ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت آماده است تا اهالی کسب و کار را به سمت ویندوز ۱۰ هدایت کند

تنها سه ماه از عرضه ی ویندوز ۱۰ می گذرد و اخبار حکایت از آن دارند که ۱۱۰ میلیون دستگاه مختلف تا به امروز به این سیستم عامل به روز رسانی شده اند. مایکروسافت امروز ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۱ آبان ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۴

تنها سه ماه از عرضه ی ویندوز ۱۰ می گذرد و اخبار حکایت از آن دارند که ۱۱۰ میلیون دستگاه مختلف تا به امروز به این سیستم عامل به روز رسانی شده اند. مایکروسافت امروز اعلام نموده ۱۲ میلیون کامپیوتری که مرتبط به کسب و کارهای گوناگون هستند از جدیدترین نسخه ی ویندوز بهره می گیرند و این غول نرم افزاری حالا پلتفرمش را آماده سازی می کند تا بر روی میلیون ها کامپیوتر دیگر همین دسته بندی نیز حضور داشته باشد.

مایکروسافت ساعاتی پیش آپدیتی را برای ویندوز ۱۰ عرضه کرده که بسیاری از قابلیت های و امکانات جدید آن برای عموم کاربران ارزشمند است، اما بخش عظیمی از تمرکز به روز رسانی مورد اشاره بر روی اهالی کسب و کار قرار گرفته تا قانع شوند سیستم هایشان را ارتقا دهند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تری میرسون، از مدیران واحد توسعه ی ویندوز، قبلاً در مصاحبه ای گفته بود: «ما به شدت در تلاشیم تا پاسخگوی مشتریان خود باشیم. با به روز رسانی که برای ویندوز ۱۰ در فصل پائیز عرضه خواهد شد پلتفرم ما به نقطه ی بلوغش خواهد رسید و می توانیم با اعتماد به نفس آن را به سازمان ها و نهادهای مختلف توصیه کنیم» این گفته ها نشان می دهد غول نرم افزاری اهل ردموند تا چه حد بر روی آپدیت اخیر و اهمیت آن تمرکز داشته و در اصل آن را تکامل بخش محصولش می دانسته.

البته از سوی دیگر شاید اظهار نظر و دیدگاه های یاد شده در رابطه با نسخه های پیشین سیستم عامل مورد بحث نیز وجود داشته اند. کسب و کارها و نهادهای گوناگون معمولاً برای ارتقا نیازمند محرک هایی هستند و به شکل رایج همواره منتظر عرضه ی اولین سرویس پک باقی می مانند و پس از آن ارزیابی ها برای رفتن به نسخه ی جدید را آغاز می کنند.

مایکروسافت نمی خواهد آنچه که در مورد ویندوز اکس پی رخ داد تکرار شود.

ناگفته نماند که اینبار اوضاع قدری برای مایکروسافت فرق دارد، این شرکت نیازمند آن است که اهالی کسب و کار به نسل جدید پلتفرمش ارتقا یابند و برای ماندن روی ویندوز ۷ پافشاری نکنند. مایکروسافت نمی خواهد آنچه که در مورد ویندوز اکس پی رخ داد تکرار شود و بعد از گذشت سال ها کامپیوترهای مشاغل گوناگون متکی به نسخه ای قدیمی از محصولات نرم افزاری اش باشند که هر روز پشتیبانی کردن از آنها سخت تر می شود و ضمناً درآمدی را هم برایش به همراه ندارند.

ویندوز ۱۰ در درون خود راهکارهایی را جای داده تا اهالی کسب و کار را به ارتقا ترغیب کند. کمپانی توسعه دهنده امروز از «ویندوز آپدیت» و «ویندوز استور» برای مشاغل پرده برداشته که هر دوی آنها مدیریت اپلیکیشن ها و به روز رسانی ها بر روی مجموعه ای از سیستم های یک شرکت را بسیار آسان می کنند.

همچنین غول نرم افزاری ردموند گزینه های مدیریت دیوایس های موبایلی یا همان ابزارهای قابل حمل خود را نیز بهبود بخشیده و راهکارهای ساده تر و بهتری را در این زمینه عرضه نموده.

win10rev-3

این امکانات جدید مطمئناً عامل هایی انگیزشی به حساب می آیند که سبب خواهند شد برخی از نهادها و سازمان ها سیستم هایشان را ارتقا دهند، ولی نتیجه ی واقعی زمانی مشخص می شود که با رشد عدد ۱۱۰ میلیون سیستم دارای ویندوز ۱۰، رقم ۱۲ میلیون کامپیوتر مرتبط به کسب و کار نیز با نسبتی معقول افزایش یابد.

مایکروسافت ماموریتی را برای خود تعریف کرده که طی آن یک میلیارد دیوایس ظرف دو یا سه سال آینده باید ویندوز ۱۰ را اجرا کنند، تحقق این ماموریت از یک راه امکان دارد و آنهم چیزی نیست جز همراهی کسب و کارهای بزرگ با این شرکت و ارتقا یافتن کامپیوترهای بسیاری از آنها به جدیدترین نسخه ی پلتفرم ردموندی ها.

شرکت هایی مانند دایملر، نسله، KPMG، Hendrick Motorsports و ویرجین همگی در حال محک زدن ویندوز ۱۰ هستند ولی مایکروسافت نیازمند آن است که هزاران کسب و کار دیگر در همین مقیاس همراهش گردند.

امروز اولین آپدیت اساسی جدیدترین نسخه ی ویندوز عرضه شده ولی مشاغل می توانند در سال آینده منتظر به روز رسانی هایی به مراتب جدی تر و ارزشمند تر باشند.

برای مثال قابلیت هایی مانند افزونه ها بناست به مرورگر اج بیایند و در اوایل ۲۰۱۶ پیش از اینکه این امکان برای میلیون ها کاربر عرضه شود اول در اختیار بتا تسترها قرار خواهد گرفت تا اطمینان حاصل گردد همه چیز به شکل صحیح توسعه یافته.

شایان ذکر است میرسون خاطر نشان ساخته که آنها برای به روز رسانی روزهای تقویم را نخواهند شمرد و عجله نخواهند کرد؛ هر امکان جدیدی را به بهترین شکل و در نقطه ای که کامل ترین کارایی اش را ارائه نماید به صورت به روز رسانی عرضه خواهند کرد.

مایکروسافت می گوید ویندوز ۱۰ و توسعه اش ادامه دارد و برای دیدن بهبود های حاصل از توسعه باید منتظر سال ۲۰۱۶ باشیم، جایی که باز هم آپدیت های دیگری ارائه خواهند شد و همچنین می بایست صبر کنیم تا مشخص گردد کسب و کارها ارتقا به این پلتفرم را می پذیرند یا در مقابل آن بازهم مقاومت خواهند نمود. به یقین مقاومت آنها خوشایند ساکنین ردموند نیست و آنها هوشمندانه تلاش خواهند کرد تا از چنین روندی پیشگیری کنند.

نظر شما در این رابطه چیست و فکر می کنید مایکروسافت خواهد توانست در مسیری که پیش گرفته موفق شده و با همراه کردن کسب و کارها با خود تا سه سال دیگر ویندوز ۱۰ را روی یک میلیارد دیوایس به اجرا درآورد یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • عشق کامپیوتر
    عشق کامپیوتر | ۲۲ آبان ۱۳۹۴

    سلام یه سوال درباره ی خرید لپتاپ دارم اگه ميشه دیجیاتو یه مقاله درباره این بذاز

  • احسان چهری
    احسان چهری | ۲۲ آبان ۱۳۹۴

    'مایکی' کار خودشو بلده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی