ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تاکید کوالکام بر بی مشکل بودن اسنپدراگون ۸۲۰ ساعاتی پیش از معرفی رسمی این چیپست

در انتهای ماه مارس و در بهار سال ۲۰۱۵، شرکت کوالکام صرفا عنوان کرد که در حال توسعه چیپستی است به نام اسنپدراگون ۸۲۰ و اطلاعاتی بسیار مختصر را نیز در اختیار رسانه ها قرار داد. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ آبان ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

در انتهای ماه مارس و در بهار سال ۲۰۱۵، شرکت کوالکام صرفا عنوان کرد که در حال توسعه چیپستی است به نام اسنپدراگون ۸۲۰ و اطلاعاتی بسیار مختصر را نیز در اختیار رسانه ها قرار داد. امشب ولی این شرکت تصمیم دارد به شکل رسمی پرده از این چیپست برداشته و همه مشخصات آن را ارائه دهد.

با اینکه هنوز بیش از ۱۲ ساعت به معرفی رسمی چیپست مورد بحث باقی مانده، مدیر بخش بازاریابی کوالکام تصمیم گرفته در توئیتر اعلام کند که این سیستم-بر-چیپ به هیچ عنوان از مشکل ایجاد گرمای بیش از حد [همانند اسنپدراگون ۸۱۰] برخوردار نیست و از طرفی خیال همه را راحت کند و از سوی دیگر، جلوی هرگونه شایعه ای را بگیرد.

این در حالیست که کوالکام هیچگاه مشکل ایجاد حرارت بیش از حد در چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ را نیز قبول نکرد و نه تنها زیر بار انتقادات نرفت، بلکه به طور کلی همه این خبرها را «شایعه» و «کاملا بی اساس» دانست. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس مخلوطی از آخرین خبرهای رسمی از سوی خود کوالکام و شایعاتی که پیرامون این چیپست وجود دارند، سیستم-بر-چیپ اسنپدراگون ۸۲۰ از یک پردازنده چهار هسته ای و دو خوشه ای برخوردار است که اگرچه هسته های آن از تکنولوژی های توسعه یافته از سوی ARM بهره گرفته اند، ولی به شکل تمام و کمال سفارشی شده اند.

این در حالیست که کوالکام، از پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۳۰ نیز در کنار این پردازنده ۴ هسته ای استفاده کرده است. چیپست یاد شده همچنین قابلیت پشتیبانی از رم های دوکاناله با تکنولوژی LPDDR4 را نیز داراست و در آن، یک چیپ مودم LTE با پشتیبانی از دسته بندی ۱۰ (سرعت دانلود تا 450 مگابیت بر ثانیه) نیز بکار رفته است.

کوالکام یک چیپ کوچک دیگر برای مدیریت مصرف انرژی را نیز به اسنپدراگون ۸۲۰ افزوده و شرکت آمریکایی، به تازگی عنوان نموده که تصمیم دارد آن را با تکنولوژی ۱۴ نانومتری FinFET به تولید برساند؛ نوعی از تکنولوژی که اکنون تقریبا فقط سامسونگ از آن برخوردار است و به نظر می رسد که به طور کلی، تولید کننده عمده این چیپست سامسونگ باشد.

نکته اینجاست که کوالکام با معرفی اسنپدراگون ۸۱۰ و مشکلاتی که برای آن به وجود آمد، بخشی از اعتبار خود را از دست داد و اکنون نمی تواند بار دیگر چنین اشتباهی را تکرار کند. در هر حال، باید دید امشب کوالکام چه خواهد کرد و این چیپست، از چه جذابیت هایی برخوردار خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • علی
    علی | ۱۹ آبان ۱۳۹۴

    من سامسونگ با چیپ 810 داشتم تو بازی قسمت مموریش خیلی داغ میکرد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی