ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابرکامپیوتر کوچک انویدیا می تواند سخت افزارها را هوشمندتر کند

یادگیری ماشینی مقوله ای است که این روزها همه شرکت های بزرگ به آن توجهی ویژه نشان می دهند و تمایل دارند آن را به هر شکلی که می توانند، به محصولات و سخت افزارهایی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۰ آبان ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

یادگیری ماشینی مقوله ای است که این روزها همه شرکت های بزرگ به آن توجهی ویژه نشان می دهند و تمایل دارند آن را به هر شکلی که می توانند، به محصولات و سخت افزارهایی که به فروش می رسانند اضافه کنند.

بر همین اساس امروز شرکت Nvidia خبر می دهد که یک ماژول مخصوص به نام Jetson TX1 را در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد داد که تمرکز ویژه ای بر یادگیری ماشینی در آن صورت گرفته. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این ماژول به توسعه دهندگان کمک می کند تا برخی محاسبات را به شکلی سریع و راحت انجام دهند. این محاسبات دربرگیرنده مواردی همچون درون های مستقل، تشخیص چهره و تحلیل رفتارها خواهند بود.

این اولین تلاش شرکت انویدیا در زمینه فراگیرتر کردن یادگیری ماشینی نیست. کمپانی یاد شده، سال گذشته نیز یک کیت توسعه در همین زمینه را با نام TK1 در اختیار توسعه دهندگان قرار داد و اکنون ماژول TX1 جایگزین همان کیت شده است.

این ابر کامپیوتر کوچک به پورت ethernet و استاندارد 802.11 ac مجهز شده و با سیستم عامل لینوکس به دست توسعه دهندگان می رسد. این محصول از ۲۱ آبان ماه برای ثبت پیش سفارش موجود خواهد شد و ارسال آن برای توسعه دهندگان از ۲۵ آبان ماه آغاز می گردد. قیمت خرده فروشی آن ۵۹۹ دلار خواهد بود که البته شرکت انویدیا آن را با پرداخت بهای ۲۹۹ دلار در اختیار دانش آموزان و دانشجویان قرار خواهد داد.

Jen-Hsun Huang، مدیرعامل انویدیا می گوید که این ماژول به توسعه دهندگان و کسب و کارهای کوچک کمک می کند تا بتوانند از تکنولوژی تشخیص چهره به شکلی ساده بهره بگیرند؛ نوعی از فناوری که اکنون بیشتر می توان آن را در محصولات فیسبوک و گوگل دید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سینا
    سینا | ۲۰ آبان ۱۳۹۴

    به نظرم انویدیا اگر قدرت و تمرکزش رو روی همون پردازش گر های گرافیکی و درایو های گرافیکی بزاره خیلی بهتره .

مطالب پیشنهادی