر بحث رکوردشکنی در میان باشد، دست کمی از تماشاگران Super Bowl ندارند.

بستر این ورزش عمدتا روی پی سی است و مسابقات حرفه ای روی این پلتفرم صورت می پذیرد اما جالب است بدانید که طبق آخرین آمار حاصله از بازار آمریکا، صرفا 35 درصد از طرفداران و تماشاگران ورزش های الکترونیکی پی سی گیمر هستند و باقی از کنسول به عنوان پلتفرم اصلی خود استفاده می کنند.

سازمان معتبر تحقیقاتی Nielsen می گوید تقریبا نیمی از این کاربران، روی اکس باکس وان، پلی استیشن 4 و یا Wii U به انجام بازی می پردازند و ده درصد دیگر اصلا اهل بازی و بازی کردن نیستند، بلکه صرفا مسابقات را از سر جذابیت تماشا می کنند. Nielsen این تحقیق را براساس پرسش و پاسخ از 1200 داوطلب صورت بخشیده.

بازی Overwatch بلیزارد تا بهار 2016 برای پلتفرم های نسل هشتم عرضه خواهد شد

overwatch_tracer

بنابر وب سایت بازی Overwatch، عنوان جدید کمپانی بلیزارد در بهار سال 2016 برای پلتفرم های نسل هشتم و پی سی عرضه خواهد شد. در صفحه ی جدیدی که در وب سایت Battle.net ایجاد شده، می توان مشاهده کرد که دو نسخه ی پلی استیشن 4 و اکس باکس وان نیز در کنار نسخه ی پی سی عرضه خواهند شد.

ظاهرا و با توجه به تصویر انتشار یافته، نسخه ی فیزیکی بازی Origins Edition نام دارد و احتمالا با نسخه ی دیجیتالی آن تفاوت های جزئی داشته باشد. ضمن این که هنوز مشخص نیست که آیا Overwatch را می توان به صورت Free To Play نیز بازی کرد یا خیر.

در همین حال، امکان پیش خرید بازی هم وجود دارد و در اطلاعات آن آمده که سازندگان انتظار دارند بازی تا 21 ژوئن سال 2016 (برابر با یکم تیر ماه سال 1395) و یا پیش از آن عرضه شود. با پیش خرید بازی، گیمرها می توانند به لباس نوآرگونه ی شخصیت Widowmaker دسترسی یابند. البته باید خاطر نشان کرد که هنوز صفحه ی پیش خرید بازی فعال نشده است.

این خبر در حالی به گوش می رسد که روز آینده، کنفرانس Blizzcon جریان خواهد یافت و احتمالا این موضوع نیز جز سورپرایزهای همایش مذکور بوده است. در حال حاضر می دانیم که Overwatch، در سبک شوتر آنلاین گروهی خواهد بود و بیش از این، اطلاعات خاصی در دست نیست.

تصاویر و ویدیوهای جدید از آپدیت جدید اکس باکس وان منتشر شد

new_xbox_one_experience_home_1-600x307

رابط کاربری کنسول دو ساله ی اکس باکس وان مشکلات بسیاری داشته که طی آپدیت های متعددی، بسیاری از مشکلات آن برطرف شده است، با این حال هنوز سرعت پایین و عملکرد نه چندان بهینه اش در برابر رابط کاربری پلی استیشن 4 و حتی اکس باکس 360، ناخشنودی های بسیاری را به همراه داشته است.

در آپدیت جدید که New Xbox One Experience خطاب می شود، قرار است ویندوز 10 برای اولین بار در تاریخ به اکس باکس بیاید و بسیاری از ویژگی های آن روی کنسول نیز قابل اجرا باشد. در همین حال، رابط کاربری اکس باکس وان تغییرات بنیادین بسیاری را شاهد خواهد بود که علاوه بر افزایش کارایی، به سرعت آن نیز می افزاید.

12 نوامبر، رابط کاربری جدید اکس باکس وان تحت عنوان آپدیت این ماه برای کاربران عرضه خواهد شد و تمامی دارندگان اکس باکس وان می توانند پس از دانلود آپدیت، شاهد یک تغییر بزرگ در کنسول خود باشند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در سه ویدیو زیر، میجر نلسون به همراه یکی از طراحان ارشد مایکروسافت در حال ارائه توضیحات لازم روی تصاویر هستند. در حین توضیح بخش های مختلف، می توانید تغییرات به عمل آمده را نیز در هر قسمت تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • yadollah Abpeykaran
    yadollah Abpeykaran | ۱۷ آبان ۱۳۹۴

    اقا وفانژاد كارش درسته!

مطالب پیشنهادی