ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل و اپل اپلیکیشن InstaAgent را به دلیل سرقت گذرواژه کاربران حذف کردند

اپل و گوگل یکی از محبوب ترین کلاینت های سوم شخص اینستاگرام را حذف کردند که مشخص شده بود بدون اجازه عکس روی حساب کاربران قرار داده و گذرواژه حساب کاربری را نیز سرقت می ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۰ آبان ۱۳۹۴ | ۱۳:۱۵

اپل و گوگل یکی از محبوب ترین کلاینت های سوم شخص اینستاگرام را حذف کردند که مشخص شده بود بدون اجازه عکس روی حساب کاربران قرار داده و گذرواژه حساب کاربری را نیز سرقت می کند.

این اپلیکیشن InstaAgent نام داشت و برای این منظور نام کاربری و گذرواژه افرادی که از آن استفاده می کردند را درون یک فایل متنی ساده و رمزگذاری شده برای سرورهای نامعلومی ارسال می کرد.

پس از مشخص شدن این موضوع گوگل به سرعت اپلیکیشن یاد شده را از روی فروشگاه نرم افزاری خود حذف کرد و اپل هم پس از گذشت چند ساعت همین کار را انجام داد.

اینستاگرام پیش از این هم نسبت به استفاده اپلیکیشن های غیر رسمی هشدار داده بود، نمونه هایی مثل همین مورد که قابلیت های بیشتری، از جمله امکان مشاهده افرادی که از پروفایل شخص دیدن کرده اند را در اختیار کاربر قرار می داد.

نسخه iOS این اپلیکیشن در ۲ کشور انگلستان و کانادا به صدر لیست نرم افزارهای رایگان App Store راه یافته بود و نسخه اندرویدی آن نیز در فروشگاه های Play Store در کشورهای مختلف بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار بار دانلود شده بود.

در پایان لازم به ذکر است هرچند اپلیکیشن InstaAgent اکنون حذف شده، اما اگر از کاربران آن بوده اید لازم است گذرواژه خود را تغییر دهید و پیشنهاد می کنیم در آینده نیز نسبت به استفاده از نرم افزارهای مشابه، امکان بروز مجدد چنین اتفاقی را در نظر داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • رضوان
    رضوان | ۲۰ آبان ۱۳۹۴

    بهترین اپ جانبی برای اینستاگرام og instagram+. البته تا جایی که خبر ندارم واسه پلتفرم اپل ساخته نشده.

  • مهندس
    مهندس | ۲۰ آبان ۱۳۹۴

    از گوگل انتظار نداشتیم...

    • محسن
      محسن | ۲۰ آبان ۱۳۹۴

      چه ربطی به گوگل داره ؟

مطالب پیشنهادی