ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل کروم به زودی پشتیبانی از نسخه های قدیمی ویندوز و Mac OS X را متوقف خواهد کرد

گوگل کروم که سومین مرورگر دسکتاپ پر استفاده در جهان به شمار می رود، دیگر از نسخه های قدیمی سیستم عامل Mac OS X اپل و ویندوز مایکروسافت پشتیبانی نخواهد کرد. گوگل می گوید پشتیبانی از ویندوز XP و ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۰ آبان ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

گوگل کروم که سومین مرورگر دسکتاپ پر استفاده در جهان به شمار می رود، دیگر از نسخه های قدیمی سیستم عامل Mac OS X اپل و ویندوز مایکروسافت پشتیبانی نخواهد کرد.

گوگل می گوید پشتیبانی از ویندوز XP و Vista و Mac OS X های نسخه ۱۰.۶، ۱۰.۷ و ۱۰.۸ در ماه آوریل سال آینده میلادی، مصادف با اواخر فروردین متوقف خواهد شد، چرا که این نسخه ها دیگر توسط خود مایکروسافت و اپل هم پشتیبانی نمی شوند.

شرکت ساکن مانتین ویو در حالی این خبر را روی وبلاگ خود اعلام کرده که سال گذشته گفته بود با وجود قطع پشتیبانی ویندوز XP توسط سازنده در سال ۲۰۱۴، به دلیل کاربران متعدد به ارائه بروزرسانی های مرورگر کروم روی این نسخه ادامه خواهد داد.

با توجه به این مسئله می توان نتیجه گرفت که ویندوز ویستا کاربر چندانی ندارد، چرا پشتیبانی این سیستم عامل توسط مایکروسافت تا ۲۲ فروردین ۹۶ ادامه خواهد داشت، اما گوگل بدون توجه به این موضوع تصمیم گرفته پشتیبانی از این نسخه را نیز متوقف نماید.

هرچند نسخه های فعلی این مرورگر پس از توقف پشتیبانی به فعالیت روی سیستم عامل های یاد شده ادامه خواهند داد، اما سازنده به کاربران توصیه کرده سیستم عامل خود را بروزرسانی کنند تا همواره امکان استفاده از آخرین و امن ترین نسخه گوگل کروم برایشان وجود داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی