ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی DJI سهم اقلیت شرکت Hasselblad را خریداری کرد

DJI همان شرکتی است که هلی کوپتر چهار پره محبوب و بی همتای فانتوم را تولید کرده و حالا اعلام نموده که سهم اقلیت Hasselblad (شرکتی که به خاطر ساخت دوربین های رزلوشن بالا و قطع ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ آبان ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

DJI همان شرکتی است که هلی کوپتر چهار پره محبوب و بی همتای فانتوم را تولید کرده و حالا اعلام نموده که سهم اقلیت Hasselblad (شرکتی که به خاطر ساخت دوربین های رزلوشن بالا و قطع متوسطش شناخته می شود) را خریداری کرده است و به زودی به هئیت رئیسه این شرکت نیز ملحق می گردد.

این دو شرکت قرار است که همچنان تولید و بازاریابی محصولات خود را ادامه دهند اما احتمال می رود که DJI بیشتر روی سابقه 70 ساله Hasselblad در تولید دوربین تکیه نماید و این چیزی است که روسای هر دوی این کمپانی ها در بیانیه خبری شان به آن اشاره کردند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

پری آستین مدیرعامل Hasselblad در این رابطه گفته است: ما امیدواریم که در ادامه تخصص های تکنیکی مان را با یکدیگر شریک شویم و مسیر را برای نوآوری های آینده هموار نماییم.

فرانک ونگ مدیرعامل DJI نیز همین مساله را در قالب جملاتی دیگر مطرح کرده و اظهار داشته: «ما در این همکاری توانمندی هایمان را با یکدیگر ترکیب خواهیم کرد تا مرز ممکن ها در تکنولوژی های تصویر برداری را فراتر ببریم.»

اما این جملات چه معنایی می توانند داشته باشند؟ فعلا نمی توان گفت. با این همه گمانه زنی در این رابطه آسان است. DJI حالا پرچمدار عکسبرداری هوایی در حوزه مصرفی و حرفه ایست و هر پهپاد تازه ای که این شرکت می سازد در مقایسه با نسخه قبلی اش بهبودی قابل توجه پیدا می کند.

اما تردیدی نیست که پهپادهای شش و هشت پره این شرکت همچون فانتوم 3 با دوربین های ارزان قیمت و معمولی عرضه نخواهند شد چراکه مدیران DJI می دانند کاربران حرفه ای انتظار بهترین کیفیت تصویر برداری و البته انعطاف پذیری هرچه بیشتر را دارند و این یعنی شرکت مورد بحث باید دوربین های دیگری را در پهپادهای بزرگ تر خود به خدمت بگیرد.

البته DJI در این حوزه به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته است و برای نمونه اخیرا از نسخه میکرو چهار سوم دوربین های سری Zenmuse خود که برای پهپادها ساخته شده اند پرده برداشت و جالب است بدانید دوربینی که برای هلیکوپتر چهارپره Inspire ساخته شد آنقدر خوب بود که حالا به صورت مجزا هم فروخته می شود.

با این همه، دوربین های تولیدی DJI توانایی رقابت با محصولات پیشرفته بازیگران اصلی این صنعت را ندارند و همین مساله را می توان از دلایل اصلی خرید Hasselblad دانست.

دوربین های تولیدی این شرکت غالبا در استودیوی مجلات و سالن های مد مورد استفاده قرار می گیرند اما Hasselblad در حوزه عکسبرداری هوایی نیز شناخته شده است و محصولات آن در ماموریت های آپولوی ناسا (به ماه) و همچنین نیروی هوایی سوئد در جریان جنگ جهانی دوم به خدمت گرفته شد.

همه اینها خوب هستند اما DJI بیشتر به خاطر پیشرفت های اخیر Hasselblad تصمیم به خرید آن گرفت و معرفی دوربین تازه این شرکت که برای عکس برداری هوایی و استفاده به همراه حسگرهای تصویر 40، 50 و 60 مگاپیکسلی ساخته شده بود، در این قرارداد بی نقش نبود.

اینکه دقیقا کی و کجا شاهد عرضه یک پهپاد جدید از سوی کمپانی DJI خواهیم بود که از دوربین های Hasselblad بهره می برد هنوز هم مشخص نیست اما یک نکته کاملا روشن است: اینکه بازار پهپادهای مصرفی رو به رشد است و مرتبا هم رقابتی تر می شود و قطعا پس از معرفی محصول تازه DJI باقی ماندن در آن دشوارتر می شود.

DJI
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی