ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی نوکیا از سه ماهه سوم سال جاری میلادی اعلام شد

زمانی نوکیا بزرگ ترین کمپانی سازنده تلفن هوشمند در دنیا به شمار می رفت و واقعا هم موبایل های با کیفیت و کارآمد می ساخت و روانه بازار می کرد. محصولات این کمپانی فنلاندنی نه ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۷ آبان ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

زمانی نوکیا بزرگ ترین کمپانی سازنده تلفن هوشمند در دنیا به شمار می رفت و واقعا هم موبایل های با کیفیت و کارآمد می ساخت و روانه بازار می کرد. محصولات این کمپانی فنلاندنی نه تنها برای کاربران جذابیت داشتند، بلکه برای رقبا نیز قابل احترام بودند. اما از آنجا که همه احتمال اشتباه دارند، نوکیا هم چند حرکت نادرست در کارنامه خود به ثبت رساند که به سقوطش منتهی شدند.

در مورد اشتباهات بزرگ ترین نوآور و قدیمی‌ ترین شرکت موبایل جهان باید در ابتدا به اصرار این برند به استفاده از سیمبیان اشاره کرد بعد به تمایلش برای توسعه ی MeeGoo پرداخت و در نهایت هم می رسیم به قراردادی با مایکروسافت که سرانجامی بسیار تلخ داشت.

با تمام این تفاسیر، فنلاندی ها برای بازگشت به اوج از تلاش دست برنداشته اند، آنها در سال گذشته تبلتی مبتنی بر اندروید ساختند و آن را در بازارهای محدودی عرضه کردند، اکنون نیز در نظر داردند در سال آینده میلادی یک اسمارت فون و یک اسمارت واچ را ارائه کنند. البته در اینجا بد نیست به آمار و ارقام تجاری شرکت موردبحث بپردازیم و ببینیم گزارش مالی اخیر آن از چه شرایطی حکایت می کند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بنا به اظهارات خود شرکت، آنها در سه ماهه سوم سال جاری میلادی حدود 3 میلیارد یورو درآمد داشته اند که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال 2014، حدود 0.1 میلیارد یورو کاهش داشته. شرکت نوکیا همچنین سود خالص خود را با حاشیه سود 13.6 درصدی، 391 میلیون یورو اعلام کرده. ناگفته نماند برند ساکن فنلاند توانسته به اعداد و ارقامی بیش از پیش بینی ها دست پیدا کند هر چند که میزان حاشیه سود به ثبت رسیده در قیاس با بازه ی زمانی مشابه سال گذشته دچار نزول شده است.

می بایست خاطر نشان کرد تحلیل گران همچنان سقوط قابل توجهی را برای نوکیا پیش بینی می کنند اما این شرکت همه تلاش خود را می نماید تا فراتر از انتظارها ظاهر شود.

در حال حاضر، محصولات کمپانی یاد شده در چین فروش بالایی دارند و سرزمین اژدهای سرخ بازار اصلی نوکیا به شمار می رود. به نظر می رسد در شرایط موجود تبلت N1 توانسته فروش مطلوبی را تجربه کند که در این قضیه دو عامل دخیل بوده اند، اولین عامل باز می گردد به قیمت نسبتا کم آن و دیگری نیز مربوط می شود به فروش های محدود با رقمی ویژه در بازه های زمانی خاص.

نکته قابل توجه و جالب این است که بدانیم قدم بعدی نوکیا برای کسب موفقیت چیست؟ همان طور که اشاره کردیم، آنها در نظر دارند سال آینده میلادی ساعتی هوشمند و اسمارت فونی را تولید و روانه بازار کنند. اگر در نظر بگیریم که تبلت آنها در بازارهای خاصی عرضه شده و بازهم توانسته به شرایطی مناسب در رابطه با فروش دست پیدا کند دور از ذهن نیست که دیگر گجت های آتی شان نیز بتوانند روندی مشابه را رقم بزنند.

چنانچه فنلاندی ها بتوانند دوباره دستگاه هایی پایدار، با کیفیت و البته دارای قیمتی مقرون به صرفه را عرضه نمایند هنوز هم این احتمال وجود دارد که دوباره قادر باشند بازگشتی شکوهمند را به عرصه ی رقابت تجربه کنند، هر چند بازاری که این روزها آنها قصد حضور مجدد در آن را دارند بسیار آشفته است و توسط نام های بزرگ و کوچک چینی تسخیر شده تا جایی که حتی برندهای مطرح تر نیز با چالش هایی جدی مواجه اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • pouya
    pouya | ۱۸ آبان ۱۳۹۴

    واقعا یکی از برنداییه که باید احترامشو نگهداشت, چون یجورایی پدر بزرگ موبایل به حساب میاد, ولی سقوط خیلی بدی داشت, با اینکه زیاد طرفدار محصولاتش نبودم و نیستم ولی امیدوارم دوباره برگرده و روبراه بشه, هرچی باشه بهتر از این چینیاس که زدن بازار رو خراب کردن -_-

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۱۷ آبان ۱۳۹۴

    امیدوارم که شکوهمندانه بر گردی نوکیای دوست داشتنی. منتظرتم هنوز ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی