ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست Helio X30 مدیاتک دارای معماری چهار خوشه ای و ۱۰ هسته ی پردازشی است [شایعه]

همانطوری که می دانیم چیپست Helio X20 مدیاتک در درون خود دو هسته ی پردازشی Cortex-A72 (با فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتز)، چهار هسته ی Cortex-A53 (با فرکانس کاری ۱.۴ گیگاهرتز) و چهار هسته ی دیگر از همین نوع ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۱ آبان ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

همانطوری که می دانیم چیپست Helio X20 مدیاتک در درون خود دو هسته ی پردازشی Cortex-A72 (با فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتز)، چهار هسته ی Cortex-A53 (با فرکانس کاری ۱.۴ گیگاهرتز) و چهار هسته ی دیگر از همین نوع با فرکانس کاری بالاتر، یعنی ۲ گیگاهرتز را جای داده و در مجموع از ۱۰ هسته ی پردازشی بهره می برد.

امروز و بر حسب اتفاق مشخصه های نسل بعدی چیپست کمپانی مورد بحث یعنی Helio X30 به بیرون درز یافته اند و بر طبق داده های موجود به نظر می آید cpu این سیستم مجتمع نیز همانند مدلی که پیش تر به آن پرداختیم شامل ۱۰ هسته ی پردازشی شده و تنها تغییر پدید آمده مرتبط می گردد به نوع هسته هایی که در آن به کار رفته.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس اطلاعاتی که هم اکنون در دسترس داریم Helio X30 دارای چهار هسته ی Cortex-A72 برای مدیریت کردن پردازش های سنگین خواهد بود که سرعت کلاک آنها بر روی بالاترین مقدار یعنی ۲.۵ گیگاهرتز تنظیم شده.

ضمناً دو هسته ی دیگر از همین نوع با سرعت ۲.۰ گیگاهرتز وجود دارند و باقی امور نیز به چهار هسته ی Coretx-A53 سپرده شده که دو عددشان روی فرکانس کاری ۱.۵ و دو عدد دیگر روی فرکانس کاری ۱ گیگاهرتز تنظیم شده اند.

گفتنی است برای موبایل های مجهز به سیستم-روی-چیپ Helio X20 می بایست تا اوایل ۲۰۱۶ منتظر باقی بمانیم تا مشخص شود این چیپست همانقدر که کمپانی سازنده اش ادعا می کند قدرتمند خواهد بود یا خیر.

ضمناً در ماه آگوست سال جاری نیز شایعه دیگری انتشار یافته بود که اظهار می داشت Helio X30 از معماری چهار خوشه ای پیروی خواهد نمود که البته این ادعا با آنچه امروز به بیرون درز پیدا کرده مطابقت دارد.

شایان ذکر است در شایعه یاد شده آمده بود که نسل بعدی چیپست های مدیاتک از حافظه های رم LPDDR4 پشتیبانی به عمل آورده و قوی ترین پردازنده ی گرافیکی حال حاضر ARM موسوم به Mali-T880 را نیز با خود به همراه دارند.

نظر شما در این رابطه چیست و فکر می کنید مدیاتک می تواند با چنین سیستم-روی-چیپی به نبرد غول های توانمندی همچون اسنپدراگون ۸۲۰ و یا اگزینوس ۸۸۹۰ برود یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ehsan_total
    ehsan_total | ۲۲ آبان ۱۳۹۴

    و یا کایرین 950 هم مینوشتین بد نبود !

    • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
      ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۲۳ آبان ۱۳۹۴

      ببخشید آره عزیز بزرگوار, آفرین به همشون , از مدیاتک گرفته تا کایرین قدرتمند که روی میت8 هوآوی قرار میگیره و اکسینوسm1یاهمون8890که روی گلکسی S7 قرارمیگیره و... من تعصبی نیستم و فقط طرفدار اونی هستم که بهترین باشه یا بشه , طبق اطلاعات رسمی ژکبنچ کایرین 950 دوس داشتنی بعد از اکسینوسM1 یا همون 8890 قدرتمندترین هست البته بدون در نظر گرفتن مدیاتک , کایرین950 از پردازشگر گرافیکی Mali T880 MP4چهار هسته ای بهره برده و اکسینوسM1 از پردازشگر گرافیکی Mali T880 MP12 دوازده هسته ای , کایرین950 چهار هسته کورتکسA72 داره و چهار کورتکس A53 اما اکسینوسM1 چهار هسته اختصاصی M1 سامسونگ وچهار هسته کورتکسA53 , بگذریم از مقام اول دوم واقعا همشون عالی هستن و البته در عمل واقعا مشخص خواهد شد و باید تا ابتدای سال 2016 صبر کنیم تا موبایل و فبلت هایی که از این چیپست پردازنده ها استفاده میبرند رو در عملکرد ببینیم , اونوقت میشه واقعا گفت به عنوان مثال, آفرین به اکسینوس و کایرین و... (( تعصب و دروغ و توهین ممنوع و زنده باد آگاهی ))

      • محمد
        محمد | ۱ دی ۱۳۹۴

        آفرین به تو واقعا خوشم اومد
        من هم اصلا تعصبی نیستم و همه چیپست ها رو قبول دارم البته قبلا روی اسنپدراگون یه خورده تعصب داشتم و اونو بهترین میدونستم ولی وقتی اسنپ 810 اومد دیدم همه ناراضی هستن و زیاد داغ میکنه و در تست گرما مدیاتک خیلی بهتر از اسنپ عمل کرده و در حال حاضر واقعا نمیشه گفت به قطع کدوم چیپست بهتره البته یه خورده کوالکام داره منو نا امید میکنه آخه میگن 820 هم داغ میکنه 810 هم که داغ میکرد من خیلی منتظر 830 هستم چون اولین چیپست با تکنولوژی 10 نانومتری هست بنظر من که عملکرد فوق العاده ای داره و داغ هم نمیکنه سی پی یو cortex a72 در چیپست های جدید مدیاتک هم بنظر میاد عملکرد عالی داشته باشن
        فعلا باید منتظر موند تا ببینیم چی میشه و کدوم بهتره با تشکر از دیجیاتو

    • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
      ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۲۳ آبان ۱۳۹۴

      البته نمیشه گفت آیا اسنپدراگون820 بعد از اکسینوسM1 مقام دوم را خواهد داشت به جای کایرین950 چون هنوز زوده و باید تا ابتدای سال2016 صبرکرد, آینده رو نمیشه پیش بینی کرد شاید مقام ها جابه شدن شاید در ابتدای 2016 همین اکسینوسm1 که قدرتمندترین هست در عمل مقام اول رو نداشته باشه و...

  • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
    ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۲۱ آبان ۱۳۹۴

    آفرین به مدیاتک

مطالب پیشنهادی