ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طرح رجیستر موبایل ها دوباره از سر گرفته می شود

بازار تلفن همراه در کشورمان از همان ابتدای کار، حکایت عجیبی داشته و بخش عمده ای از واردات این محصول، به شکل غیر قانونی یا قاچاق صورت می گرفت. حدود یک دهه پیش، قانونی وضع ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱۸ آبان ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۸

بازار تلفن همراه در کشورمان از همان ابتدای کار، حکایت عجیبی داشته و بخش عمده ای از واردات این محصول، به شکل غیر قانونی یا قاچاق صورت می گرفت. حدود یک دهه پیش، قانونی وضع شد که بر اساس آن، همه موبایل هایی که وارد بازار می شدند، باید ابتدا کد IMEI آنها رجیستر می شد که پس از مدتی، این قانون به علت مشکلات فراوانی که برای کاربران ایجاد می کرد، از میان برداشته شد.

در ماه های اخیر ولی باز هم زمزمه هایی به گوش رسید که این قانون، در حال بازگشت است و امروز معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، آقای سید علی رضا گلستانی عنوان نموده که این طرح به زودی اجرایی خواهد شد.

بر اساس گفته های گلستانی، طرح رجیستر شدن دوباره تلفن های همراه چندین مرحله خواهد داشت. اکنون سال هاست که این قانون برداشته شده و موبایل های بسیاری در دست کاربران هستند که شماره IMEI آنها به ثبت نرسیده. بر همین اساس گلستانی عنوان می کند شماره IMEI تلفن های همراهی که اکنون فعال هستند و مردم از آنها استفاده می کنند، از طریق سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات به ثبت می رسد و این پروسه حالا آغاز شده است.

وی همچنین اشاره کرد که کد IMEI موبایل هایی که از تاریخ ۱۵ مهر ماه سال جاری به شکل رسمی از طریق گمرک به کشور وارد شده اند، به ثبت رسیده است.

در مرحله نهایی، موبایل هایی که از تاریخ یاد شده به شکل رسمی وارد کشور نشده اند، از سوی اپراتورهای مخابراتی کشورمان پشتیبانی نخواهند شد اما برای این مسئله، هنوز تاریخی اعلام نشده چرا که در حال حاضر برای این موضوع، تصمیم نهایی اتخاذ نگشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • حسرت
    حسرت | ۱۸ آبان ۱۳۹۴

    هیچ سودی برا عوام نداره ولی برا خواص چرا....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی