ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک: شاید گجتی در حوزه سلامت بسازیم، اما آن دستگاه اپل واچ نخواهد بود

تیم کوک می گوید، اپل واچ احتمالا مجوزهای لازم برای استفاده شدن به عنوان یک ابزار پزشکی را دریافت نخواهد کرد اما اپل شاید دستگاه دیگری با این کاربرد را تولید کند. کوک این اظهارات ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ آبان ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

تیم کوک می گوید، اپل واچ احتمالا مجوزهای لازم برای استفاده شدن به عنوان یک ابزار پزشکی را دریافت نخواهد کرد اما اپل شاید دستگاه دیگری با این کاربرد را تولید کند.

کوک این اظهارات را اوایل امروز و در جریان مصاحبه اش با نشریه تلگراف مطرح نمود و خاطرنشان کرد، اگر اپل واچ بخواهد مراحل تست سازمان غذا و دارو را طی کند، آنگاه ممکن است چرخه عرضه آن بیش از اندازه کند شود و همین مساله میتواند «اپل را از دست زدن به نوآوری و ابداع باز دارد.»

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

همانطور که تایید خواهید کرد، این اظهارات در مقایسه با آنچه پیش از عرضه اپل واچ از سوی این شرکت ساکن کوپرتینو شنیده بودیم فرق دارد. در آن زمان، گفته می شد این کمپانی مشغول ساخت نوعی پوشیدنی است که تمامی انواع حسگرهای حوزه سلامتی را در خود جای داده است.

در هر صورت، کوک قصد فاصله گرفتن از چشم انداز سلامتی اپل را ندارد و در مصاحبه اش با تلگراف گفته است از اینکه کالای دیگری را در کنار ساعت هوشمند اپل برای تست شدن در اختیار سازمان غذا و دارو قرار دهد، باکی ندارد.

در مورد چیپستی آن گجت هم کوک گفته «می توانید چیزهای دیگری را در نظر بگیرید که در کنار این محصول مورد استفاده قرار می گیرند؛ شاید یک اپلیکیشن و شاید هر چیز دیگری».

محض اطلاع شما باید بگوییم در ایالات متحده آمریکا، چنانچه قرار باشد کالایی در حوزه تشخیص یا درمان بیماری ها مورد استفاده قرار بگیرد باید مجوز سازمان غذا و داروی این کشور را دریافت کند و این یعنی، فکری که کوک در سر دارد فراتر از دنبال کردن فعالیت ها و ضربان قلب کاربر (کاری که ساعت های هوشمند امروزی انجام می دهند) است.

این نخستین باری است که اپل روشن کرده، ساعت هوشمندش قرار نیست مسیر پیش روی ابزارهای پزشکی را طی کند. البته گجت مورد بحث امروز چنین جایگاهی را ندارد با این همه، واضح است که اپل مشغول کار روی پاره ای امکانات سلامتی برای گجت های تولیدی اش است.

ممکن است این کمپانی مستقر در کوپرتینو قصد اضافه کردن تعدادی گجت ابتدائی را داشته باشد که صرفا کاربر را به داشتن عادات سالم تشویق می کنند و نیازی به دریافت مجوز از سوی سازمان غذا و دارو ندارند اما هر دستگاه پیشرفته ای که در این حوزه ساخته شود باید فرایند تست سازمان یاد شده را طی کند و این مساله نیز مستلزم اعمال پاره ای تغییرات احتمالی در دستگاه و بهبود تکنولوژی به خدمت گرفته شده در آن پیش از عرضه اش به بازار خواهد بود.

این پروسه طولانی می تواند مشکلی جدی برای اپل واچ باشد که برای عرضه انبوه به بازار ساخته شده و اپل نیز حساب ویژه ای روی فروش سال به سال آن باز کرده است.

کوک همچنین در جریان مصاحبه اش به عرضه آیپد پرو اشاره کرد و از فرصت به وجود آمده برای طعنه زدن به رقبایش استفاده کرد و اینطور گفت: من معتقدم اگر کاربری به دنبال PC می گردد چرا باید دیگر پی سی بخرد؟ نه، واقعا، شما چرا باید پی سی بخرید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی