ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ چیپست اگزینوس ۸۸۹۰ را معرفی کرد؛ هسته های پردازشی سفارشی در کنار قدرت و کارایی بیشتر

سامسونگ امروز عاقبت به گمانه زنی ها، شایعات و اخباری که از طریق پایگاه داده بنچ مارک های گوناگون به بیرون درز میافتند خاتمه داد و از چیپست ۶۴ بیتی و هشت هسته ای خود ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۱ آبان ۱۳۹۴ | ۱۰:۵۹

سامسونگ امروز عاقبت به گمانه زنی ها، شایعات و اخباری که از طریق پایگاه داده بنچ مارک های گوناگون به بیرون درز میافتند خاتمه داد و از چیپست ۶۴ بیتی و هشت هسته ای خود موسوم به «Exynos 8 Octa 8890» که به اختصار «اگزینوس ۸۸۹۰» نیز خطاب می شود پرده برداشت.

بر خلاف اگزینوس ۷۴۲۰، پردازنده ی جدید سیستم-روی-چیپ یاد شده برای اولین میزبان هسته هایی است که بر اساس معماری ۶۴ بیتی ARMv8 و توسط خود کمپانی کره ای توسعه یافته و سفارشی شده اند، ضمناً در چیپست مذکور مودم LTE دسته بندی ۱۲-۱۳ نیز مورد استفاده قرار گرفته که سطح جدیدی از سرعت در تبادل داده را به اگزینوس هایی سامسونگ خواهد آورد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

همانطوری که در بالا نیز اشاره شد اگزینوس ۸۸۹۰ که بر اساس فناوری ۱۴ نانومتری FinFET به تولید رسیده اولین چیپستی است که از هسته های پردازشی طراحی و سفارشی شده توسط شرکت سازنده اش بهره می برد و این هسته ها مطابق گفته های سامسونگ نسبت به آنچه در نسل پیشین یعنی اگزینوس ۷ Octa (اگزینوس ۷۴۲۰) به کار رفته بود ۳۰ درصد کارایی بیشتر و ۱۰ درصد مصرف انرژی بهینه تری را ارائه خواهند کرد.

گفتنی است که پردازنده ی چیپست مورد بحث از سیستم و معماری بهینه شده ی "چند-پردازشی نامتقارن" نیز پشتیبانی به عمل می آورد تا کارایی و صرفه جویی انرژی چهار هسته ی سفارشی و چهار هسته ی Cortex-A53 آن به حداکثر مقدار ممکن برسد.

سامسونگ برای نخستین دفعه در یک سیستم-روی-چیپ اش به سراغ استفاده از مودم های LTE کلاس ۱۲-۱۳ رفته و لازم است یادآور شویم که این نوع از مودم ها می توانند حداکثر سرعت دانلود کلاس ۱۲ که برابر با ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه محسوب می شود را در کنار حداکثر سرعت آپلود کلاس ۱۳ که معادل ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه به حساب می آید را برای کاربران فراهم آورند.

به منظور توانایی در اجرای بی نقص رابط کاربری تلفن های هوشمند و بازی های سه بعدی و همچنین عرضه ی تجربه ای بی نظیر از فناوری واقعیت مجازی شاهد حضور به روزترین پردازنده ی گرافیکی ARM یعنی Mali-T880 در چیپست جدید کره ای ها هستیم، این پردازنده قادر است از نمایشگر ها با رزولوشن های ۴۰۹۶ در ۲۱۶۰ و ۳۸۴۰ در ۲۴۰۰ پیکسل پشتیبانی به عمل آورد.

سامسونگ اعلام نموده تولید انبوه اگزینوس ۸۸۹۰ را از اواخر ۲۰۱۵ آغاز خواهد کرد و بدین ترتیب می توانید منتظر حضور آن در اسمارت فون هایی باشید که اوایل سال آتی میلادی به بازار خواهند آمد، هر چند که به کارگیری این محصول در گلکسی اس ۷ از همین الان قطعی به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • TnT
    TnT | ۲۲ آبان ۱۳۹۴

    فعلا که kirin950 هوآوی از سد همشون با اختلاف فاحشی رد شده!

    • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
      ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۲۳ آبان ۱۳۹۴

      درعمل همه چی مشخص میشه و شاید مقام ها جابه جا بشه در عمل که باعث تعجب و ناراحتی وحتی خوشحالی خیلی ها بشه ! فعلا که اکسینوسM1 یاهمون8890 قدرتمندترین چیپست پردازنده موبایلی پیش روی هست و نتنها کایرین950 بلکه دیگر رقبای بزرگش رو شکست داد ! بهترین و قدرتمندترین چیپست پردازنده به این هم بستگی داره که چیپست پردازنده رو چه موبایل و فبلتی سوار بشه و اون دستگاه هماهنگی مناسبی بین نرم افزار و سخت افزارش داشته باشه که بتونه به بهترین نحو از قدرت چیپست پردازنده اش استفاده کنه ! آینده رو نمیشه پیش بینی کرد شاید همین قدرتمندترین چیپست پردازنده اکسینوسM1 درعمل مقام اول رو از دست بده که امکانش بسیار بسیار کم هس و حتی همین کایرین950 افت کنه و این چیزی که هس دیگه نباشه در عمل در دست کاربران و کارشناسان

      • TnT
        TnT | ۲۳ آبان ۱۳۹۴

        عذر میخوام،فکر کردم تاپیک مربوط اکسینوس ۷۴۲۰ هست،m1 از kirin 950 امتیاز بالاتری رو تو جیک بنچ ۳ کسب کرده بود

  • amir
    amir | ۲۱ آبان ۱۳۹۴

    این پردازنده در حالت چند هسته ای طبق خبری که چند روز پیش اومده بود امتیاز 8850 رو به دست اورده بود یعنی قکی ترین پردازنده بازار

  • مهدی
    مهدی | ۲۱ آبان ۱۳۹۴

    به نظر من 4 هسته بهترین تجربه کاربری رو به همراه داره، خود کوالکام هم متوجه این موضوع شده و تو اسنپ 820 از 4 هسته استفاده کرده، چیپ A9X اپل هم 4 هسته ای، ولی نمیدونم چرا این چینی ها و کره ای ها فقط هی میخوان تعداد هسته رو زیاد کنن و با اعداد و ارقام بازی کنن؟
    مسلما جلوی A9X و Snapdragon 820 شکست میخوره

    • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
      ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۲۱ آبان ۱۳۹۴

      عزیز گرامی وبزرگوار , طبق اطلاعات منتشر شده فعلی ومخصوصا مخصوصا مدتی کوتاه قبل از جانب بنچمارک ژکبنچ در قالب جدول نموداری که اکسینوسM1در هر دو تست تک و چند هسته ای تمام رقباش رو شکست داد فرمایش شما که میفرماین اکسینوسM1 از A9X و اسنپدراگون820 شکست میخوره اشتباه و غیر ممکن هس! البته هم اکنون زود هست و نمیشه پیش بینی قاطع کرد که چی میشه , باید تا زمان استفاده رسمی از چیپست پردازنده ها در موبایل ها و فبلت ها منتظر بود و دید در عمل هم چه اتفاقی رخ میده ((تعصب و دروغ و توهین ممنوع و زنده باد آگاهی ))

    • امیز
      امیز | ۲۱ آبان ۱۳۹۴

      حالا بزار بیاد بعد بگو مطمئنا شکست میخوره نیومده از کجا تصمیم میگیری؟همین اگزینوس 7420 هم که خیلی ها میگفتن شکست میخوره به راحتی اسنپدراگون 810 رو شکست داد و مثل اون داغ نکرد و در برابر پردازنده A8 (که سازندش هم خود سامسونگ بود) چیزی کم نداشت

      • ehs
        ehs | ۲۲ آبان ۱۳۹۴

        واقعا با اشاره کردن به اینکه سامسونگ سازنده A8 هست مشخص کردی که شما یه ترول سامسونگی وحشتناک متعصب هستی !

        من نمیدونم چرا پردازنده ایی مث A8 رو که اپل طراحی کرده و ارتقا داده ، و سامسونگ فقط اونو تولید میکنه رو هی ربطش میدین به سامسونگ ؟!

        بابا بخدا سامسونگ نقشی نداره ، فقط داره تولید میکنه ! همین ! کل طراحی رو شرکت اپل کرده ! :|

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی