ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پردازشگر گرافیکی در چیپست کایرین ۹۵۰ هوآوی عملکردی خیره کننده دارد

بر اساس بنچمارک هایی که به تازگی از چیپست مجتمع توسعه یافته به دست هوآوی منتشر شده، به نظر می رسد که تلفن همراه Mate 8 یک موبایل فوق قدرتمند برای انجام انواع بازی های ویدیویی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۸ آبان ۱۳۹۴ | ۰۹:۲۹

بر اساس بنچمارک هایی که به تازگی از چیپست مجتمع توسعه یافته به دست هوآوی منتشر شده، به نظر می رسد که تلفن همراه Mate 8 یک موبایل فوق قدرتمند برای انجام انواع بازی های ویدیویی خواهد بود.

انتظار می رود این تلفن هوشمند در تاریخ پنجم آذر ماه رونمایی گردد و نخستین باری خواهد بود که چیپست کایرین ۹۵۰ در یک اسمارت فون قرار خواهد گرفت. این چیپست مجتمع از پردازشگر گرافیکی Mali-T880MP4 بهره می برد که مشخصا از نمونه های فعلی که در بازار موجود هستند قدرت و پویایی بالاتری خواهد داشت. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

نسل پیشین چیپست های هوآوی با نام کایرین ۹۳۵ از پردازشگر گرافیکی Mali-628 استفاده می کرد اما کایرین ۹۵۰، به سراغ Mali-880 رفته.

این سازنده چینی در تلفن همراه Mate S که از تکنولوژی شبه فورس تاچ استفاده می کرد نیز از همان چیپست ۹۳۵ خود بهره گرفته بود و حالا با فاصله ای نزدیک از عرضه Mate S، شاهد حضور Mate 8 با چیپست بسیار قدرتمند تر از لحاظ پردازشی و هم از لحاظ گرافیکی خواهیم بود.

k-9

بر اساس بنچمارکی که به تازگی از پردازنده گرافیکی این چیپست منتشر شده، نرخ فریم ها و همچنین جی فلاپس (GFlops - عملیات شناور هر نقطه در ثانیه) به دو برابر رسیده است. بر همین اساس به سادگی می توان گفت که تلفن همراه جدیدی که ابتدای آذر ماه رونمایی می شود، دست کم از لحاظ گرافیکی به شکل قابل توجهی از Mate S جلو تر است.

به جز Mali-T880، چیپست کایرین ۹۵۰ از پردازنده ای ۸ هسته ای و دو خوشه ای نیز استفاده می کند. خوشه اول شامل ۴ هسته از نوع کورتکس A72 با فرکانس کاری ۲.۵۳ گیگاهرتز می شود و در خوشه دوم، می توان چهار هسته ضعیف تر را یافت از نوع کورتکس A53 بوده و با فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز به پردازش مشغول هستند. هوآوی برای توسعه پردازنده این چیپست از معماری big.LITTLE استفاده کرده است.

در نهایت لازم به اشاره است که چیپست کایرین ۹۵۰ توسط خود هوآوی توسعه یافته و از طریق شرکت TSMC و با فناوری ۱۶ نانومتری به تولید انبوه می رسد. این چیپست همچنین مجهز به یک چیپ مودم LTE است که می تواند از سرعت نسل چهارم شبکه های مخابراتی تا دسته بندی ۶ (برابر با ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه) پشتیبانی به عمل آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • THE VERGE
    THE VERGE | ۱۸ آبان ۱۳۹۴

    هیچوقت به سازنده های مستقل چینی اعتماد نکنید ، نتیجه کار همیشه غیر قابل اعتماد هست .

  • مرتضی
    مرتضی | ۱۸ آبان ۱۳۹۴

    من ترجیح میدم دستگاهی که باهاش کار میکنم خنک کار کنه مثله پردازشگرای مدیاتک،حالا گرافیکش یکم ضعیفتر بود به جهنم،خودم اکسپریا سی 4 دارم که فعلا همه بازیهارو عالی داره اجرا میکنه،دمای دستگاه هم یه کوچولو از گرمای دست انسان بیشتره،در عوض اسنپدراگون رو زد وان خیلی بیشتر داغ میکرد.البته فقط پردازشگر نیست مسایل دیگه ای هم دخیله.

  • علی
    علی | ۱۸ آبان ۱۳۹۴

    ایول به هواوی ،،پیشرفتش عالی و قابل تحسینه

  • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
    ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۱۸ آبان ۱۳۹۴

    پردازشگر گرافیکی مالی ربطی به یک چیپست خاص نداره ! به طور کلی مالی Mali880 عالی هس ودر چیپست های مختلف شاهدش خواهیم بود,

  • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
    ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۱۸ آبان ۱۳۹۴

    پردازشگر گرافیکی مالی عالی هست !

مطالب پیشنهادی