ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شما اجسام را لمس کنید تا ساعت هوشمند EM-Sense نامشان را بگوید

همه می دانیم که انسان حواس 5 گانه دارد و به واسطه آنها تمام امور زندگی را به انجام می رساند. اما این حواس با همه پیشرفته بودنشان محدودیت هایی هم دارند که شاید از ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۹ آبان ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

همه می دانیم که انسان حواس 5 گانه دارد و به واسطه آنها تمام امور زندگی را به انجام می رساند. اما این حواس با همه پیشرفته بودنشان محدودیت هایی هم دارند که شاید از آنها بی خبر باشید. یکی از آنها، عدم توانایی در شنیدن و درک نویزهای الکترومغاطیس است. این نویزها فرکانس بسیار پایینی دارند و عموما از بدن انسان عبور می کنند.

اما به تازگی برخی از محققان دانشگاه کارنگی ملون و موسسه تحقیقاتی دیزنی ساعت هوشمندی ساخته اند که این نویزها را تشخیص می دهد و در نتیجه آن می تواند نوع جسمی که لمس می کنید را به شما بگوید.

روش کار این تیم تحقیقاتی نیز پیچیدگی خاصی ندارد، آنها ابتدا یک رادیوی پوشیدنی ارزان و ساده را تقویت کرده اند تا موج های الکترومغناطیس را دریافت کند. سپس، نرم افزار اختصاصی برای ساعت هوشمند توسعه داده اند تا بتواند جنس اجسام مختلف را از هم تمیز و نوع آنها را تشخیص دهد. در آخر هم در نتیجه این کارها یک گجت پوشیدنی به نام EM-Sense تولید کرده اند که می تواند به صورت خودکار به شما بگوید در حال باز کردن در، کار کردن با کامپیوتر یا شاید مسواک زدن هستید.

برای آشنایی بیشتر با این ساعت و کاربردهایی که می تواند داشته باشد در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مهم ترین و با ارزش ترین ویژگی این تکنولوژی این است که باعث می شود ساعت هوشمند فقط یک نمایشگر دوم برای اسمارت فون به شمار نرود و کارهای مفید بیشتری نیز انجام دهد. تصور کنید وقتی در حال مسواک زدن هستید، ساعت هوشمند به صورت اتوماتیک شروع به شمارش زمان کند، یا مثلا وقتی رانندگی می کنید، برای امنیت بیشترتان تعداد پیغام ها و هشدارهای موبایل را کم و محدود کند تا کمتر حواستان پرت شود. یا از همه جالب تر، وقتی در اتاق کار خود را باز می کنید، به طور خودکار ایمیل ها یا لیست کارهایی که باید انجام دهید را برایتان بخواند.

در مورد اینکه آیا ساعت های هوشمند اندرویدی یا اپل واچ از این فناوری استفاده خواهند کرد یا خیر حرفی به میان نیامده اما اگر در آنها گنجانده شود بدون شک موجب خرسندی کاربرانشان خواهد بود. سخت افزار این اختراع هزینه بسیار پایینی دارد و خیلی راحت می توان در اندازه های کوچک در حجم وسیعی تولیدشان کرد. اما نرم افزار آن جای کار دارد و باید با وسایل و ابزارهای بیشتری از زندگی روزمره انسان ها آشنا شود.

اگر این تکنولوژی توسعه پیدا کند و میزان دقت و قابلیت تشخیصش بیشتر شود، می تواند تحولی بزرگ در زندگی روزمره انسان ها ایجاد کند.

lowres_emsense_fridge-w600

lowres_emsense_kitchen-w600 lowres_emsense_ladder-w600

lowres_emsense_laptop_auth-w600

lowres_emsense_motorcycle-w600

lowres_emsense_roomschedule-w600

lowres_emsense_motorcycle_signal-w600

lowres_multi-user_touch-w600

lowres_emsense_trackpad-w600

lowres_emsense_toothbrush-w600

lowres_emsense_tablet-w600

lowres_emsense_stove-w600

lowres_emsense_scale-w600

lowres_emsense_3dprinter_signal-w600

lowres_emsense_3dprinter-w600

lowres_emsense_dooractive-w600

lowres_emsense_door-w600

lowres_emsense_dremelspeed-w600

lowres_emsense_sander_illustration-w600

lowres_emsense_dremel_illustration-w600

lowres_allobjects-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۲۰ آبان ۱۳۹۴

    نمیدونم چرا باورش سخته
    نگاه به تاریخ انداختم شاید ربطی به 11/11 داره...

  • ب.ز
    ب.ز | ۱۹ آبان ۱۳۹۴

    جالب بود ...

مطالب پیشنهادی