ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ تولید انبوه چیپست اگزینوس 8890 را برای تلفن هوشمند گلکسی اس 7 آغاز کرده است [شایعه]

چندی است که موج شایعات در مورد سامسونگ و فعالیت هایش تقویت شده و جدیدترین آنها در مورد چیپستی است که احتمالا اگزینوس 7420 را از میدان خارج کرده و نامش را به عنوان قدرتمندترین ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ آبان ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

چندی است که موج شایعات در مورد سامسونگ و فعالیت هایش تقویت شده و جدیدترین آنها در مورد چیپستی است که احتمالا اگزینوس 7420 را از میدان خارج کرده و نامش را به عنوان قدرتمندترین چیپ بازار به ثبت خواهند رساند.

این تراشه جدید که اگزینوس 8890 نام دارد آنطور که در شایعات آمده مراحل تولید را پشت سر می گذارد و اگر خاطرتان باشد پیشتر گفته شده بود فرایند تولید آن از ماه دسامبر آغاز می شود.

سامسونگ نیز خود را آماده می کند تا اگزینوس 8890 را در یکی از نسخه های پرچمدار آتی خود یعنی تلفن هوشمند گلکسی اس 7 به خدمت بگیرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

آیا این خبر می تواند حکایت از آن داشته باشد که سامسونگ قصد تولید زودتر از موعد تلفن هوشمند مورد بحث را دارد؟ باید بگوییم که چنین ظنی به هیچ وجه باطل نیست.

اگر خاطرتان باشد پیشتردر خبرها آمده بود که پرچمدار آتی سامسونگ در ماه فوریه سال 2016 از راه می رسد و احتمالا دو نسخه دارد؛ یکی همراه با چیپست اگزینوس 8890 و دیگری همراه با چیپست اسنپدراگون 820 کوالکام.

در مورد چیپست اگزینوس باید بگوییم که طبق شایعات قبلی از نوع هشت هسته ای، 64 بیتی با سرعت کلاک 2.4 گیگاهرتز است و گفته می شود که از هسته های ARMv8 بهره خواهد برد.

چیپست آتی سامسونگ درست مانند نسخه 7420 احتمالا با استفاده از فرایند 14 نانومتری FinFET تولید خواهد شد و براساس شایعه دیگری که پیشتر منتشر گردید، این کمپانی کره ای در نظر دارد تا اواخر سال 2016 میلادی، فرایند 10 نانومتری را در تولید چیپست هایش مورد استفاده قرار دهد و این یعنی شانس آنکه اگزینوس 8890 با استفاده از این فرایند تولید شود تقریبا برابر با صفر است.

علاوه بر این، اخیرا نتایج بنچمارک Geekbench مربوط به این چیپست نیز در فضای مجازی منتشر گردیده که البته بهتر است اندکی با دیده تردید به آنها نگریسته شود.

در هرحال، امتیاز به دست آمده این قطعه سیلیکونی در بنچمارک یاد شده برابر با 2304 در تست تک هسته ای و 8038 در تست چند هسته ای گزارش شده که رقم قابل توجهی است و اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم حدودا 1.75 مرتبه از نتایج عملکرد چیپ A9 اپل در تست چند هسته ای و 1.1 برابر در حالت تک هسته ای بهتر است.

البته اخبار داغ بازار چیپست به این نقطه ختم نمی شوند و آنطور که گفته شد اگزینوس 8890 تنها یکی از سه چیپست در دست تولید سامسونگ است.

iphone6sbenchmark-1-1

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ممد
    ممد | ۲۰ آبان ۱۳۹۴

    همه چی تمومه سامسونگ آخرشی پسر ایولا داری الان ایفون داره خز میشه همه دیگه دارن قربون خدا برم که به ما چشم داد وگرنه چجوری سیب کل زده رو میدیدیم هه
    کاربردی ترین و بهترین و با کیفیت ترین و قوی ترین گوشی سامسونگ سروره همه برندا

  • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
    ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۱۹ آبان ۱۳۹۴

    از شهر کهن , شهر هنر , شهر راز (( شیراز )) به همه درودhelloمیفرستم, طبق این خبر و حتی اطلاعات رسمی که مدتی قبل از طریق جدول رسمی نموداری ژکبنچ از چیپست پردازنده اکسینوسM1 یاهمین 8890 که حتی رقیب جدی Apple A10خواهد بود منتشر شد! این چیپست با اختلاف اونهم (( زیاد )) در هر دو تست تک و چند هسته ای تمام رقباش رو شکست داد, رقبایی سرسخت و قدرتمند مانند Apple A9 وApple A9X وکایرین950 که خیلی گردوخاک کرده و همه رو متعجب و نوکلن بهینه شده و قدرتمندشده نسخه2 و... اگرچه در همین جدول نموداری نسخه قبلی اکسینوس یعنی 7420 باوجود فوق بهینه بودن و کارآمدبودن از Apple A9 وA9X و... در تست تک هسته ای شکست خورد والبته تاحدودی چند هسته ای ! گلکسیS7 سامسونگ به احتمال فوق فوق قدرتمند بهترین فبلت و موبایل خواهد شد با توجه به قدرتمندترین چیپست پردازنده اش اکسینوسM1 یاهمون8890 و بهترین صفحه نمایشی که داره یعنی سوپرآمولد که محصول اختصاصی سامسونگ هس که در بین تمام انواع دیگر صفحه نمایش ها بالاترین زاویه دید داره و بالاترین درخشندگی رو داره و بالاترین عمق رنگ رو داره و بهینه هست در مصرف و زیر نور خورشید بالاترین دید رو ارائه میده و موارد دیگر که میدونید, البته آینده رو نمیشه پیش بینی کرد ! من خودم تعصبی نیستم و هرچه بهترین بشه رو خریداری خواهم کرد , البته به احتمال 95درصد مطمئنم که گلکسیS7 بهترین خواهد شد , عشق به این هم که متأطفانه درمورد صحبتی نمیشه امیدوارم که : همینطور که دربقیه موارد توجه دارن شرکت ها حتی همین سامسونگ به باطری قدرتمند با ماندگاری بیش از بهترین باطری فعلی هم توجه کنن! من قصد صد درصدی برای خرید گلکسی S7 یابعدش آیفون7 دارم اما مطمئنن میدونید اگه گلکسیS7 و آیفون 7 عالی باشن اما باطری قدرتمند نداشته باشن یعنی بزرگترین ضعف رو دارن که برای من و مطمئنن شما غیرقابل قبول هست و من اگه اینطور بشه لازم باشه تاسال2017یا2018 هم صبر میکنم تا فبلتی در دست بگیرم که باهمه قدرتمندی هایی که داره در صفحه نمایش و چیپست و... از یک باطری نه قوی در واقع از یک باطری فوق قوی بهره برده باشه (( تعصب و دروغ و توهین ممنوع و زنده باد آگاهی ))

    • hasan
      hasan | ۲۰ آبان ۱۳۹۴

      الان چه گوشی دستته که میخوای تا اون موقع صبر کنی؟

      • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
        ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۲۰ آبان ۱۳۹۴

        عزیز گرامی مهم نیس هم اکنون چه گوشی دستم هس مهم اینه که هدف گذاری کردم گلکسیS7 سامسونگ و بعدش آیفون7 اپل رو , مطمئنم برای خودتون هم باطری فوق قدرتمند مهم هس در کنار موارد دیگر فوق قدرتمند, من به شکل عملی بااکثر انواع موبایل ها کار کردم , همه موبایل های فعلی موجود در بازار از32 بیتی ها تا64 بیتی هاش مطمئن باشید تاسال 2016و2017و2018 جوابگو هستن , امیدوارم که در باطری هم شاهد بهبود واقعی باشیم مخصوصا در شاهکاری مانند گلکسیS7و آیفون7 و...

      • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
        ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۲۰ آبان ۱۳۹۴

        عزیز گرامی مهم نیس هم اکنون چه گوشی دستم هس مهم اینه که هدف گذاری کردم گلکسیS7 سامسونگ و بعدش آیفون7 اپل رو , مطمئنم برای خودتون هم باطری فوق قدرتمند مهم هس در کنار موارد دیگر فوق قدرتمند, همه موبایل های فعلی موجود در بازار از32 بیتی ها تا64 بیتی هاش مطمئن باشید تاسال 2016و2017و2018 جوابگو هستن , امیدوارم که در باطری هم شاهد بهبود واقعی باشیم مخصوصا در شاهکاری مانند گلکسیS7و آیفون7 و...

مطالب پیشنهادی