ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کشف نوعی بدافزار اندرویدی که حذف آن تقریباً غیر ممکن است

شرکت سازنده اپلیکیشن امنیتی Lookout گونه جدیدی از نرم افزارهای adware را کشف کرده که پس از نصب، ابزار کاربر را root کرده و خود را به عنوان یک اپلیکیشن سیستمی جا می زند، به همین ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۶ آبان ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

شرکت سازنده اپلیکیشن امنیتی Lookout گونه جدیدی از نرم افزارهای adware را کشف کرده که پس از نصب، ابزار کاربر را root کرده و خود را به عنوان یک اپلیکیشن سیستمی جا می زند، به همین دلیل پاک کردن آن بسیار مشکل خواهد بود و حتی بازگردانی به تنظیمات کارخانه نیز نمی تواند موثر واقع شود.

هرچند کارکرد اصلی چنین نرم افزارهایی به نمایش درآوردن تبلیغات به شمار می رود، اما adware مورد بحث به دلیل دسترسی داشتن به root سیستم عامل، آزادی عمل بسیار بیشتری داشته و در اکثر مواقع کاربر حتی متوجه آلوده شدن به آن نیز نمی گردد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

دسترسی به ریشه سیستم عامل از این جهت خطرناک است که به چنین adware هایی اجازه می دهد به فایل های اپلیکیشن های دیگر و حتی اطلاعات حیاتی کاربر دست یابند، در حالی که به شکل عادی چنین امکانی وجود نخواهد داشت.

Lookout سه گروه مختلف از این trojan ها را با نام های Shuanet، GhostPush و Kemoge یا ShiftyBug شناسایی کرده که هرچند سازندگان متفاوت دارند، اما ۷۷ درصد کد آنها مشترک است و در نتیجه می توان گفت برای ساخت آنها از نمونه های دیگر الهام گرفته شده است.

بر اساس گزارش Lookout ایران هم از کشورهایی است که این تروجان در آن بیشترین میزان شیوع را دارد و از مناطق دیگر نیز می توان به آمریکا، آلمان، روسیه، هند، جاماییکا، سودان، برزیل، مکزیک و اندونزی اشاره کرد.

در گزارش آمده این بدافزار برای راه یافتن به ابزارهای کاربران، خود را درون ۲۰ هزار اپلیکیشن موجود روی فروشگاه های نرم افزاری سوم شخص مخفی کرده که از جمله آنها می توان به Candy Crush، Facebook، Google Now، NYTimes، Snapchat و WhatsApp اشاره کرد.

این شرکت همچنین اعتقاد دارد پس از آلوده شدن، رهایی از چنین بدافزارهایی تقریباً غیر ممکن است و برای بسیاری از کاربران، تنها راه موثر تهیه یک تلفن هوشمند تازه به شمار می رود، به همین دلیل لازم است از منابع سوم شخص و غیر مطمئن دوری کرده و اپلیکیشن های خود را تنها از کانال های رسمی مثل فروشگاه Google Play دانلود نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • ويروس
    ويروس | ۱۷ آبان ۱۳۹۴

    من اين ويروس رو ساختم احمق ها

  • سجاد
    سجاد | ۱۶ آبان ۱۳۹۴

    خسته نباشه
    من چند ماه پیش این ویروس رو از گوشی ملت پاک میکردم و از هرکس ۵۰ تومن میگرفتم
    غیر ممکن هم نیست
    لینوکس کارا میدونن فایلا یه پروپرتی هم دارن که میشه کاری کرد که پاک نشه
    اینم از اون پروپرتی استفاده کرده بود

  • power.man
    power.man | ۱۶ آبان ۱۳۹۴

    بابا شما ها کاربران خوب دیجیاتو دیگه چرا؟!
    شرکت آنتی ویروس خیلیییییی دیگه پیاز داغش رو زیاد کرده... حتی اگه برنامه ی سیستمی هم بشه، با صرف حداکثر سه دقیقه میشه حذفش کرد... کلا ویروس های موبایل (آندروید و ios) خیلی خیلی بی خطرند... چون تو جفتشون یا باید نرم‌افزار، اپلیکیشن‌ باشه یا کد های bin با ساختاری مشابه shell

  • علیرضا قادری
    علیرضا قادری | ۱۶ آبان ۱۳۹۴

    سلام. این ویروس رو روی گوشیای مشتری ها زیاد دیدم راحت هم حذف میشه البته گوشی رو روت کنین و از root explorer فایلهای com.sysrem.patch و com.browser.patch و com.coolbrowser.patch رو از قسمت system/apps حذف کنین و ریبوت کنین

    • آقا این بلا سرمن اومده جایی سراغ نداری درس کنن یه بار فلش کردم درست نشد
      آقا این بلا سرمن اومده جایی سراغ نداری درس کنن یه بار فلش کردم درست نشد | ۱۷ آبان ۱۳۹۴

      آقا این بلا سرمنم اومده جایی سراغ نداری درس کنن یه بار فلش کردم درست نشد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی