ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

استارتاپ مرموز و ساخت کارخانه ای یک میلیارد دلاری جهت توسعه خودروهای الکتریکی

تعداد تولید کنندگان خودروهای لوکس اگرچه محدود و اندک است اما به نظر می رسد که این بازار کوچک سود مناسبی برای فعالان این صنعت دارد و به همین دلیل یک عضو تازه تصمیم گرفته به ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۸ آبان ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

تعداد تولید کنندگان خودروهای لوکس اگرچه محدود و اندک است اما به نظر می رسد که این بازار کوچک سود مناسبی برای فعالان این صنعت دارد و به همین دلیل یک عضو تازه تصمیم گرفته به جمع تولید کنندگان خودروهای لوکس از نوع الکتریکی اش اضافه شود.

این بار یک استارتاپ مرموز از راه رسیده و می خواهد تصور مردم از اتومبیل هایشان را دگرگون کند. استارتاپ مورد بحث، Faraday Future نام دارد و اکنون در پی یافتن مکانی برای تاسیس کارخانه ای با ارزش ۱ میلیارد دلار است تا بتواند خودروهای مورد نظرش را در آن به تولید برساند. در حال حاضر این شرکت کوچک ۴ ایالت را مورد بررسی قرار داده و عنوان نموده که به زودی مقصد نهایی خود برای کارخانه گران قیمتش را عنوان خواهد کرد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در حال حاضر دفتر اصلی Faraday Future در غرب شهر لس آنجلس واقع شده که از کیفیت چندان بالایی هم برخوردار نیست. این استارتاپ همچنین عنوان نمی کند که چگونه یک سرمایه گذار یک میلیاردی برای ایده خود یافته اما اسنادی که در کالیفرنیا به ثبت رسیده اند به یک شخص میلیاردر چینی منتهی می شوند که به عنوان استیو جابز کشور چین شناخته می شود.

gettyimages-470486011-w600

بر اساس اطلاعات اندکی که تا کنون منتشر شده، خودروهای ساخته شده به دست Faraday Future نیز همانند اتومبیل های تسلا، به شکل کامل الکتریکی خواهند بود و در واقع استارتاپ نام برده شده می آید تا با همین شرکت به رقابت بپردازد.

خانم استیسی موریس، سخنگوی Faraday Future می گوید: «زندگی مردم در چند سال اخیر به وسیله گجت هایی که به همراه دارند، دگرگون شده است اما صنعت خودروسازی به هیچ عنوان با این تحول همراه نبوده. خودرو هنوز یکی از مکان هایی به شمار می رود که حسی قدیمی و "غیر متصل" را به شما القا می کند.»

این استارتاپ همچنین اظهار می کند که امید دارد تا ۳ سال آینده، اولین محصول خود را به تولید انبوه برساند. آقای جان گارتنر از موسسه تحلیلی Navigant Research معتقد است: «توسعه یک پلتفرم مخصوص خودروی الکتریکی امری است که دست کم سال ها به زمان نیاز دارد اما با این شرایط، آنها باید در مدت ۱۸ الی ۲۴ ماه چنین کاری را انجام دهند و اگر بتوانند در این چهارچوب زمانی آن را انجام دهند، کار بزرگی کرده اند.»

BN-KQ775_CCIRCU_J_20151007101058-w600

البته باید گفت که اگرچه Faraday به تازگی اظهار وجود کرده اما تلاش هایش از یک سال پیش آغاز شده اند. در ماه مه سال ۲۰۱۴ این شرکت تحت نام LeTV ENV در کالیفرنیا به ثبت رسیده که به شرکت رسانه ای و چینی LeTV بر می گردد که مدیر عامل و موسس آن، شخصی نیست جز Jia Yueting که استیو جابز چین شناخته می شود. [البته کشور چین، استیو جابز زیاد دارد، مدیر عامل شیائومی هم تلاش زیادی می کند شبیه به جابز باشد.]

خانم موریس، سخنگوی استارتاپ یاد شده می گوید:‌ «ما اکنون در مرحله ای هستیم که نمی توانیم از سرمایه گذاران و مالکان اصلی نام ببریم. صرفا می توانم بگویم سرمایه گذاری عالی داریم که قدرت عمل بالایی در اختیار ما قرار داده است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی