ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت مسیریابی آفلاین به اپلیکیشن گوگل مپز اضافه شد

هرگاه از نقشه و مسیریابی سخن به میان می آید، همگی از گوگل مپز به عنوان سردمدار این حوزه یاد می کنند. با این حال همیشه عملکرد ضعیف نقشه های گوگل در زمینه قابلیت های ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۰ آبان ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

هرگاه از نقشه و مسیریابی سخن به میان می آید، همگی از گوگل مپز به عنوان سردمدار این حوزه یاد می کنند. با این حال همیشه عملکرد ضعیف نقشه های گوگل در زمینه قابلیت های آفلاین مورد انتقاد کاربران بوده است.

این نقطه ضعف امروز با عرضه یک بروزرسانی پوشش داده خواهد شد. گوگل طی بیست و چهار ساعت آینده امکان جستجو و مسیریابی آفلاین را به نسخه اندروید گوگل مپز اضافه خواهد کرد و طی هفته های آینده این قابلیت را در اختیار کاربران iOS نیز قرار خواهد داد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

پیش از استفاده از نقشه های آفلاین، در ابتدا می بایست نقشه منطقه مورد نظرتان را در حالت آنلاین دانلود کرده باشید. با این کار، گوگل مپز هر 15 روز یکبار و هر زمان که به اینترنت متصل بودید، نقشه ها را به صورت خودکار بروزرسانی می کند بنابراین می توانید از بروز بودن نقشه ها اطمینان حاصل کنید.

Offline-Maps-setup

البته در نقشه های آفلاین محدودیت هایی هم دارید: تنها اسم مراکز به ثبت رسیده در گوگل مپز را به همراه امتیازات و شماره تلفن آنها مشاهده می کنید و نمی توانید تصاویر و بررسی کاربران در آن نقطه را ببینید. همچنین امکان سوئیچ به نقشه های هوایی و مسیریابی پیاده یا جاده ای به صورت آفلاین را ندارید.

-86600222-e052ecef-7abe-4fea-b34d-4dca5756c76e

اما با وجود این مشکلات جزئی، این بروزرسانی می تواند یکی از بزرگترین مشکلات گوگل مپز را مرتفع کرده و از حجم انتقادات در مورد این اپلیکیشن مسیریابی بکاهد.

بنابرگفته آماندا بیشاپ مدیر پروژه های گوگل، با بروزرسانی گوگل مپز شاهد سرعت جستجو و بارگذاری بالاتری نسبت به نسخه های پیشین خواهید بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • مجتبی تواضعی
    مجتبی تواضعی | ۲۰ آبان ۱۳۹۴

    من نقشه های گوگل مپ رو برای شهری که ساکنش هستم اصفهان رو توی گوشیم سیو دارم نمیدونم شماها چی میگین؟

  • parham
    parham | ۲۰ آبان ۱۳۹۴

    قبلن هم که گوگل مپ حالت آفلاین مپ داشت. ولی زیاد به درد نمی خورد. چند بار می خواستم برم بیرون اون قسمت های نقشه رو آفلاین کردم ولی همون روز که خواستم استفاده کنم باز نمی شد نقشه. البته اون موقع هدف از آفلاین یز دیگه ای بود. این بود که منطقه روی دستگاه (حافظه ی موقت) ذخیره بشه و هر بار موقع باز شدن برنامه نیاز به دانلود دوباره نباشه و نقشه زودتر بیاد بالاتر .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی